Alvaro Sicilia Camacho
Alvaro Sicilia Camacho
Researcher at Almería University
Dirección de correo verificada de ual.es
TítuloCitado porAño
Educación física y estilos de enseñanza: análisis de la participación del alumnado desde un modelo socio-cultural del conocimiento escolar
ÁS Camacho, MÁD Noguera
Inde, 2002
266*2002
La otra cara de la enseñanza
JM Fernández-Balboa, A Sicilia
La Educación Física desde una perspectiva crítica, 2005
169*2005
Modelo cognitivo-social de la motivación de logro en educación física
DGC Coll, ÁS Camacho, JAM Murcia
Psicothema 20 (4), 642-651, 2008
1252008
Dispositional flow in physical education: Relationships with motivational climate, social goals, and perceived competence
D González-Cutre, Á Sicilia, JA Moreno, JM Fernández-Balboa
Journal of Teaching in Physical Education 28 (4), 422-440, 2009
1132009
Un estudio cuasi-experimental de los efectos del clima motivador tarea en las clases de Educación Física
D González-Cutre Coll, Á Sicilia Camacho, JA Moreno Murcia
España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2011
1112011
Hacia una mayor comprensión de la motivación en el ejercicio físico: medición de la regulación integrada en el contexto español
D González-Cutre, A Fernández
Psicothema 22 (4), 841-847, 2010
104*2010
La otra cara de la investigación: reflexiones desde la educación física
A Sicilia Camacho, JM Fernández-Balboa
Wanceulen Editorial Deportiva, 2004
82*2004
Didáctica de la Educación Física: una perspectiva crítica y transversal
JL Hernández, J Devís Devís, C Peiró Velert, C Trigueros, ...
Madrid: Biblioteca Nueva, 2004, 2004
812004
Motivation in the exercise setting: Integrating constructs from the approach–avoidance achievement goal framework and self-determination theory
JA Moreno, D González-Cutre, Á Sicilia, CM Spray
Psychology of Sport and Exercise 11 (6), 542-550, 2010
782010
Motivos de práctica físico-deportiva según la edad y el género en una muestra de universitarios
AP Lores, JAM Murcia, MG Sanmartín, ÁS Camacho
Apunts. Educación física y deportes 2 (76), 13-21, 2004
782004
Metas de logro 2 X 2 en estudiantes españoles de educación física
JA Moreno, D González-Cutre, A Sicilia
Revista de Educación 347 (1), 299-317, 2008
772008
Understanding the need for novelty from the perspective of self-determination theory
D González-Cutre, Á Sicilia, AC Sierra, R Ferriz, MS Hagger
Personality and Individual Differences 102, 159-169, 2016
762016
the relationship between goal orientations, motivational climate and self-reported discipline in physical education.
Journal of Sports Science and Medicine 10, 119-129, 2011
75*2011
Actividades físicas extraescolares: Una propuesta alternativa
MS Pastor, ÁS Camacho
Inde, 1998
72*1998
Broadening the trans‐contextual model of motivation: A study with S panish adolescents
D González‐Cutre, A Sicilia, M Beas‐Jiménez, MS Hagger
Scandinavian journal of medicine & science in sports 24 (4), e306-e319, 2014
692014
Motivation and Exercise Dependence: A Study Based on Self-Determination Theory
D Gonzalez-Cutre, A Sicilia
Research Quarterly for Exercise and Sport 83 (2), 318-329, 2012
682012
Metas sociales en las clases de educación física
JA Moreno Murcia, D González Cutre Coll, Á Sicilia Camacho
Universidad de Huelva, 2007
622007
Developing a network for formative and shared evaluation in university teaching: The process of creating a cross-university network and the results of the initial stage of the …
VM López-Pastor, J Castejón, A Sicilia-Camacho, V Navarro-Adelantado, ...
Innovations in Teaching and Education International 48 (1), 79-90, 2011
61*2011
Revisiting the paradigm shift from the versus to the non-versus notion of Mosston's Spectrum of teaching styles in physical education pedagogy: a critical pedagogical perspective
A Sicilia-Camacho, D Brown
Physical Education and Sport Pedagogy 13 (1), 85-108, 2008
612008
Dependence and Physical Exercise: Spanish Validation of the Exercise Dependence Scale-Revised (EDS-R)
D González-Cutre, Á Sicilia
The Spanish journal of psychology 14 (1), 421-431, 2011
602011
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20