Factores que influyen en los enfoques de aprendizaje universitario: una revisión sistemática= Factors affecting student approaches to learning: a systematic review F Monroy, F Hernández Pina Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Educación, 2014 | 192* | 2014 |
Aprendizaje y Competencias. Una nueva mirada= Learning and competences. A new view. F Hernández Pina, P Martínez Clares, M Martínez Juárez, ... REOP-Revista Española de Orientación y Psicopedagogía 20 (3), 312-319, 2009 | 108* | 2009 |
Enfoques de aprendizaje y enfoques de enseñanza: origen y evolución MG Soler-Contreras, FA Cárdenas-Salgado, F Hernández-Pina, ... Educación y educadores 20 (1), 65-88, 2017 | 107 | 2017 |
Beliefs about L1 use in teaching English: A comparative study of Polish and Spanish teacher-trainees A Wach, F Monroy Language Teaching Research 24 (6), 855-873, 2020 | 83 | 2020 |
Estudio de los enfoques de enseñanza en profesorado de educación primaria FH Pina, JJM Sánchez, FM Hernández Profesorado, Revista de Currículum y Formación del profesorado 16 (1), 61-77, 2012 | 82 | 2012 |
Enfoques de enseñanza y de aprendizaje de los estudiantes del Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria= Approaches to teaching and approaches … FM Hernández Universidad de Murcia, 2013 | 77* | 2013 |
A psychometric analysis of the Approaches to Teaching Inventory (ATI) and a proposal for a Spanish version (S-ATI-20) F Monroy, JL González-Geraldo, F Hernández-Pina Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 172-183, 2015 | 61 | 2015 |
Concepciones de la Enseñanza y el Aprendizaje en Profesorado de Educación Superior FH Pina, JJM Sánchez, MPG Sanz, FM Hernández Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación 16 (2), 95-105, 2010 | 38 | 2010 |
Enfoques de enseñanza de estudiantes en formación pedagógica. Un estudio exploratorio F Monroy Hernández, F Hernández Pina, P Martínez Clares REOP: Revista de Orientación y Psicopedagogía, vol. 25, nº 3, 2014, 2014 | 32 | 2014 |
The competences from the perception and practice of university students JM Sáez-López, MC Domínguez-Garrido, MC Medina-Domínguez, ... Social Sciences 10 (2), 34, 2021 | 28 | 2021 |
Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria L Arias-Ferrer, A Egea-Vivancos, F Monroy-Hernández Revista Fuentes, 21 (1), 25-38., 2019 | 27 | 2019 |
The use of films in the teaching of English as a foreign language: a systematic literature review E Sánchez-Auñón, PA Férez-Mora, F Monroy-Hernández Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education 8 (1), 10, 2023 | 26 | 2023 |
A preliminary study of teachers’ perception of core competencies for undergraduate students F Hernández-Pina, F Monroy Psicología educativa 21 (1), 11-16, 2015 | 24 | 2015 |
Measuring learning: discrepancies between conceptions of and approaches to learning F Monroy, JL González-Geraldo Educational Studies 44 (1), 81-98, 2018 | 20 | 2018 |
Impact of a Spanish Higher Education teacher development programme on approaches to teaching. Psychometric properties of the S-ATI-20 scale JL González-Geraldo, F Monroy, BDR Igea Educación XX1 24 (1), 213-232, 2021 | 16 | 2021 |
Evaluación y acreditación de titulaciones universitarias en Educación desde el punto de vista del profesorado FJ Ibáñez-López, F Hernández-Pina, F Monroy Revista interuniversitaria de formación del profesorado 34 (3), 137-154, 2020 | 12 | 2020 |
Teaching conceptions and approaches: do qualitative results support survey data? F Monroy, JL González-Geraldo Revista de Investigación Educativa 35 (1), 167-180, 2017 | 12 | 2017 |
Development of a procrastination scale in Spanish and measurement of education students’ procrastination levels F Monroy, JL González-Geraldo Bordón. Revista de pedagogía 74 (2), 63-76, 2022 | 7 | 2022 |
Análisis del conocimiento y la percepción del profesorado sobre los procesos de evaluación y acreditación de titulaciones universitarias en educación FJI López, FH Pina, FM Hernández Bordón: Revista de pedagogía 72 (4), 61-78, 2020 | 7 | 2020 |
Análisis cualitativo de la implantación del Marco Común de Evaluación (CAF Educación) en centros de Educación Primaria de la Región de Murcia SA Ato, FH Pina, FM Hernández Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado 22 (1), 2019 | 7 | 2019 |