Jesus Izquierdo.
Jesus Izquierdo.
Universidad Juarez Autonoma de Tabasco
Verified email at mail.mcgill.ca
Title
Cited by
Cited by
Year
Prompts versus recasts in dyadic interaction
R Lyster, J Izquierdo
Language Learning 59 (2), 453-498, 2009
3162009
La inclusión educativa de ciegos y baja visión en el nivel superior: Un estudio de caso
SP Aquino Zúñiga, V García Martínez, J Izquierdo
Sinéctica, 01-21, 2012
902012
The facilitative role of L1 influence in tense–aspect marking: A comparison of Hispanophone and Anglophone learners of French
J Izquierdo, L Collins
The Modern Language Journal 92 (3), 350-368, 2008
872008
La Escala de Likert en la evaluación docente: acercamiento a sus características y principios metodológicos
AMF Echauri, H Minami, MJI Sandoval
Perspectivas docentes, 2012
692012
Metacognición y comprensión oral en L2: Observación de la práctica docente en nivel universitario
J Hernández Wilson, J Izquierdo
Revista electrónica de investigación educativa 18 (1), 39-52, 2016
212016
Multimedia instruction in foreign language classrooms: Effects on the acquisition of the French perfective and imperfective distinction
J Izquierdo
Canadian Modern Language Review 70 (2), 188-219, 2014
202014
La enseñanza de lenguas extranjeras y el empleo de las TIC en las escuelas secundarias públicas
J Izquierdo, V de-la-Cruz-Villegas, SP Aquino-Zúñiga, V García
Comunicar 25 (50), 33-41, 2017
182017
L'aspect lexical et le développement du passé composé et de l'imparfait en français L2: Une étude quantitative auprès d'apprenants hispanophones
J Izquierdo
Canadian modern language review 65 (4), 587-613, 2009
162009
Multimedia instruction & language learning attitudes: a study with university students
J Izquierdo, D Simard, MGG Pulido
REDIE. Revista Electrónica de Investigación Educativa 17 (2), 101-115, 2015
142015
Prácticas y competencias docentes de los profesores de inglés: diagnóstico en secundarias públicas de Tabasco
J Izquierdo, SP Aquino, V García, G Garza, H Minami, A Adame
Sinéctica, 1-25, 2014
142014
First and target language use in public language education for young learners: Longitudinal evidence from Mexican secondary-school classrooms
J Izquierdo, VG Martínez, MGG Pulido, SPA Zúñiga
System 61, 20-30, 2016
122016
Teachers’ use of ICTs in public language education: Evidence from second language secondary-school classrooms
J Izquierdo, V de-la-Cruz-Villegas, SP Aquino-Zúñiga, V García-Martínez
Comunicar. Media Education Research Journal 25 (1), 2017
112017
Multimedia instruction on Latin roots of the English language and L2 vocabulary learning in higher education contexts: Learner proficiency effects
V de la Cruz Villegas, J Izquierdo
Sinéctica, 1-12, 2014
102014
Percepción de estudiantes con discapacidad visual sobre sus competencias digitales en una universidad pública del sureste de México
SP Aquino Zúñiga, J Izquierdo Sandoval, V García Martínez, ...
Apertura (Guadalajara, Jal.) 8 (1), 0-0, 2016
72016
Language Attention in Content-based Instruction: the case of language instructors teaching content in a foreign language in Mexican higher education
AA de la Cruz, J Izquierdo
Journal of Immersion and Content-based Language Education 3 (2), 194-217, 2015
72015
L2 phonology learning among young-adult learners of English: Effects of regular classroom-based instruction and L2 proficiency
DM Pech, J Izquierdo
REDIE. Revista Electrónica de Investigación Educativa 13 (1), 1-22, 2011
72011
L’aspect lexical et la production du temps du passé en français L2: Une étude quantitative auprès des apprenants hispanophones
J Izquierdo
La Revue Canadienne de Langues Vivantes-The Canadian Modern Language Review …, 2009
62009
Evaluación de la práctica educativa: una revisión de sus bases conceptuales
SP Aquino Zúñiga, J Izquierdo, BL Echalaz Álvarez
Actualidades Investigativas en Educación 13 (1), 23-44, 2013
52013
La tiflotecnología y educación a distancia: propuesta para apoyar la inclusión de estudiantes con discapacidad visual en asignaturas en línea
S Aquino, V García, J Izquierdo
Apertura 6 (1), 1-15, 2014
42014
L2 Imperfective Functions With Verb Types in Written Narratives: A Cross–Sectional Study With Instructed Hispanophone Learners of French
J Izquierdo, M Kihlstedt
The Modern Language Journal 103 (1), 291-307, 2019
32019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20