El aula como espacio de investigación y reflexión: investigaciones en didáctica de la lengua A Camps Graó, 2001 | 265 | 2001 |
Learning to become a CLIL teacher: teaching, reflection and professional development C Escobar Urmeneta International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (3), 334-353, 2013 | 93 | 2013 |
Diálogo e investigación en las aulas: investigaciones en didáctica de la lengua AC i Mundó, JLB Valencia, JBS de Carvalho, IC Largo, ZC Martínez, ... Graó, 2006 | 80 | 2006 |
Language learning through tasks in a content and language integrated learning (CLIL): Science classroom CE Urmeneta, AS Sola Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2009 | 65 | 2009 |
‘Do you know Actimel?’The adaptive nature of dialogic teacher-led discussions in the CLIL science classroom: a case study C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya The Language Learning Journal 42 (2), 165-180, 2014 | 50 | 2014 |
El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera C Escobar Urmeneta Universitat Autònoma de Barcelona,, 2008 | 43 | 2008 |
Recerca i formació en didàctica de la llengua PA Segui, MC Giné, AC i Mundó, IC López, CE Urmeneta, MF Ripollès, ... Graó, 2000 | 34 | 2000 |
CHAPTER TEN PRE-SERVICE CLIL TEACHER-EDUCATION IN CATALONIA: EXPERT AND NOVICE PRACTITIONERS TEACHING AND REFLECTING TOGETHER CE Urmeneta CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training, 188, 2010 | 28 | 2010 |
Affording Students Opportunities for the Integrated Learning of Content and Language: A Contrastive Study on Classroom Interactional Strategies Deployed by Two CLIL Teachers CE Urmeneta, N Evnitskaya Reviving Catalan at school: Challenges and instructional approaches, 158-182, 2013 | 27 | 2013 |
Talking English to learn Science. A CLIL experience in Barcelona C Escobar Urmeneta How we’re going about it.’Teachers’ voices on innovative approaches to …, 2008 | 27 | 2008 |
Classroom interactional competence in content and language integrated learning CE Urmeneta, S Walsh Applied linguistics perspectives on CLIL, 183-200, 2017 | 26 | 2017 |
Talking science in a second language The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom N Evnitskaya Universitat Autònoma de Barcelona,, 2014 | 26 | 2014 |
Languages and language learning in Catalan Schools: From the bilingual to the multilingual challenge CE Urmeneta, V Unamuno Forging multilingual spaces: Integrated perspectives on majority and …, 2008 | 26 | 2008 |
Miradas y voces: Investigación sobre la educación lingüística y literaria enentornos plurilingües A Camps, M Milian Graó, 2008 | 26* | 2008 |
Què aporta l’anàlisi conversacional a la comprensió de les situacions d’AICLE E Moore, L Nussbaum, C Escobar Urmeneta Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011 | 23 | 2011 |
Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar CE Urmeneta Cuadernos de pedagogía, 47-51, 2009 | 22 | 2009 |
Tareas de intercambio de información y procesos de aprendizaje en el aula AICLE CE Urmeneta Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en …, 2008 | 22 | 2008 |
¿ Es posible evaluar la interacción oral en el aula? CE Urmeneta Didáctica del español como lengua extranjera, 37-52, 2002 | 20 | 2002 |
Colaboración interdisciplinar, Partenariado y Centros de Formación Docente: Tres ejes para sustentar la formación del profesorado AICLE C Escobar Urmeneta Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011 | 18 | 2011 |
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques CE Urmeneta Univ. Autònoma de Barcelona, 2011 | 17 | 2011 |