Executive function and verbal self-regulation in childhood: Developmental linkages between partially internalized private speech and cognitive flexibility D Alarcón-Rubio, JA Sánchez-Medina, JR Prieto-García Early Childhood Research Quarterly 29 (2), 95-105, 2014 | 50 | 2014 |
Private speech in illiterate adults: Cognitive functions, task difficulty, and literacy D Alarcón-Rubio, JA Sánchez-Medina, A Winsler Journal of Adult Development 20 (2), 100-111, 2013 | 18 | 2013 |
Validación de la versión abreviada en español del Cuestionario de Funcionamiento de la Memoria (CFM) en una población mayor de 55 años DA Rubio, CF Portero Anales de Psicología/Annals of Psychology 24 (2), 320-326, 2008 | 10 | 2008 |
Private speech beyond chilhood: testing the developmental hypothesis JA Sánchez-Medina, D Alarcón Private speech, executive functioning, and the development of verbal self …, 2009 | 9 | 2009 |
Evaluación del desarrollo de la función ejecutiva en escolares: uso de la prueba Dimensional Change Card Sort (DCCS) en una muestra española D Alarcón-Rubio, JA Sánchez-Medina, JR Prieto-García Ministerio de Educación, 2014 | 8 | 2014 |
Dominio verbal y función reguladora del lenguaje en escolares JA Sánchez-Medina, D Alarcón-Rubio, JR Prieto-García Infancia y aprendizaje 35 (1), 99-110, 2012 | 3 | 2012 |
Learning and assessment about competences in Social Sciences university students JR Prieto Garcia, D Alarcon Rubio, CB Fernandez Portero REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA 16 (1), 193-210, 2018 | 2 | 2018 |
Validation of the reduced Spanish version of the Memory Functioning Questionnaire (MFQ) in a sample of elder people over 55 years old D Alarcon Rubio, C Fernandez Portero Anales de Psicologia 24 (2), 320-326, 2008 | 1 | 2008 |
Aprendizaje y evaluación de competencias en el alumnado universitario de Ciencias Sociales JR Prieto García, D Alarcón Rubio, CB Fernández Portero | | 2018 |
REDU. Revista de Docencia Universitaria-Vol 16, No 1 (2018) RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia A San-Mateo-Valdehíta, M Escobar-Álvarez, R Chacón-Beltrán, ... Revista de Docencia Universitaria 16 (1), 2018 | | 2018 |
Cooperative learning in the Zone of Proximal Development: an experience in the Secondary Education master's JR Prieto Garcia, D Alarcon Rubio, FJ Alvarez Bonilla, ... IJERI-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION, 64-77, 2015 | | 2015 |
Assessment of the development of executive function in school children: Use of the Dimensional Change Card Sort (DCCS) test in a Spanish sample D Alarcon-Rubio, JA Sanchez-Medina, JR Prieto-Garcia REVISTA DE EDUCACION, 83-100, 2014 | | 2014 |
Verbal domain and regulatory function of language in school JA Sanchez-Medina, D Alarcon-Rubio, JR Prieto-Garcia INFANCIA Y APRENDIZAJE 35 (1), 99-110, 2012 | | 2012 |
Los mapas mentales como estrategia de atención a la diversidad JRP García, JA Sánchez-Medina, D Alarcón Aula de innovación educativa, 64-66, 2012 | | 2012 |
Adecuación y evaluación de las competencias y las metodologías en el Espacio Europeo de Educación Superior D Alarcón Rubio, C Fernández Portero, V Martínez Lozano Universidad Europea de Madrid, 2007 | | 2007 |
Combining the conceptscommunities of learners' andcommunities of practice'to design learning environments that optimise learning processes of students in pre-vocational education AME Boersma, GTM ten Dam, MLL Volman, WL Wardekker Universidad de Sevilla & Universidad Pablo Olavide, 2005 | | 2005 |