Seguir
Maria Amor Barros-del Rio
Maria Amor Barros-del Rio
Dirección de correo verificada de ubu.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Fragmentation and vulnerability in Anne Enright's The green road (2015): Collateral casualties of the Celtic Tiger in Ireland
MA Barros-del Río
International Journal of English Studies 18 (1), 35-51, 2018
162018
Implementing Dialogic Gatherings in TESOL teacher education
MA Barros-del Rio, P Álvarez, S Molina Roldán
Innovation in Language Learning and Teaching 15 (2), 169-180, 2021
152021
On Both Sides of the Atlantic: Migration, Gender, and Society in Contemporary Irish Literature
MA Barros-Del Rio
Journal of Research in Gender Studies 6 (2), 83-89, 2016
112016
Teaching English to Adults with Disabilities: A Digital Solution through EN-ABILITIES.
L Blázquez Arribas, MA Barros del Río, E Alcalde Peñalver, CM Sigona
Teaching English with Technology 20 (1), 80-103, 2020
82020
Sally Rooney’s Normal People: the millennial novel of formation in recessionary Ireland
MA Barros-Del Río
Irish Studies Review 30 (2), 176-192, 2022
62022
Practicum management and enhancement through an online tool in foreign language teacher education
MA Barros-del Río, CL Nozal, B Mediavilla-Martínez
Social Sciences & Humanities Open 6 (1), 100273, 2022
62022
Cómo fomentar el espíritu crítico en los futuros docentes de inglés desde la formación: fundamentos y propuestas.
MA Barros-del Río
Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura 24 (3), 2019
52019
Emma Dononghue’s and James Finn Garner’s Rebellious Cinderellas: Feminism and Satire for Empowerment in Contemporary Fairy Tales
MA Barros-del Rio
International Journal of Applied Linguistics and English Literature 7 (5 …, 2018
52018
Translocational Irish identities in Edna O’Brien’s memoir Country Girl (2012)
MA Barros-del Río
Gender, Place & Culture 23 (10), 1496-1507, 2016
52016
Comunicación social de la ciencia: estrategias y retos
MA Barros del Río
CENIEH, 2013
52013
Construcciones de la subjetividad femenina en regímenes nacionalistas: los casos de España e Irlanda
MAB del Río, CG Cuesta
Arenal. Revista de historia de las mujeres 16 (1), 151-171, 2009
52009
Nombrar lo innombrable. Mujeres y literatura en Irlanda
MAB del Río
La novela irlandesa del siglo XX, 69-110, 2005
52005
Metáforas de su tierra: breve historia de las mujeres irlandesas
MAB del Río
Septem Ediciones, 2004
52004
The European perception of foreign language teacher training. Findings on a survey in 13 countries
MA Barros-del Río, B Mediavilla-Martínez
Annals of Dimitrie Cantemir Christian University 18 (2), 67-81, 2019
42019
Thematic Transgressions and Formal Innovations in Edna O'Brien's The Country Girls Trilogy and Epilogue
MA Barros-del Río
Estudios Irlandeses, 77-89, 2018
42018
Teaching English to Special Educational Need Students through an Online Tool
MA Barros del Río, CM Sigona, L Blázquez Arribas, E Alcalde Peñalver
Tesol Quarterly 55 (3), 694-707, 2021
32021
Resilience as a form of contestation in Langston Hughes' early poetry
AF Alonso, MAB Del Río
Miscelánea: A journal of english and american studies, 91-106, 2019
32019
The reception of The Country Girls in Spain: translation strategies to overcome cultural leaps
EA Peñalver, MAB del Río
Sendebar 29, 179-199, 2018
32018
El sesgo de género en las imágenes de los libros de texto de inglés de Educación Secundaria
MA Barros-del Rio, T Rojo-Pajares
CAUCE. Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas, 2018
32018
Power, Gender and the Nation: Negotiations of Belonging in Evelyn Conlon’s Short Story “Park-Going Days”
MA Barros del Río
Estudios Irlandeses. 2016, n. 11, p 12-22, 2016
32016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20