Vivian Reigosa-Crespo
Vivian Reigosa-Crespo
National Institute of Learning Evaluation of Uruguay; Catholic University of Uruguay
Verified email at ineed.edu.uy
Title
Cited by
Cited by
Year
Information processing deficits in dyscalculia.
B Butterworth, V Reigosa
Paul H Brookes Publishing, 2007
375*2007
Basic numerical capacities and prevalence of developmental dyscalculia: the Havana Survey.
V Reigosa-Crespo, M Valdés-Sosa, B Butterworth, N Estévez, ...
Developmental Psychology 48 (1), 123, 2012
1662012
Diagnóstico e intervención temprana de los trastornos de la audición: una experiencia cubana de 20 años
MC Pérez-Abalo, J Gaya, G Savío, M Ponce de León, M Perera, ...
Revista de Neurología 41 (9), 556-563, 2005
45*2005
Numerical capacities as domain-specific predictors beyond early mathematics learning: A longitudinal study
V Reigosa-Crespo, E González-Alemañy, T León, R Torres, R Mosquera, ...
PloS One 8 (11), e79711, 2013
332013
Dots and digits. How do children process the numerical magnitude? Evidence from brain and behaviour
V Reigosa-Crespo, D Castro
The Routledge International Handbook of Dyscalculia and Mathematical …, 2014
32*2014
Sistema automatizado para explorar la lectura en escolares de habla hispana
V Reigosa, MC Pérez-Ábalo, M Manzano, JM Antelo
Revista Latina de Pensamiento y Lenguaje 2 (1), 141-159, 1994
271994
Neurocognitive profiles of learning disabled children with neurofibromatosis type 1
M Orraca-Castillo, N Estévez-Pérez, V Reigosa-Crespo
Frontiers in human neuroscience 8, 386, 2014
232014
Los trastornos del aprendizaje: Perspectivas neuropsicológicas
L Quintanar, Y Solovieva, J Azcoaga, E Peña, M Bonilla, G Yáñez, ...
Bogotá: Textos de Neuropsicología latinoamericana 1, 2008
23*2008
Contemporary cognitive theories about developmental dyscalculia
D Castro-Cañizares, N Estévez-Pérez, V Reigosa-Crespo
Revista de neurologia 49 (3), 143, 2009
21*2009
Bases Biológicas de la Discalculia del desarrollo
N Estévez, D Castro, V Reigosa
Rev. Cubana Genet Comunit 2 (3), 14-19, 2008
202008
Changes in reading strategies in school-age children
G Sanabria Díaz, MDR Torres, J Iglesias, R Mosquera, V Reigosa, ...
Spanish Journal of Psychology 12 (2), 441-453, 2009
182009
Symbolic and non-symbolic number magnitude processing in children with developmental dyscalculia
DC Cañizares, VR Crespo, EG Alemañy
The Spanish journal of psychology 15 (3), 952, 2012
162012
Estudio de las características de un conjunto de 260 figuras en sujetos adultos de habla hispana
A Piñeiro, M Manzano, V Reigosa
Cognitiva 9 (1), 29-64, 1997
161997
International handbook of mathematical learning difficulties
A Fritz, VG Haase, P Rasanen
Cham, Switzerland: Springer, 2019
152019
Adaptación y normación de la prueba de vocabulario Peabody en una muestra de sujetos cubanos
A Piñeiro, M Manzano, G Inguanzo, V Reigosa, A Morales, C Fernández, ...
Edades 2 (3.05), 3.06-4.05, 2000
142000
Efectos de la detección temprana sobre el desarrollo psicosocial y lingüístico de los niños con pérdidas auditivas permanentes.
R Vivian, PA Maria C., D Hernández, de la O Madelín, S Guillermo, ...
Revista CENIC/Ciencias Biológicas 33, 99-105, 2002
132002
48. Large-scale prevalence studies of learning disabilities in Cuban school-children population
V Reigosa, M Valdés Sosa, B Butterworth, P Torres, E Santos, R Suárez, ...
Clinical Neurophysiology 119 (9), e111-e111, 2008
122008
Calibrando la línea numérica mental: evidencias desde el desarrollo típico y atípico
DC Cañizares, VR Crespo
Revista neuropsicología, neuropsiquiatría y neurociencias 11 (1), 17-32, 2011
112011
Estandarizacion de un conjunto de 257 figuras en ninos de habla hispana cubanos A standardized set of 257 pictures in Cuban Spanish speaking children
A Piñeiro, M Manzano, V Reigosa
Cognitiva 11 (2), 215-242, 1999
101999
Fiabilidad y validez de una batería de pruebas computarizadas (BTL) para la evaluación cognitiva de la lectura
V Reigosa, MC Pérez-Abalo, A Piñeiro, I Oliva
Revista Latina de Pensamiento y Lenguaje y Neuropsicología Latina 10, 229-248, 2002
72002
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20