Prompts versus recasts in dyadic interaction R Lyster, J Izquierdo Language Learning 59 (2), 453-498, 2009 | 325 | 2009 |
La inclusión educativa de ciegos y baja visión en el nivel superior: Un estudio de caso SP Aquino Zúñiga, V García Martínez, J Izquierdo Sinéctica, 01-21, 2012 | 98 | 2012 |
The facilitative role of L1 influence in tense–aspect marking: A comparison of Hispanophone and Anglophone learners of French J Izquierdo, L Collins The Modern Language Journal 92 (3), 350-368, 2008 | 89 | 2008 |
La Escala de Likert en la evaluación docente: acercamiento a sus características y principios metodológicos AMF Echauri | 85 | 2013 |
Metacognición y comprensión oral en L2: Observación de la práctica docente en nivel universitario J Hernández Wilson, J Izquierdo Revista electrónica de investigación educativa 18 (1), 39-52, 2016 | 21 | 2016 |
La enseñanza de lenguas extranjeras y el empleo de las TIC en las escuelas secundarias públicas J Izquierdo, V de-la-Cruz-Villegas, SP Aquino-Zúñiga, V García Comunicar 25 (50), 33-41, 2017 | 20 | 2017 |
Multimedia instruction in foreign language classrooms: Effects on the acquisition of the French perfective and imperfective distinction J Izquierdo Canadian Modern Language Review 70 (2), 188-219, 2014 | 19 | 2014 |
L'aspect lexical et le développement du passé composé et de l'imparfait en français L2: Une étude quantitative auprès d'apprenants hispanophones J Izquierdo Canadian modern language review 65 (4), 587-613, 2009 | 16 | 2009 |
Multimedia instruction & language learning attitudes: a study with university students J Izquierdo, D Simard, MGG Pulido Revista Electrónica de Investigación Educativa 17 (2), 2015 | 15 | 2015 |
Prácticas y competencias docentes de los profesores de inglés: diagnóstico en secundarias públicas de Tabasco J Izquierdo, SP Aquino, V García, G Garza, H Minami, A Adame Sinéctica, 1-25, 2014 | 14 | 2014 |
Percepción de estudiantes con discapacidad visual sobre sus competencias digitales en una universidad pública del sureste de México SP Aquino Zúñiga, J Izquierdo Sandoval, V García Martínez, ... Apertura (Guadalajara, Jal.) 8 (1), 0-0, 2016 | 13 | 2016 |
First and target language use in public language education for young learners: Longitudinal evidence from Mexican secondary-school classrooms J Izquierdo, VG Martínez, MGG Pulido, SPA Zúñiga System 61, 20-30, 2016 | 12 | 2016 |
Teachers’ use of ICTs in public language education: Evidence from second language secondary-school classrooms J Izquierdo, V de-la-Cruz-Villegas, SP Aquino-Zúñiga, V García-Martínez Comunicar. Media Education Research Journal 25 (1), 2017 | 10 | 2017 |
Language Attention in Content-based Instruction: the case of language instructors teaching content in a foreign language in Mexican higher education AA de la Cruz, J Izquierdo Journal of Immersion and Content-Based Language Education 3 (2), 194-217, 2015 | 7 | 2015 |
L2 phonology learning among young-adult learners of English: Effects of regular classroom-based instruction and L2 proficiency D Morales Pech, J Izquierdo Revista electrónica de investigación educativa 13 (1), 86-107, 2011 | 7 | 2011 |
L’aspect lexical et la production du temps du passé en français L2: Une étude quantitative auprès des apprenants hispanophones J Izquierdo La Revue Canadienne de Langues Vivantes-The Canadian Modern Language Review …, 2009 | 6 | 2009 |
Multimedia instruction on Latin roots of the English language and L2 vocabulary learning in higher education contexts: Learner proficiency effects V de la Cruz Villegas, J Izquierdo Sinéctica, 1-12, 2014 | 4 | 2014 |
L2 Imperfective Functions With Verb Types in Written Narratives: A Cross–Sectional Study With Instructed Hispanophone Learners of French J Izquierdo, M Kihlstedt The Modern Language Journal 103 (1), 291-307, 2019 | 3 | 2019 |
La tiflotecnología y educación a distancia: propuesta para apoyar la inclusión de estudiantes con discapacidad visual en asignaturas en línea S Aquino, V García, J Izquierdo Apertura 6 (1), 1-15, 2014 | 3 | 2014 |
Challenges to promote inclusion in distance education: insights from an analysis of the digital skills of visually impaired students in Mexican Higher Education J Izquierdo, SPA Zuniga, VG Martinez Global Learn, 585-589, 2015 | 2 | 2015 |