Follow
Esther Chávez-Miranda
Esther Chávez-Miranda
Financial Economy and Operations Management. Revenue Management. University of Seville
Verified email at us.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Marco conceptual del yield management como técnica de gestión de la capacidad y la demanda en organizaciones de servicios (Conceptual framework of yield management as a …
E Chávez-Miranda, A Ruiz-Jiménez
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa 11 (1), 2005
27*2005
Scientific production on revenue management in tourism on Web of Science and SCOPUS
MÁ Domingo-Carrillo, E Chávez-Miranda, B Escobar-Pérez
Current Issues in Tourism 23 (7), 880-905, 2020
212020
Big data hedonic pricing: Econometric insights into room rates’ determinants by hotel category
G Sanchez-Lozano, LN Pereira, E Chavez-Miranda
Tourism Management 85, 104308, 2021
182021
Yield Management. Estudio de su aplicación en el sector hotelero (Yield management, study of its application in the hotel sector)
E Chávez-Miranda
Universidad de Sevilla. http://fondosdigitales.us.es/tesis/tesis/1940/yield …, 2005
13*2005
Yield Management en la Hotelería. Estudio de su aplicación en Sevilla (Yield Management en Hotelería. Estudio de su aplicación en Sevilla)
E Chávez-Miranda, A Ruiz-Jiménez
Ayuntamiento de Sevilla. Sevilla. España, 2005
12*2005
Identiying Hotel Revenue Management Implementing Drvers
MA Domingo-Carrillo, R González-Rodríguez, E Chávez-Miranda
International Journal of Information Systems and Software Engineering for …, 2022
112022
Estado de la investigación de las publicaciones sobre Yield Management en revistas de turismo y hostelería
AR Jiménez, MEC Miranda, CA Martín
Papers de turisme, 7-29, 2006
11*2006
Una experiencia de evaluación continua en un entorno masificado
AR Jiménez, CC Hernández, JAG Gragera, E Chávez-Miranda
Nuevas enseñanzas de grado en la Escuela Universitaria de Estudios …, 2010
102010
Una Introducción a la Gestión de la Capacidad en las Organizaciones de Servicios
A Ruiz Jiménez, ME Chávez Miranda
Universidade da Beira Interior. Departamento de Gestão e Economia, 2002
102002
La estrategia de operaciones en organizaciones de servicios (Yield management: Bibliometric study and basic concepts)
A Ruiz-Jiménez, R Alfalla-Luque, C Medina-López, E Chávez-Miranda
Esic Market, 191-210, 2002
9*2002
Journal segmentation and competitive position based on revenue management research publications
MÁ Domingo-Carrillo, E Chávez-Miranda, MD Cubiles-de la Vega
Journal of Revenue and Pricing Management 16, 466-482, 2017
82017
Adaptación al espacio europeo de educación superior en la Diplomatura en Turismo: una experiencia piloto en la Universidad de Sevilla
C Ceballos Hernández, ME Chávez Miranda, MR García Sánchez
Revista de Enseñanza Universitaria, 24, 71-85., 2004
82004
Yield Management: Estudio Bibliográfico y Aspectos Básicos
ME Chávez Miranda
Trabajo de, 2002
82002
Exploring online prices with an advance booking horizon on Booking. com
GP Sánchez-Lozano, L Nobre Pereira, ME Chávez Miranda
European Journal of Tourism Research, 26, 1-19., 2020
72020
Evolución y tendencias de las publicaciones sobre Revenue Management en el sector turístico (1989-2013)
MÁ Domingo Carrillo, ME Chávez Miranda, B Escobar Pérez
Papers de Turisme, 56, 42-60, 2014
72014
Yield management research through the analysis of scientific journals: preliminary results
ME Chávez Miranda, A Ruiz Jiménez
World POM Conference (2º. 2004. Cancún), 2004
72004
Yield Management: Tratamiento en los Manuales de Dirección de Operaciones en Empresas de Servicios
ME Chávez Miranda, A Ruiz Jiménez
AEDEM XVII Congreso Nacional, XIII Congreso Hispano-Francés. Burdeos, Francia, 2003
62003
Economía, Servicios y Dirección y Gestión de la Producción
A RUIZ JIMÉNEZ, ME CHÁVEZ MIRANDA
Cuadernos de Dirección y Gestión de la Producción, 1-62, 1999
61999
Software de Revenue Management en el sector hotelero (Revenue Management software in the hotel sector)
MÁ Domingo-Carrillo, E Chávez-Miranda, B Escobar-Pérez
International Journal of Information Systems and Software Engineering for …, 2017
5*2017
Factores Críticos que dificultan la Aplicación de Revenue Management en Hoteles Urbanos (Critical Factors that make difficult the application of Revenue Management in urban hotels)
E Chávez-Miranda, A Ruiz-Jiménez, JL Pérez-Díez de los Ríos
International Journal of World of Tourism, 1 (1), 26-41, 2014
5*2014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20