Pere Freixa
Pere Freixa
Departament de Comunicació, Universitat Pompeu Fabra
Verified email at upf.edu
Title
Cited by
Cited by
Year
Promotion of creative activity in children with severe autism through visuals in an interactive multisensory environment
N Parés, A Carreras, J Durany, J Ferrer, P Freixa, D Gómez, O Kruglanski, ...
Proceedings of the 2005 conference on Interaction design and children, 110-116, 2005
1092005
MEDIATE: An interactive multisensory environment for children with severe autism and no verbal communication
N Parés, A Carreras, J Durany, J Ferrer, P Freixa, D Gómez, O Kruglanski, ...
Proceedings of the Third International Workshop on Virtual Rehabilitation 81 …, 2004
382004
Perfil del profesional de la comunicación interactiva: fundamentos, actualidad y perspectivas
J Soler-Adillon, C Sora, P Freixa, JI Ribas
El profesional de la información 25 (2), 196-208, 2016
302016
Snow Fall and A Short History of the Highrise: two approaches to interactive communication design by The New York Times
P Freixa, C Sora, J Soler-Adillon, JI RIBAS
Textual & Visual Media. Nº7, 63-84, 2014
212014
Starting research in interaction design with visuals for low-functioning children in the autistic spectrum: A protocol
N Parés, A Carreras, J Durany, J Ferrer, P Freixa, D Gómez, O Kruglanski, ...
Cyberpsychology & Behavior 9 (2), 218-223, 2006
212006
Wikipedia en la Universidad: cambios en la percepción de valor con la creación de contenidos
J Soler-Adillon, D Pavlovic, P Freixa Font
Comunicar. 2018 Ene; 54 (26): 39-48., 2018
182018
Wikipedia in higher education: Changes in perceived value through content contribution
J Soler-Adillon, D Pavlovic, P Freixa
Comunicar. Media Education Research Journal 26 (1), 2018
172018
Interacción y visualización de datos en el periodismo estructurado
P Freixa, M Pérez-Montoro, L Codina
El profesional de la información 26 (6), 1076-1090, 2017
172017
Reportajes especiales en los cibermedios. Análisis de diez años de Premios Goya y Oscar Awards en Elpais.com (2005-2014)
P Freixa
el profesional de la información 24 (3), 291-300, 2015
15*2015
Aportaciones del découpage interactivo en la lectura y análisis de audiovisuales interactivos de los cibermedios.
P Freixa, J Soler-Adillon, C Sora, JI Ribas
Hipertext. net, 2014
142014
Turismo, web 2.0 y comunicación Interactiva en américa latina. Buenas prácticas y tendencias
J Córdova-Morán, P Freixa Font
International Journal of Information Systems and Tourism (IJIST). 2017; 2 (1 …, 2017
132017
Patrimonio fotográfico y web 2.0: la experiencia Flickr The Commons
P Freixa-Font
Profesional de la Información 20 (4), 432-438, 2011
112011
Disseny interactiu, una especialitat central en la producció de sistemes interactius multimèdia
JIR i Torrabadella, PF i Font
Treballs de comunicació, 19-37, 1997
111997
Modelo para el découpage de audiovisuales interactivos
P Freixa
Universitat Pompeu Fabra. http://hdl. handle. net/10230/16197, 2009
92009
Diversos models d’interactivitat en el CD-ROM Joan Miró. El color dels somnis
JI Ribas, PF Font, D Julià, X Berenguer, RP i Burguès
Formats: revista de comunicació audiovisual, 1999
7*1999
Conception, design and evaluation of the Interactive tutorial: How to prepare your academic paper. A case study
PF i Font, C Sora, JSA Soler-Adillon, JI Ribas
Hipertext. net, 2013
6*2013
Twelve senses a CD-ROM devoted to Catalan Poetry‖
X BERENGUER, P FREIXA, JI RIBAS
Rotterdam: ISEA 96, 1996
61996
SEO y comunicación audiovisual: Análisis comparativo de portales de vídeo bajo demanda
C Lopezosa, L Codina, P Freixa
Serie DigiDoc-EPI, 2018
52018
El decoupage interactivo: una propuesta metodológica para el estudio y análisis de aplicaciones audiovisuales interactivas
P Freixa, C Sora, J Soler-Adillon, J Ignasi Ribas
Comunicación IV Congreso Internacional de la Asociación Española de …, 2014
52014
Wikipedia access and contribution: Language choice in multilingual communities. A case study
J Soler-Adillon, P Freixa
Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, 0063-80, 2017
42017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20