Cristina Escobar Urmeneta
Title
Cited by
Cited by
Year
El aula como espacio de investigación y reflexión: investigaciones en didáctica de la lengua
A Camps
Graó, 2001
2652001
Learning to become a CLIL teacher: teaching, reflection and professional development
C Escobar Urmeneta
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (3), 334-353, 2013
932013
Diálogo e investigación en las aulas: investigaciones en didáctica de la lengua
AC i Mundó, JLB Valencia, JBS de Carvalho, IC Largo, ZC Martínez, ...
Graó, 2006
802006
Language learning through tasks in a content and language integrated learning (CLIL): Science classroom
CE Urmeneta, AS Sola
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2009
652009
‘Do you know Actimel?’The adaptive nature of dialogic teacher-led discussions in the CLIL science classroom: a case study
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
The Language Learning Journal 42 (2), 165-180, 2014
502014
El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera
C Escobar Urmeneta
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2008
432008
Recerca i formació en didàctica de la llengua
PA Segui, MC Giné, AC i Mundó, IC López, CE Urmeneta, MF Ripollès, ...
Graó, 2000
342000
CHAPTER TEN PRE-SERVICE CLIL TEACHER-EDUCATION IN CATALONIA: EXPERT AND NOVICE PRACTITIONERS TEACHING AND REFLECTING TOGETHER
CE Urmeneta
CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training, 188, 2010
282010
Affording Students Opportunities for the Integrated Learning of Content and Language: A Contrastive Study on Classroom Interactional Strategies Deployed by Two CLIL Teachers
CE Urmeneta, N Evnitskaya
Reviving Catalan at school: Challenges and instructional approaches, 158-182, 2013
272013
Talking English to learn Science. A CLIL experience in Barcelona
C Escobar Urmeneta
How we’re going about it.’Teachers’ voices on innovative approaches to …, 2008
272008
Classroom interactional competence in content and language integrated learning
CE Urmeneta, S Walsh
Applied linguistics perspectives on CLIL, 183-200, 2017
262017
Talking science in a second language The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom
N Evnitskaya
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2014
262014
Languages and language learning in Catalan Schools: From the bilingual to the multilingual challenge
CE Urmeneta, V Unamuno
Forging multilingual spaces: Integrated perspectives on majority and …, 2008
262008
Miradas y voces: Investigación sobre la educación lingüística y literaria enentornos plurilingües
A Camps, M Milian
Graó, 2008
26*2008
Què aporta l’anàlisi conversacional a la comprensió de les situacions d’AICLE
E Moore, L Nussbaum, C Escobar Urmeneta
Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011
232011
Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar
CE Urmeneta
Cuadernos de pedagogía, 47-51, 2009
222009
Tareas de intercambio de información y procesos de aprendizaje en el aula AICLE
CE Urmeneta
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en …, 2008
222008
¿ Es posible evaluar la interacción oral en el aula?
CE Urmeneta
Didáctica del español como lengua extranjera, 37-52, 2002
202002
Colaboración interdisciplinar, Partenariado y Centros de Formación Docente: Tres ejes para sustentar la formación del profesorado AICLE
C Escobar Urmeneta
Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011
182011
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques
CE Urmeneta
Univ. Autònoma de Barcelona, 2011
172011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20