Javier Diez-Palomar
Títol
Citada per
Citada per
Any
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa
J Díez-Palomar, RF García
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 24 (1), 19-30, 2010
2222010
Placing Immigrant and Minority Family and Community Members at the School's Centre: the role of community participation
S Díez, J., Gatt, S., & Racionero
European Journal of Education 46 (2), 184-196, 2011
1292011
“Everything is math in the whole world”: Integrating critical and community knowledge in authentic mathematical investigations with elementary Latina/o students
EE Turner, MV Gutiérrez, K Simic-Muller, J Díez-Palomar
Mathematical Thinking and Learning 11 (3), 136-157, 2009
802009
Learning communities: Pathways for educational success and social transformation through interactive groups in mathematics
R García-Carrión, J Díez-Palomar
European Educational Research Journal 14 (2), 151-166, 2015
672015
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa. Monográfico sobre Comunidades de Aprendizaje
J Díez, R Flecha
Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado continuación de la …, 2010
562010
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares
AE Roca, J Díez-Palomar
Revista de investigación en educación 9 (2), 116-132, 2011
542011
Metodología comunicativa crítica: transformaciones y cambios en el S. XXI
AG González, J Díez-Palomar
Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2009
522009
Math is everywhere”: Connecting mathematics to students’ lives
J Díez-Palomar, K Simic, M Varley
Journal of Mathematics and Culture 1 (2), 20-36, 2007
352007
Using dialogic talk to teach mathematics: The case of interactive groups
J Díez-Palomar, JC Olivé
ZDM 47 (7), 1299-1312, 2015
342015
Parents' Interactions with Their Children When Doing Mathematics.
M Civil, J Díez-Palomar, JM Menéndez, J Acosta-Iriqui
Adults Learning Mathematics 3 (n2a), 41-58, 2008
332008
Learning mathematics with adult learners: drawing from parents' perspective
J Díez-Palomar, JM Menéndez, M Civil
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 14 (1), 71-94, 2011
312011
Aprendizaje dialógico en las matemáticas y en las ciencias
J Díez-Palomar, PG Wehrle, SM Roldán, LR Rosell
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 24 (1), 75-88, 2010
292010
El aprendizaje de las matemáticas en la educación de personas adultas. Un modelo dialógico
J Díez-Palomar
Doctoral dissertation. UB, 2004
28*2004
La Paz school: From a ghetto to a magnet school
J Díez-Palomar, TS Pitanga, PÁ Cifuentes
International Review of Qualitative Research 6 (2), 198-209, 2013
272013
otros.(2007)
J Giménez, J Diéz
Educación Matemática y Exclusión. Barcelona: Biblioteca de UNO Graó, 0
24
Analyzing male attractiveness models from a communicative approach: socialization, attraction, and gender-based violence
J Díez-Palomar, M Capllonch, E Aiello
Qualitative Inquiry 20 (7), 844-849, 2014
192014
Exclusión y matemáticas: elementos que explican la investigación actual en el área
JG Rodríguez, FJD Palomar, M Civil
Educación matemática y exclusión, 9-44, 2007
182007
Pathways to Equitable and Sustainable Education through the Inclusion of Roma Students in Learning Mathematics
J Díez-Palomar, AFF Sanmamed, R García-Carrión, S Molina-Roldán
Sustainability 10 (2191), 1-16, 2018
172018
Impact assessment in psychological research and communicative methodology
G Redondo-Sama, J Díez-Palomar, R Campdepadrós, T Morlà
Frontiers in Psychology 11, 286, 2020
16*2020
La enseñanza de las matemáticas a personas adultas desde un enfoque didáctico basado en el aprendizaje dialógico
J Diez-Palomar
Enseñanza de las ciencias 27 (3), 369-380, 2009
162009
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20