Seguir
Lourdes Rey Peña
Título
Citado por
Citado por
Año
Inteligencia emocional y su relación con los niveles de burnout, engagement y estrés en estudiantes universitarios
N Extremera Pacheco, A Durán, L Rey Peña
Revista de educación, 2007
4412007
Perceived emotional intelligence and dispositional optimism–pessimism: Analyzing their role in predicting psychological adjustment among adolescents
N Extremera, A Durán, L Rey
Personality and Individual Differences 42 (6), 1069-1079, 2007
3752007
Predicting academic burnout and engagement in educational settings: Assessing the incremental validity of perceived emotional intelligence beyond perceived stress and general …
A Durán, N Extremera, L Rey, P Fernández-Berrocal, FM Montalbán
Psicothema, 158-164, 2006
3052006
Perceived emotional intelligence, self-esteem and life satisfaction in adolescents
L Rey, N Extremera, M Pena
Psychosocial intervention 20 (2), 227-234, 2011
2942011
Engagement y burnout en el ámbito docente: Análisis de sus relaciones con la satisfacción laboral y vital en una muestra de profesores
N EXTREMERA, FCOM MONTALBÁN, L REY
Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones 21 (1-2), 145-158, 2005
2852005
The moderating effect of trait meta-mood and perceived stress on life satisfaction
N Extremera, A Durán, L Rey
Personality and Individual Differences 47 (2), 116-121, 2009
2342009
Self-reported emotional intelligence, burnout and engagement among staff in services for people with intellectual disabilities
A Durán, N Extremera, L Rey
Psychological reports 95 (2), 386-390, 2004
2042004
Burnout en profesionales de la enseñanza: un estudio en Educación Primaria, Secundaria y Superior
N Extremera Pacheco, L Rey Peña
Journal of Work and Organizational Psychology 17 (1), 45-62, 2001
1822001
Validation of the Spanish version of the Wong Law emotional intelligence scale (WLEIS-S)
N Extremera Pacheco, L Rey Peña, N Sánchez Álvarez
Psicothema, 2019
1782019
Ability emotional intelligence and life satisfaction: Positive and negative affect as mediators
N Extremera, L Rey
Personality and Individual Differences 102, 98-101, 2016
1702016
La inteligencia emocional percibida y su influencia sobre la satisfacción vital, la felicidad subjetiva y el engagement en trabajadores de centros para personas con …
N Extremera, A Durán, L Rey
Ansiedad y estrés 11 (1), 2005
1582005
Cyberbullying victimization, self-esteem and suicidal ideation in adolescence: Does emotional intelligence play a buffering role?
N Extremera, C Quintana-Orts, S Mérida-López, L Rey
Frontiers in psychology 9, 367, 2018
1542018
Recursos personales, síndrome de estar quemado por el trabajo y sintomatología asociada al estrés en docentes de enseñanza primaria y secundaria.
N Extremera, A Durán, L Rey
Ansiedad y estrés 16 (1), 2010
1432010
Life satisfaction and engagement in elementary and primary educators: Differences in emotional intelligence and gender
M Pena, L Rey, N Extremera
Revista de Psicodidáctica 17 (2), 341-360, 2012
1392012
La docencia perjudica seriamente la salud. Análisis de los síntomas asociados al estrés docente
N Extremera, L Rey, M Pena
Boletín de psicología 100 (1), 43-54, 2010
1382010
Efficient solution concepts and their relations in stochastic multiobjective programming
R Caballero, E Cerdá, MM Munoz, L Rey, IM Stancu-Minasian
Journal of Optimization Theory and Applications 110, 53-74, 2001
1282001
Engagement and burnout: Analysing their association patterns
A Durán, N Extremera, L Rey
Psychological reports 94 (3), 1048-1050, 2004
1252004
Positive psychological characteristics and interpersonal forgiveness: Identifying the unique contribution of emotional intelligence abilities, Big Five traits, gratitude and …
L Rey, N Extremera
Personality and Individual differences 68, 199-204, 2014
1112014
The moderator role of emotion regulation ability in the link between stress and well-being
N Extremera, L Rey
Frontiers in psychology 6, 1632, 2015
1002015
El papel de la inteligencia emocional percibida en la resolución de problemas sociales en estudiantes adolescentes
MP Garrido, NE Pacheco, LR Peña
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía 22 (1), 69-79, 2011
982011
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20