Seguir
Fuensanta Monroy
Fuensanta Monroy
Dirección de correo verificada de um.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Factores que influyen en los enfoques de aprendizaje universitario: una revisión sistemática= Factors affecting student approaches to learning: a systematic review
F Monroy, F Hernández Pina
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Educación, 2014
177*2014
Aprendizaje y Competencias. Una nueva mirada= Learning and competences. A new view.
F Hernández Pina, P Martínez Clares, M Martínez Juárez, ...
REOP-Revista Española de Orientación y Psicopedagogía 20 (3), 312-319, 2009
99*2009
Enfoques de aprendizaje y enfoques de enseñanza: origen y evolución
MG Soler-Contreras, FA Cárdenas-Salgado, F Hernández-Pina, ...
Educación y Educadores 20 (1), 65-88, 2017
982017
Estudio de los enfoques de enseñanza en profesorado de educación primaria
F Hernández Pina, J Maquilón Sánchez, F Monroy Hernández
Universidad de Granada, 2012
772012
Beliefs about L1 use in teaching English: A comparative study of Polish and Spanish teacher-trainees
A Wach, F Monroy
Language Teaching Research 24 (6), 855-873, 2020
732020
Enfoques de enseñanza y de aprendizaje de los estudiantes del Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria= Approaches to teaching and approaches …
FM Hernández
Universidad de Murcia, 2013
73*2013
A psychometric analysis of the Approaches to Teaching Inventory (ATI) and a proposal for a Spanish version (S-ATI-20)
F Monroy, JL González-Geraldo, F Hernández-Pina
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (1), 172-183, 2015
57*2015
Concepciones de la Enseñanza y el Aprendizaje en Profesorado de Educación Superior
FH Pina, JJM Sánchez, MPG Sanz, FM Hernández
Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación 16 (2), 95-105, 2010
352010
Enfoques de enseñanza de estudiantes en formación pedagógica. Un estudio exploratorio
F Monroy Hernández, F Hernández Pina, P Martínez Clares
REOP: Revista de Orientación y Psicopedagogía, vol. 25, nº 3, 2014, 2014
312014
The competences from the perception and practice of university students
JM Sáez-López, MC Domínguez-Garrido, MC Medina-Domínguez, ...
Social Sciences 10 (2), 34, 2021
292021
A preliminary study of teachers’ perception of core competencies for undergraduate students
F Hernández-Pina, F Monroy
Psicología educativa 21 (1), 11-16, 2015
232015
Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria
L Arias-Ferrer, A Egea-Vivancos, F Monroy-Hernández
Revista Fuentes, 21 (1), 25-38., 2019
192019
Measuring learning: discrepancies between conceptions of and approaches to learning
F Monroy, JL González-Geraldo
Educational Studies 44 (1), 81-98, 2018
172018
Teaching conceptions and approaches: do qualitative results support survey data?
F Monroy, JL González-Geraldo
Revista de Investigación Educativa 35 (1), 167-180, 2017
132017
Impact of a Spanish higher education teacher development programme on approaches to teaching: psychometric properties of the S-ATI-20 scale
JL González Geraldo, F Monroy, B Rincón Igea
Educación XX1: revista de la Facultad de Educación, 2021
122021
Evaluación y acreditación de titulaciones universitarias en Educación desde el punto de vista del profesorado
FJ Ibáñez-López, F Hernández-Pina, F Monroy
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 34 (3), 137-154, 2020
122020
The use of films in the teaching of English as a foreign language: a systematic literature review
E Sánchez-Auñón, PA Férez-Mora, F Monroy-Hernández
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education 8 (1), 10, 2023
72023
Análisis del conocimiento y la percepción del profesorado sobre los procesos de evaluación y acreditación de titulaciones universitarias en educación
FJI López, FH Pina, FM Hernández
Bordón: Revista de pedagogía 72 (4), 61-78, 2020
62020
Impact of a teacher development programme on approaches to teaching in higher education
J González-Geraldo, F Monroy
Proceedings of the 3rd International Conference on Higher Education Advances …, 2017
62017
Development of a procrastination scale in Spanish and measurement of education students’ procrastination levels
F Monroy, JL González-Geraldo
Bordón. Revista de pedagogía 74 (2), 63-76, 2022
52022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20