Cristina Escobar Urmeneta
Title
Cited by
Cited by
Year
Aula como espacio de investigación y reflexión
A Camps
Graó, 2001
2312001
Diálogo e investigación en las aulas: investigaciones en didáctica de la lengua
AC i Mundó, JLB Valencia, IC Largo, MC Giné, JBS de Carvalho, ...
Graó, 2006
782006
Learning to become a CLIL teacher: teaching, reflection and professional development
C Escobar Urmeneta
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (3), 334-353, 2013
612013
Language learning through tasks in a content and language integrated learning (CLIL) science classroom
C Escobar Urmeneta, A Sánchez Sola
Universidad de Granada, 2009
572009
El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera
C Escobar Urmeneta
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2008
412008
‘Do you know Actimel?’The adaptive nature of dialogic teacher-led discussions in the CLIL science classroom: a case study
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
The Language Learning Journal 42 (2), 165-180, 2014
372014
Pre-service CLIL teacher-education in Catalonia. Expert and novice practitioners teaching and reflecting together
C Escobar Urmeneta
CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training, 188-218, 2010
342010
Recerca i formació en didàctica de la llengua
PA Segui, MC Giné, AC i Mundó, IC López, CE Urmeneta, MF Ripollès, ...
Graó, 2000
322000
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en entornos plurilingües
A Camps, M Milian
Graó, 2008
26*2008
Languages and language learning in Catalan Schools: From the bilingual to the multilingual challenge1
CE Urmeneta, V Unamuno
Forging multilingual spaces: Integrated perspectives on majority and …, 2008
232008
Tareas de intercambio de información y procesos de aprendizaje en el aula AICLE
CE Urmeneta
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en …, 2008
232008
Talking science in a second language The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom
N Evnitskaya
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2014
222014
Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar
CE Urmeneta
Cuadernos de pedagogía, 47-51, 2009
222009
Talking English to learn science: a CLIL experience in Barcelona
CE Urmenta
How we're going about it: Teachers' Voices on Innovative Approaches to …, 2009
202009
¿ Es posible evaluar la interacción oral en el aula?
CE Urmeneta
Didáctica del español como lengua extranjera, 37-52, 2002
202002
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques
CE Urmeneta
Univ. Autònoma de Barcelona, 2011
162011
Colaboración interdisciplinar, Partenariado y Centros de Formación Docente: Tres ejes para sustentar la formación del profesorado AICLE
C Escobar Urmeneta
Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011
162011
Affording students opportunities for the integrated learning of content and language. A contrastive study on classroom interactional strategies deployed by two CLIL teachers
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
Reviving Catalan at school: Challenges and instructional approaches, 158-182, 2013
152013
Classroom interactional competence in content and language integrated learning
CE Urmeneta, S Walsh
Language Learning & Language Teaching Applied Linguistics Perspectives on …, 2017
122017
Mesurament de competències lingüístiques en aules AICLE, en contextos multilingües: allò que els números amaguen
C Escobar Urmeneta
Aproximacions a la noció de competència multilingüe, 133-146, 2007
102007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20