Seguir
María Eugenia Rodríguez-López
María Eugenia Rodríguez-López
Assistant Professor, University of Granada
Dirección de correo verificada de ugr.es
Título
Citado por
Citado por
Año
A review of restaurant research in the last two decades: A bibliometric analysis.
ME Rodríguez-Lopez, JM Alcántara-Pilar, S del Barrio-García, ...
International Journal of Hospitality Management (In press), 2019
1502019
Formation of customer-based brand equity via authenticity: The mediating role of satisfaction and the moderating role of restaurant type.
ME Rodríguez-Lopez, S del Barrio-García, JM Alcántara-Pilar
International Journal of Contemporary Hospitality Management (In press), 2020
612020
Construcción colectiva de un concepto de cuidado humanizado en enfermería
A Espinosa, C Enríquez, F Leiva, M López, L Castañeda
Cienc. enferm 21 (2), 39-49, 2015
332015
Does language matter? A cross-national comparison of the moderating effect of language on website information-processing
JM Alcántara-Pilar, S Del Barrio-García, ME Rodríguez-López
Journal of Business Research 88, 66-78, 2018
322018
Past, present, and future research of self-service merchandising: a co-word and text mining approach.
F Muñoz-Leiva, ME Rodríguez-López, F Liébana-Cabanillas, S Moro
European Journal of Marketing 55 (8), 2269-2307, 2021
222021
Sexo, violencia y estereotipos en el brand equity de una serie. El caso de Juego de Tronos
ÁJ Rojas Lamorena, JM Alcántara Pilar, ME Rodríguez López
Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2018
112018
Producción científica y evolución conceptual del merchandising durante las últimas seis décadas. Un estudio bibliométrico.
F Muñoz-Leiva, ME Rodríguez-López, F Liébana-Cabanillas
Revista de Estudios Empresariales Segunda Época, 50-74, 2020
92020
The effect of spectators’ cultural values and their involvement on the attitude towards the contents of the television series
ÁJ Rojas-Lamorena, JM Alcántara-Pilar, IM Sánchez-Duarte, ...
Journal of spatial and organizational Dynamics 7 (1), 53-66, 2019
92019
Enhancing consumer attitudes toward a website as a contributing factor in business success
JM Alcántara-Pilar, FJ Blanco-Encomienda, ME Rodríguez-López, ...
Tourism & Management Studies 14 (1), 108-116, 2018
82018
Relación entre inversión publicitaria y demanda turística a través de la teoría de la cointegración
MÁ Rodriguez Molina, DM Frías Jamilena, AI Polo Peña, ...
Innovar 24 (54), 167-182, 2014
82014
La experiencia gastronómica en el restaurante: delimitación teórica y empírica en dos tipos de establecimiento.
ME Rodríguez-Lopez, JM Alcántara-Pilar, ÁJ Rojas-Lamorena
Cuadernos de Gestión 20, 181-204, 2020
72020
LA FIESTA DE LOS PATIOS DE CÓRDOBA: PROMOCIÓN ONLINE DE UNA TRADICIÓN PATRIMONIO CULTURAL INMATERIAL DE LA HUMANIDAD1
M Rodríguez-López
International journal of scientific management and tourism 3 (2), 2017
62017
The relationship between brand experience and word-of-mouth in the TV-series sector: The moderating effect of culture and gender
ÁJ Rojas-Lamorena, JM Alcántara-Pilar, ME Rodríguez-López
Journal of Marketing Communications 28 (5), 506-527, 2022
52022
Discovering prominent themes of the application of eye tracking technology in marketing research
F Muñoz Leiva, ME Rodríguez López, B García Martí
Universidad del País Vasco. Instituto de Economía Aplicada a la Empresa, 2022
52022
El desarrollo del capital humano como factor de competitividad organizacional
M López, M Mejía, V Ituarte, Á Escajeda, C Enriquez, M López, M Mejía, ...
Universidad Tecnológica de Ciudad Juárez, 2014
52014
Sexo, violencia y estereotipos en el brand equity de una serie. El caso de Juego de Tronos
ÁJR Lamorena, JMA Pila, MER López
Cuadernos de gestión 19 (1), 15-40, 2019
42019
The Effect of Sociolinguism on Advertising Slogans: Language as a Conveyor of Cultural Characteristics
JM Alcántara-Pilar, IM Sánchez-Duarte, ME Rodríguez-López, ...
The Role of Language and Symbols in Promotional Strategies and Marketing …, 2018
42018
Individual cultural values as determinants of the attitudinal process in the restaurant: a different perspective for understanding brand equity formation
ME Rodríguez-López, JM Alcántara-Pilar, S del Barrio-García
Tourism & Management Studies 19 (1), 49-57, 2023
32023
From likes to loyalty: Exploring the impact of influencer credibility on purchase intentions in TikTok
JM Alcántara-Pilar, ME Rodriguez-López, Z Kalinić, F Liébana-Cabanillas
Journal of Retailing and Consumer Services 78, 103709, 2024
22024
La gestión de la comunicación de bienes reconocidos por UNESCO en Andalucía
M Rodríguez-López, AMA Martínez, AC Esparcia
Viajar entre lo virtual y lo real: turismo, marketing digital, tecnología y …, 2021
22021
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20