Javier Diez-Palomar
Títol
Citada per
Citada per
Any
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa
J Díez-Palomar, RF García
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 24 (1), 19-30, 2010
2562010
Placing Immigrant and Minority Family and Community Members at the School's Centre: the role of community participation
S Díez, J., Gatt, S., & Racionero
European Journal of Education 46 (2), 184-196, 2011
1342011
“Everything is math in the whole world”: Integrating critical and community knowledge in authentic mathematical investigations with elementary Latina/o students
EE Turner, MV Gutiérrez, K Simic-Muller, J Díez-Palomar
Mathematical Thinking and Learning 11 (3), 136-157, 2009
832009
Learning communities: Pathways for educational success and social transformation through interactive groups in mathematics
R García-Carrión, J Díez-Palomar
European Educational Research Journal 14 (2), 151-166, 2015
742015
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa. Monográfico sobre Comunidades de Aprendizaje
J Díez, R Flecha
Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado continuación de la …, 2010
682010
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares
AE Roca, J Díez-Palomar
Revista de Investigación en Educación 9 (2), 116-132, 2011
612011
Metodología comunicativa crítica: transformaciones y cambios en el S. XXI
AG González, J Díez-Palomar
Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2009
512009
Using dialogic talk to teach mathematics: The case of interactive groups
J Díez-Palomar, JC Olivé
ZDM 47 (7), 1299-1312, 2015
422015
Parents' Interactions with Their Children When Doing Mathematics.
M Civil, J Díez-Palomar, JM Menéndez, J Acosta-Iriqui
Adults Learning Mathematics 3 (n2a), 41-58, 2008
402008
Aprendizaje dialógico en las matemáticas y en las ciencias
J Díez-Palomar, PG Wehrle, SM Roldán, LR Rosell
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 24 (1), 75-88, 2010
382010
Math is everywhere”: Connecting mathematics to students’ lives
J Díez-Palomar, K Simic, M Varley
Journal of Mathematics and Culture 1 (2), 20-36, 2007
352007
Learning mathematics with adult learners: drawing from parents' perspective
J Díez-Palomar, JM Menéndez, M Civil
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 14 (1), 71-94, 2011
322011
El aprendizaje de las matemáticas en la educación de personas adultas. Un modelo dialógico
J Díez-Palomar
Doctoral dissertation. UB, 2004
31*2004
Impact assessment in psychological research and communicative methodology
G Redondo-Sama, J Díez-Palomar, R Campdepadrós, T Morlà
Frontiers in Psychology 11, 286, 2020
27*2020
Pathways to Equitable and Sustainable Education through the Inclusion of Roma Students in Learning Mathematics
J Díez-Palomar, AFF Sanmamed, R García-Carrión, S Molina-Roldán
Sustainability 10 (2191), 1-16, 2018
222018
Analyzing male attractiveness models from a communicative approach: Socialization, attraction, and gender-based violence
J Díez-Palomar, M Capllonch, E Aiello
Qualitative Inquiry 20 (7), 844-849, 2014
222014
La Paz School: From a ghetto to a magnet school
J Díez-Palomar, TS Pitanga, PÁ Cifuentes
International Review of Qualitative Research 6 (2), 198-209, 2013
192013
La enseñanza de las matemáticas a personas adultas desde un enfoque didáctico basado en el aprendizaje dialógico
J Diez-Palomar
Enseñanza de las ciencias 27 (3), 369-380, 2009
192009
Exclusión y matemáticas: elementos que explican la investigación actual en el área
JG Rodríguez, FJD Palomar, M Civil
Educación matemática y exclusión, 9-44, 2007
192007
Conversations around mathematics education with Latino parents in two borderland communities: The influence of two contrasting language policies
J Acosta-Iriqui, M Civil, J Díez-Palomar, M Marshall, B Quintos-Alonso
Manuscript in preparation, 2008
172008
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20