Seguir
Andreu Blesa
Andreu Blesa
Marketing Associate Professor, Universitat Jaume I de Castelló
Dirección de correo verificada de uji.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Factors enhancing the choice of higher resource commitment entry modes in international new ventures
M Ripollés, A Blesa, D Monferrer
International business review 21 (4), 648-666, 2012
1942012
The influence of marketing capabilities on economic international performance
A Blesa, M Ripolles
International Marketing Review 25 (6), 651-673, 2008
1862008
Market orientation, trust and satisfaction in dyadic relationships: A manufacturer‐retailer analysis
E Bigne, A Blesa
International Journal of Retail & Distribution Management 31 (11), 574-590, 2003
1802003
The influence of innovation orientation on the internationalisation of SMEs in the service sector
M Ripolles Meliá, A Blesa Pérez, S Roig Dobón
The Service Industries Journal 30 (5), 777-791, 2010
1672010
International new ventures as “small multinationals”: The importance of marketing capabilities
M Ripollés, A Blesa
Journal of World Business 47 (2), 277-287, 2012
1562012
Born globals trough knowledge-based dynamic capabilities and network market orientation
D Monferrer, A Blesa, M Ripollés
BRQ Business Research Quarterly 18 (1), 18-36, 2015
1392015
Personal networks as fosterers of entrepreneurial orientation in new ventures
M Ripollés, A Blesa
The International Journal of Entrepreneurship and Innovation 6 (4), 239-248, 2005
1032005
The effect of market orientation on dependence and satisfaction in dyadic relationships
A Blesa, E Bigné
Marketing Intelligence & Planning 23 (3), 249-265, 2005
942005
The role of market orientation in the relationship between entrepreneurial proactiveness and performance
A Blesa, M Ripollés
The Journal of Entrepreneurship 12 (1), 1-19, 2003
792003
Redes personales del empresario y orientación emprendedora en las nuevas empresas
M Ripollés, A Blesa
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 73-93, 2006
662006
Redes personales del empresario y orientación emprendedora en las nuevas empresas
M Ripollés, A Blesa
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 73-93, 2006
662006
Relación entre la orientación al mercado y la orientación emprendedora: su influencia en el rendimiento de la empresa
MR Meliá, AB Pérez
Revista europea de dirección y economía de la empresa 14 (3), 165-180, 2005
652005
Market orientation: an antecedent to the industrial manufacturer's power
J Enrique Bigné, A Blesa, I Küster, L Andreu
European Journal of Marketing 38 (1/2), 175-193, 2004
642004
Quality market orientation: tourist agencies’ perceived effects
JE Bigné, L Andreu, I Küster, A Blesa
Annals of Tourism Research 32 (4), 1022-1038, 2005
572005
The effect of early international commitment on international positional advantages in Spanish and Belgian international new ventures
A Blesa, D Monferrer, Y Nauwelaerts, M Ripollés
Journal of International Entrepreneurship 6, 168-187, 2008
532008
Influencia de la Orientación al Mercado del Fabricante en las Relaciones en el Canal de Distribución
A Blesa
Doctoral thesis, 2000
522000
A community of practice approach to teaching international entrepreneurship
M Musteen, R Curran, N Arroteia, M Ripollés, A Blesa
Administrative Sciences 8 (4), 56, 2018
392018
Entry mode choices in the international new ventures context. A study from different theoretical perspectives
M Ripollés, A Blesa
International Entrepreneurship and Management Journal 13, 465-485, 2017
352017
Orientación al mercado de la red y capacidades dinámicas de absorción e innovación como determinantes del resultado internacional de las nuevas empresas internacionales
D Monferrer, A Blesa, M Ripollés
Revista española de investigación de marketing ESIC 17 (2), 29-52, 2013
312013
Catching dynamic capabilities through market-oriented networks
D Monferrer, A Blesa, M Ripollés
European Journal of International Management 9 (3), 384-408, 2015
282015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20