Seguir
Jose Alberto Garcia-Aviles
Jose Alberto Garcia-Aviles
Full Professor of Journalism. Miguel Hernández University http://orcid.org/0000-0001-7854-3476
Dirección de correo verificada de umh.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
La convergencia tecnológica en los medios de comunicación: retos para el periodismo
R Salaverría, JAG Avilés
Trípodos. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL …, 2008
3532008
Integrated and cross-media newsroom convergence: Two models of multimedia news production—The cases of Novotecnica and La Verdad Multimedia in Spain
JAG Avilés, M Carvajal
Convergence 14 (2), 221-239, 2008
3072008
Crowdfunding and non-profit media: The emergence of new models for public interest journalism
M Carvajal, JA García-Avilés, JL González
Journalism practice 6 (5-6), 638-647, 2012
2342012
Concepto de convergencia periodística
R Salaverría-Aliaga, JA García-Avilés, P Masip
2192010
Newsroom integration in Austria, Spain and Germany: Models of media convergence
JA García Avilés, K Meier, A Kaltenbrunner, M Carvajal, D Kraus
Journalism practice 3 (3), 285-303, 2009
2012009
Journalists at digital television newsrooms in Britain and Spain: workflow and multi‐skilling in a competitive environment
JA García Avilés, B León, K Sanders, J Harrison
Journalism studies 5 (1), 87-100, 2004
1962004
El infoentretenimiento en los informativos líderes de audiencia en la Unión Europea
JAG Avilés
Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, 47-63, 2007
1812007
Four Dimensions of Journalistic Convergence: A preliminary approach to current media trends at Spain
D Domingo, R Salaverría-Aliaga, JM Aguado, MÁ Cabrera, C Edo-Bolós, ...
1612007
Media convergence revisited: Lessons learned on newsroom integration in Austria, Germany and Spain
JA García-Avilés, A Kaltenbrunner, K Meier
Journalism Practice 8 (5), 573-584, 2014
1262014
El periodismo en la televisión digital
E Bandrés, JA García-Aviles, G Pérez, J Pérez
Ediciones Paidós Ibérica SA, 2002
1242002
La comunicación ante la convergencia digital: algunas fortalezas y debilidades
JAG Avilés
Signo y pensamiento 28 (54), 102-113, 2009
1212009
Roles of audience participation in multiplatform television: From fans and consumers, to collaborators and activists
JA García Avilés
Participations. Journal of Audience and Reception Studies 9 (2), 429-447, 2012
1192012
Comunicar en la sociedad red: teorías, modelos y prácticas
JAG Avilés
Editorial UOC, 2016
115*2016
La credibilidad de los contenidos informativos en internet para los ‘nativos digitales’: estudio de caso
F Arias-Robles
Palabra clave 17 (3), 875-894, 2014
802014
Ranking de innovación periodística 2014 en España. Selección y análisis de 25 iniciativas
A De Lara, F Árias Robles, M Carvajal Prieto, JA García Avilés
78*2018
Online newsrooms as communities of practice: Exploring digital journalists' applied ethics
JA García-Avilés
Journal of mass media ethics 29 (4), 258-272, 2014
782014
How journalists innovate in the newsroom. Proposing a model of the diffusion of innovations in media outlets
JA García-Avilés, M Carvajal-Prieto, F Arias, A De Lara-González
The Journal of Media Innovations 5 (1), 1-16, 2019
752019
Journalistic practice in digital television newsrooms: the case of Spain's Tele 5 and Antena 3
JAG Avilés, B León
Journalism 3 (3), 355-371, 2002
722002
Developing an index of media innovation in a national market: The case of Spain
JA García-Avilés, M Carvajal-Prieto, A De Lara-González, F Arias-Robles
Journalism studies 19 (1), 25-42, 2018
702018
Desmitificando la convergencia periodística
JAG Avilés
Chasqui: Revista Latinoamericana de Comunicación, 34-39, 2006
612006
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20