Follow
manuel goizueta
Title
Cited by
Cited by
Year
Temas emergentes del análisis de interpretaciones del profesorado sobre la argumentación en clase de matemáticas
M Goizueta, N Planas
Enseñanza de las Ciencias 31 (1), 0061-78, 2013
612013
El papel del contexto en la identificación de argumentaciones matemáticas por un grupo de profesores
M Goizueta, N Planas
PNA 7 (4), 155-170, 2013
252013
Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas
M Goizueta
Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
212015
Epistemic issues in classroom mathematical activity: There is more to students’ conversations than meets the teacher’s ear
M Goizueta
The Journal of Mathematical Behavior, 2019
172019
Interpretaciones sobre la argumentación en el aula de matemáticas de secundaria por parte de un grupo de profesores
M Goizueta
Trabajo fin de máster no publicado, Universitat Autònoma de Barcelona, España, 2011
152011
Relaciones entre la argumentación en el aula de matemáticas y la mirada profesional del profesor
M Goizueta, H Solar
Aportes a la práctica docente desde la didáctica de la matemática, 241-280, 2019
142019
Validating in the mathematics classroom
M Goizueta, MA Mariotti, N Planas
Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the …, 2014
142014
La Situación Argumentativa: un modelo para analizar la argumentación en educación matemática infantil
CE Cornejo-Morales, M Goizueta, Á Alsina
PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática 15 (3), 159-185, 2021
132021
Researching Modelling by Mathematics Teacher Educators: Shifting the Focus onto Teaching Practices
F Rojas, H Montenegro, M Goizueta, S Martínez
The Learning and Development of Mathematics Teacher Educators, 367-382, 2021
122021
Constructing and Validating the Solution to a Mathematical Problem: The Teacher’s Prompt
MA Mariotti, M Goizueta
Advances in Mathematics Education Research on Proof and Proving, 85-97, 2018
92018
Rethinking modeling in pre-service teacher education: implications for teacher educators
M Goizueta, HM Maggio, FR Sateler, MPG Vallejos
Search and research: teacher education for contemporary 227, 139, 2017
52017
Il problema delle parti per una introduzione al pensiero probabilistico
G Fenaroli, E Guala, M Goizueta, D Paola, G Sanna
L'insegnamento della matematica e delle scienze integrate 37 (6), 573-584, 2014
42014
The emergence of validity conditions in the secondary mathematics classroom: linking social and epistemic perspectives
M Goizueta
Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics …, 2014
42014
Emergencia de patrones de interacción al promover la argumentación en el aula de matemáticas
HS Bezmalinovic, M Goizueta, SH Montaner
Educación MatEMática 34 (3), 2022
32022
Análisis de interpretaciones escritas del profesorado sobre la argumentación en clase de matemáticas
M Goizueta, N Planas
Investigación en educación matemática XVI, 295-302, 2012
32012
El desarrollo y la evaluación de la habilidad de argumentar en el sistema educativo chileno: tensiones y consecuencias percibidas por el profesorado
M Goizueta, C Ledermann, H Montenegro
Pensamiento educativo 60 (1), 1-15, 2023
22023
Constructing validity in classroom conversations
M Goizueta, MA Mariotti
Ninth Congress of the European Society for Research on Mathematics Education …, 2015
22015
Mathematically significant knowledge of Hñañu women embroiderers from the Valle del Mezquital: a possibility for an encounter and dialogue
A Solares-Rojas, M Goizueta
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2022
12022
ARTICULATION OF MATHEMATICAL MODELING AND ARGUMENTATION IN THE MATH CLASSROOM
H Solar, M Goizueta, M Aravena, A Ortiz
43rd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of …, 2019
12019
Aportes a la práctica docente desde la didáctica de la matemática: Formación docente
HA Martinez, MEB Becerra, DB Barraza, S Estrella, PF Martínez, ...
Grao, 2019
12019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20