Seguir
Alfredo Guzmán Rincón
Alfredo Guzmán Rincón
Corporación Universitaria de Asturias
Dirección de correo verificada de asturias.edu.co - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Rurality and dropout in virtual higher education programmes in Colombia
A Guzmán Rincón, S Barragán, F Cala Vitery
Sustainability 13 (9), 4953, 2021
38*2021
Dropout in Rural Higher Education: A Systematic Review
A Guzmán Rincón, S Barragán, F Cala Vitery
Frontiers in Education, 351, 2021
33*2021
Sustainable consumption behaviour in Colombia: An exploratory analysis
A Guzmán Rincón, RL Carrillo Barbosa, E Martín-Caro Álamo, ...
Sustainability 13 (2), 802, 2021
242021
Rural Population and COVID-19: A Model for Assessing the Economic Effects of Drop-out in Higher Education
A Guzmán Rincón, S Barragán, F Cala-Vitery
Frontiers in Education 6, 812114, 2021
15*2021
Multivariate analysis of attitudes, knowledge and use of ICT in students involved in virtual research seedbeds
MA Martinez-Daza, A Guzmán Rincón, JA Castaño Rico, ...
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 11 (1 …, 2021
142021
Herramientas y metodologías para gamificación educativa y organizacional
L Valencia, H Montilla, M Arias, A Guzmán
Corporación Universitaria de Asturias, 2021
82021
IDENTIFICACIÓN DE ESTUDIANTES RURALES CON INTENCIÓN DE DESERTAR EN PROGRAMAS DE PREGRADO EN MODALIDAD VIRTUAL: ANÁLISIS DE CLÚSTERES CASO COLOMBIA.
AG Rincón, BR Cánovas
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en …, 2020
82020
Abandono estudiantil en Educación Superior y su relación con la comunicación en programas de modalidad virtual: Colombia
AG Rincón, LIV Quecano, NS García, B Rodríguez-Cánovas
La comunicación especializada del siglo XXI, 939-957, 2020
72020
Deserción en la Educación Superior Rural: Análisis de Causas desde el Pensamiento Sistémico
AG Rincón, SB Moreno, F Cala-Vitery, N Segovia-García
Qualitative Research in Education 11 (2), 118-150, 2022
6*2022
Disinformation in social networks and bots: Simulated scenarios of its spread from system dynamics
A Guzmán Rincón, RL Carrillo Barbosa, N Segovia-García, ...
Systems 10 (2), 34, 2022
62022
Comparative analysis of dropout and student permanence in rural higher education
A Guzmán, S Barragán, F Cala-Vitery
Sustainability 14 (14), 8871, 2022
52022
Difference in academic-scientific productivity from a gender perspective after COVID-19 using a simulation model
SP Barragán Moreno, A Guzmán Rincón
52022
Art workers in Colombia: Characteristics, symbolic consumption and social identity
RLC Barbosa, AG Rincón
European research on management and business economics 28 (2), 100180, 2022
42022
Student experience scale: Factor analysis in higher education institutions
M Amado Mateus, A Guzmán Rincón, YA Cuero Acosta
Frontiers in Education 7, 1057651, 2023
32023
Evidencias complementarias de validez de la Escala Grit-S y adaptación de la Escala para medir la agencia y el empoderamiento en Colombia
ME Uribe Moreno, SE Castiblanco-Moreno, S Mejía-Vélez, ...
Suma Psicológica 29 (2), 91-99, 2022
32022
TPACK para la formación investigativa e investigación formativa en programas de modalidad virtual
A Guzmán Rincón, MA Martinez Daza
32021
Uso de las redes sociales como mediador de estrategias de enseñanza y aprendizaje desde el enfoque por competencias: revisión literaria
A Guzmán Rincón, LI Valencia Quecano, HY Montilla Buitrago
Aproximación periodística y educomunicativa al fenómeno de las redes …, 2019
32019
Social networks, disinformation and diplomacy: a dynamic model for a current problem
A Guzmán Rincón, S Barragán Moreno, B Rodríguez-Canovas, ...
Humanities and social sciences communications 10 (1), 1-14, 2023
22023
Actitudes hacia la investigación formativa: análisis exploratorio en los grupos de investigación
MA Martínez-Daza, A Guzmán-Rincón
RECIE. Revista Caribeña de Investigación Educativa 7 (2), 215-233, 2023
22023
Evaluation of psychometric properties of perceived value applied to universities
M Amado-Mateus, YA Cuero-Acosta, A Guzman-Rincón
Plos one 18 (4), e0284351, 2023
22023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20