Follow
Isabel Rodríguez de Dios (ORCID 0000-0003-2460-7889)
Isabel Rodríguez de Dios (ORCID 0000-0003-2460-7889)
Verified email at usal.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
A Study of the Relationship between Parental Mediation and Adolescents’ Digital Skills, Online Risks and Online Opportunities
I Rodríguez-de-Dios, JMF van Oosten, JJ Igartua
Computers in Human Behavior 82, 186-198, 2018
1592018
Development and Validation of a Digital Literacy Scale for Teenagers
I Rodríguez de Dios, JJ Igartua, A y Vázquez-González
TEEM’16. Fourth International Conference on Technological Ecosystems for …, 2016
622016
Correlatos motivacionales del uso y la satisfacción con Facebook en jóvenes españoles
JJ Igartua, I Rodríguez-de-Dios
Cuadernos. info, 107-119, 2016
62*2016
The contact hypothesis during the European refugee crisis: Relating quality and quantity of (in) direct intergroup contact to attitudes towards refugees
D De Coninck, I Rodríguez-de-Dios, L d’Haenens
Group Processes & Intergroup Relations 24 (6), 881-901, 2021
442021
Skills of Digital Literacy to Address the Risks of Interactive Communication
I Rodriguez-de-Dios, JJ Igartua
Journal of Information Technology Research 9 (1), 54-64, 2016
402016
Identity-related implications of the dissemination of cultural heritage through the Internet: A study based on Framing Theory
V Piñeiro Naval, JJ Igartua, I Rodríguez-de-Dios
Communication & Society. 2018; 31 (1): 1-21, 2018
29*2018
CSR communication on social media: the impact of source and framing on message credibility, corporate reputation and WOM
L Dalla-Pria, I Rodríguez-de-Dios
Corporate Communications: An International Journal, 2022
152022
Efecto de la similitud con el protagonista de narraciones contra el racismo en las actitudes hacia la inmigración. El rol mediador de la identificación con el protagonista
JJ Igartua, I Guerrero-Martín, D Cachón-Ramón, I Rodríguez de Dios
Anuario electrónico de estudios en comunicación social" Disertaciones". 2018 …, 2018
152018
La información turística a escala local. Un análisis de contenido de los portales web municipales de España
V Piñeiro-Naval, JJI Perosanz, I Rodríguez-de-Dios
Telos: Cuadernos de comunicación e innovación 102, 77-87, 2015
10*2015
Risks of interactive communication in adolescents: digital literacy diagnosis and intervention
I Rodríguez de Dios
82018
Alfabetización digital como herramienta de protección frente a los riesgos de la red
IR de Dios, JJI Perosanz
TIC y sociedad digital: educación, infancia y derecho, 151-161, 2015
82015
Risks of interactive communication: A digital literacy proposal
I Rodríguez de Dios, JJ Igartua
Proceedings of the Second International Conference on Technological …, 2014
62014
Competencias de comunicación oral en la educación primaria: oral communication skills in elementary school
E Rodero Antón, I Rodríguez-de-Dios
El Profesional de la información. 2021; 30 (6): e300601., 2021
42021
Reducing perceived threat toward immigrants with testimonials. Indirect effects of empathy and similarity through identification, transportation and counterarguing
JJ Igartua, M Wojcieszak, D Cachón-Ramón, I Guerrero-Martín, ...
XVI European Congress of Psychology, 1143-1143, 2019
42019
The expressive balance effect: perception and physiological responses of prosody and gestures
E Rodero, O Larrea, I Rodríguez-de-Dios, I Lucas
Journal of language and social psychology 41 (6), 659-684, 2022
32022
Effects of narrative-persuasive frames on Twitter regarding blood donation: pride versus empathy and people versus numbers
P Durántez-Stolle, R Martínez-Sanz, I Rodríguez-de-Dios
Profesional de la información 31 (4), 2022
22022
Narrative persuasion in a mobile environment: effectiveness of a mobile application for promoting digital skills and coping strategies in adolescents
I Rodriguez-De-Dios, JJ Igartua, L D'Haenens
International Journal of Communication. 2021; 15: 1637-58, 2021
22021
The expressive balance effect: perception and physiological responses of prosody and gestures
E Rodero Antón, O Larrea Estefanía, I Rodríguez de Dios, I Lucas
Journal of Language and Social Psychology. 2022; 41 (6): 659-84., 2022
2022
Viralizando mensajes pro-inmigración: Efecto conjunto de la empatía y la similitud audiencia personaje en la intención de compartir testimoniales diseñados para reducir el …
DC Ramón, JJI Perosanz, M Wojcieszak, IR de Dios
V Congreso Nacional TMIC-AEIC: Investigar la comunicación en y desde la …, 2019
2019
Efectos de la voz narrativa y la similitud con la audiencia en mensajes diseñados para estimular la fusión de identidad con inmigrantes estigmatizados: Mecanismos mediadores
IG Martín, JJI Perosanz, M Wojcieszak, IR de Dios
V Congreso Nacional TMIC-AEIC: Investigar la comunicación en y desde la …, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20