Seguir
Javier Diez-Palomar
Título
Citado por
Citado por
Año
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa
RF García, J Díez-Palomar
Revista interuniversitaria de formación del profesorado 24 (1), 19-30, 2010
3132010
Placing Immigrant and Minority Family and Community Members at the School's Centre: the role of community participation
S Díez, J., Gatt, S., & Racionero
European Journal of Education 46 (2), 184-196, 2011
1462011
“Everything is math in the whole world”: Integrating critical and community knowledge in authentic mathematical investigations with elementary Latina/o students
EE Turner, MV Gutiérrez, K Simic-Muller, J Díez-Palomar
Mathematical Thinking and Learning 11 (3), 136-157, 2009
902009
Learning communities: Pathways for educational success and social transformation through interactive groups in mathematics
R García-Carrión, J Díez-Palomar
European Educational Research Journal 14 (2), 151-166, 2015
882015
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares
AE Roca, J Díez-Palomar
Revista de Investigación en Educación 9 (2), 116-132, 2011
712011
Comunidades de Aprendizaje: un proyecto de transformación social y educativa. Monográfico sobre Comunidades de Aprendizaje
J Díez, R Flecha
Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado continuación de la …, 2010
692010
Metodología comunicativa crítica: transformaciones y cambios en el S. XXI
AG González, J Díez-Palomar
Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2009
572009
Using dialogic talk to teach mathematics: The case of interactive groups
J Díez-Palomar, JC Olivé
ZDM 47 (7), 1299-1312, 2015
502015
Impact assessment in psychological research and communicative methodology
G Redondo, J Díez-Palomar, R Campdepadrós, T Morlà
Frontiers in Psychology 11 (286), 1-8, 2020
49*2020
Parents' Interactions with Their Children When Doing Mathematics.
M Civil, J Díez-Palomar, JM Menéndez, J Acosta-Iriqui
Adults Learning Mathematics 3 (n2a), 41-58, 2008
442008
Aprendizaje dialógico en las matemáticas y en las ciencias
J Díez-Palomar, P García Wehrle, S Molina Roldán, L Rué Rosell
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 2010
422010
Math is everywhere”: Connecting mathematics to students’ lives
J Díez-Palomar, K Simic, M Varley
Journal of Mathematics and Culture 1 (2), 20-36, 2007
342007
Learning mathematics with adult learners: drawing from parents' perspective
J Díez-Palomar, JM Menéndez, M Civil
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 14 (1), 71-94, 2011
332011
El aprendizaje de las matemáticas en la educación de personas adultas. Un modelo dialógico
J Díez-Palomar
Doctoral dissertation. UB, 2004
33*2004
Case study on mathematics pre-service teachers’ difficulties in problem posing
A Mallart, V Font, J Diez
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14 (4 …, 2018
322018
Analyzing male attractiveness models from a communicative approach: socialization, attraction, and gender-based violence
J Díez-Palomar, M Capllonch, E Aiello
Qualitative Inquiry 20 (7), 844-849, 2014
282014
Pathways to Equitable and Sustainable Education through the Inclusion of Roma Students in Learning Mathematics
J Díez-Palomar, AFF Sanmamed, R García-Carrión, S Molina-Roldán
Sustainability 10 (2191), 1-16, 2018
252018
Transforming students’ attitudes towards learning through the use of successful educational actions
J Díez-Palomar, R García-Carrión, L Hargreaves, M Vieites
PloS one 15 (10), e0240292, 2020
232020
La enseñanza de las matemáticas a personas adultas desde un enfoque didáctico basado en el aprendizaje dialógico
J Diez-Palomar
Enseñanza de las ciencias 27 (3), 369-380, 2009
222009
La Paz school: From a ghetto to a magnet school
J Díez-Palomar, TS Pitanga, PA Cifuentes
International Review of Qualitative Research 6 (2), 198-209, 2013
212013
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20