Follow
Jesús Izquierdo
Jesús Izquierdo
Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
Verified email at mail.mcgill.ca
Title
Cited by
Cited by
Year
Prompts versus recasts in dyadic interaction
R Lyster, J Izquierdo
Language Learning 59 (2), 453-498, 2009
4032009
La Escala de Likert en la evaluación docente: acercamiento a sus características y principios metodológicos
AMF Echauri
2852013
La inclusión educativa de ciegos y baja visión en el nivel superior: Un estudio de caso
SP Aquino Zúñiga, V García Martínez, J Izquierdo
Sinéctica, 01-21, 2012
1752012
The facilitative role of L1 influence in tense–aspect marking: A comparison of Hispanophone and Anglophone learners of French
J Izquierdo, L Collins
The Modern Language Journal 92 (3), 350-368, 2008
1242008
La enseñanza de lenguas extranjeras y el empleo de las TIC en las escuelas secundarias públicas= Teachers' use of ICTs in public language education: evidence from second …
J Izquierdo, V De-la-Cruz, SP Aquino, G María-del-Carmen
Comunicar: Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación …, 2017
662017
Evaluación de la práctica educativa: una revisión de sus bases conceptuales
SP Aquino Zúñiga, J Izquierdo, BL Echalaz Álvarez
Actualidades Investigativas en Educación 13 (1), 23-44, 2013
592013
First and target language use in public language education for young learners: Longitudinal evidence from Mexican secondary-school classrooms
J Izquierdo, VG Martínez, MGG Pulido, SPA Zúñiga
System 61, 20-30, 2016
462016
Percepción de estudiantes con discapacidad visual sobre sus competencias digitales en una universidad pública del sureste de México
SP Aquino Zúñiga, J Izquierdo Sandoval, V García Martínez, ...
Apertura (Guadalajara, Jal.) 8 (1), 0-0, 2016
412016
Teachers' use of ICTs in public language education: Evidence from second language secondary-school classrooms
J Izquierdo, V de-la-Cruz-Villegas, SP Aquino-Zúñiga, ...
Comunicar: Revista Científica de Comunicacíon y Educacíon 25 (50), 33-41, 2017
382017
Multimedia instruction in foreign language classrooms: Effects on the acquisition of the French perfective and imperfective distinction
J Izquierdo
Canadian Modern Language Review 70 (2), 188-219, 2014
332014
Metacognición y comprensión oral en L2: Observación de la práctica docente en nivel universitario
J Hernández Wilson, J Izquierdo
Revista electrónica de investigación educativa 18 (1), 39-52, 2016
322016
Multimedia instruction & language learning attitudes: A study with university students
J Izquierdo, D Simard, MG Garza Pulido
Revista Electrónica de Investigación Educativa 17 (2), 101-115, 2015
302015
Technology in second language education: Overcoming the digital divide
AA Lozano, J Izquierdo
Emerging Trends in Education 2 (3), 2019
262019
Investigación e innovación en inclusión educativa. Diagnósticos, modelos y propuestas
V García, S Aquino, J Izquierdo, P Santiago
Red Durango de investigadores Educativos, AC file:///D:/Downloads/LIBRO …, 2015
242015
L'aspect lexical et le développement du passé composé et de l'imparfait en français L2: Une étude quantitative auprès d'apprenants hispanophones
J Izquierdo
Canadian modern language review 65 (4), 587-613, 2009
242009
Foreign language education in rural schools: Struggles and initiatives among generalist teachers teaching English in Mexico
J Izquierdo, SP Aquino Zúñiga, V García Martínez
Studies in Second Language Learning and Teaching 11 (1), 133-156, 2021
232021
Prácticas y competencias docentes de los profesores de inglés: diagnóstico en secundarias públicas de Tabasco
J Izquierdo, SP Aquino, V García, G Garza, H Minami, A Adame
Sinéctica, 1-25, 2014
212014
Digital natives and technology for L2 learning outside of the classroom
L Dauzón Ledesma, MJ Izquierdo Sandoval
Apertura (Guadalajara, Jal.) 12 (1), 72-87, 2020
182020
L2 imperfective functions with verb types in written narratives: A cross–sectional study with instructed Hispanophone learners of French
J Izquierdo, M Kihlstedt
The Modern Language Journal 103 (1), 291-307, 2019
152019
Language attention in content-based instruction: The case of language instructors teaching content in a foreign language in Mexican higher education
A Arias de la Cruz, J Izquierdo
Journal of Immersion and Content-Based Language Education 3 (2), 194-217, 2015
152015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20