Follow
Catarina Oliveira Lucas
Catarina Oliveira Lucas
ISPGAYA
Verified email at ispgaya.pt
Title
Cited by
Cited by
Year
Una posible razón de ser del cálculo diferencial elemental en el ámbito de la modelización funcional
CO Lucas
Una posible razón de ser del cálculo diferencial elemental en el ámbito de …, 2015
682015
Desarrollo de un modelo epistemológico de referencia en torno a la modelización funcional
C Fonseca Bon, J Gascón Pérez, C Oliveira Lucas
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 17 (3), 289-318, 2014
632014
Organizaciones matemáticas locales relativamente completas
C Lucas
Memoria de investigación de Diploma de Estudios Avanzados, Universidad de …, 2010
442010
Aspetos da rigidez e atomização da matemática escolar nos sistemas de ensino de Portugal e da Espanha: análise de um questionário.
CO LUCAS, CBON FONSECA, J GASCÓN PÉREZ, J CASAS
Educação Matemática Pesquisa 16 (1), 2014
202014
Organizaciones matemáticas locales relativamente completas (Memoria de investigación, Diploma de Estudios Avanzados)
C LUCAS
Recuperado de http://www. atd-tad. org/wp-content/uploads/2012/07/DEA …, 2010
152010
O Fenômeno Didático Institucional da Rigidez e a Atomização das Organizações Matemáticas Escolares
C Lucas, C Fonseca, J Gascón, J Casas
Bolema: Boletim de Educação Matemática 28, 1327-1347, 2014
122014
The phenomenotechnical potential of reference epistemological models: The case of elementary differential calculus
C Lucas, C Fonseca, J Gascón, M Schneider
Working with the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics …, 2019
92019
Razón de ser del cálculo diferencial elemental en la transición entre la enseñanza secundaria y la universitaria
CO Lucas, JG Pérez, CF Bon
Journal of Research in Mathematics Education 6 (3), 283-306, 2017
82017
Una posible «razón de ser» del cálculo diferencial elemental en el ámbito de la modelización funcional
C Oliveira Lucas
Tesis doctoral). Consultada el 10 de octubre de 2016 en http://www. atd-tad. org, 2015
82015
The external transposition of inquiry in mathematics education: impact on curriculum in different countries
B Barquero, I Florensa, B Jessen, C Lucas, F Wozniak
School mathematics curriculum reforms: Challenges, changes and opportunities …, 2018
72018
Las tres dimensiones del problema didáctico del cálculo diferencial elemental
CO Lucas, J Gascón Pérez
Avances de investigación en educación matemática, 2019
52019
Una posible razón de ser del cálculo diferencial elemental en el ámbito de la modelización functional (Doctoral dissertation)
C Lucas
Universidad de Vigo, Spain, 2015
52015
Una estrategia para la formación del profesorado: el caso del cálculo diferencial elemental
CO Lucas, A Ruiz-Olarría, J Gascón
Enseñanza de las Ciencias 41 (2), 0071-92, 2023
32023
The usefulness of mathematical modelling for economic and environmental sustainability in the scope of university teacher education
C Lucas, J Paulo
International Journal of Innovation Science, 2023
22023
Raison d’être of the Elementary Differential Calculus in the Transition Between Secondary school and University
CO Lucas, J Gascón, C Fonseca
Redimat-Revista De Investigacion En Didactica De Las Matematicas 6 (3), 283-306, 2017
22017
A Novel Approach for Distributed Security Over IoT in Learning Environment
J Lourenço, C Lucas, J Becker, J Morais
International Conference in Information Technology and Education, 621-631, 2023
12023
VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGY USE IN ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES: STUDENTS'PERCEPTIONS
C Lucas, J Morais, J Lourenço, N Neves
INTED2023 Proceedings, 6598-6608, 2023
12023
TUTORING HIGHER EDUCATION MATHEMATICS STUDENTS THROUGH INTELLIGENT LEARNING SOFTWARE
J Lourenço, C Lucas, J Morais, J Becker, A Silva
EDULEARN23 Proceedings, 3462-3467, 2023
12023
DEVELOPMENT AND APPLICATION OF TUTORING SOLUTIONS USING CHATBOOT SOFTWARE IN MATHEMATICS TEACHING
C Lucas, J Becker, J Lourenço, J Morais
EDULEARN23 Proceedings, 3087-3091, 2023
12023
Potencialidades e Desafios do Ensino de Matemática Online: exemplo de uma experiência com estudantes de Engenharia do Ensino Politécnico em Portugal
JB Paulo, CO Lucas
Bolema: Boletim de Educação Matemática 36, 1236-1255, 2022
12022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20