Cristina Escobar Urmeneta
TitleCited byYear
El aula como espacio de investigación y reflexión: investigaciones en didáctica de la lengua
AC i Mundó, MC Giné, PC Montaner, MC Badia, IC López, MF Ripollès, ...
Graó, 2001
2262001
Diálogo e investigación en las aulas: investigaciones en didáctica de la lengua
AC i Mundó, JLB Valencia, IC Largo, MC Giné, JBS de Carvalho, ...
Graó, 2006
772006
Learning to become a CLIL teacher: teaching, reflection and professional development
C Escobar Urmeneta
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 16 (3), 334-353, 2013
562013
Language learning through tasks in a content and language integrated learning (CLIL) science classroom
C Escobar Urmeneta, A Sánchez Sola
Universidad de Granada, 2009
562009
‘Do you know Actimel?’The adaptive nature of dialogic teacher-led discussions in the CLIL science classroom: a case study
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
The Language Learning Journal 42 (2), 165-180, 2014
322014
Recerca i formació en didàctica de la llengua
PA Segui, MC Giné, AC i Mundó, IC López, CE Urmeneta, MF Ripollès, ...
Graó, 2000
322000
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en entornos plurilingües
A Camps, M Milian
Graó, 2008
25*2008
El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera
CE Urmeneta
Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2000
252000
CHAPTER TEN PRE-SERVICE CLIL TEACHER-EDUCATION IN CATALONIA: EXPERT AND NOVICE PRACTITIONERS TEACHING AND REFLECTING TOGETHER
CE URMENETA
CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training, 188, 2010
242010
Languages and language learning in Catalan Schools: From the bilingual to the multilingual challenge1
CE Urmeneta, V Unamuno
Forging multilingual spaces: Integrated perspectives on majority and …, 2008
242008
Tareas de intercambio de información y procesos de aprendizaje en el aula AICLE
CE Urmeneta, LN Capdevila
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en …, 2008
232008
Talking science in a second language The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom
N Evnitskaya
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2014
212014
Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar
CE Urmeneta
Cuadernos de pedagogía, 47-51, 2009
212009
¿ Es posible evaluar la interacción oral en el aula?
CE Urmeneta, LN Capdevila
Didáctica del español como lengua extranjera, 37-52, 2002
202002
Talking English to learn science: a CLIL experience in Barcelona
CE Urmenta
How we're going about it: Teachers' Voices on Innovative Approaches to …, 2009
192009
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques
CE Urmeneta
Univ. Autònoma de Barcelona, 2011
162011
Colaboración interdisciplinar, Partenariado y Centros de Formación Docente: Tres ejes para sustentar la formación del profesorado AICLE
C Escobar Urmeneta
Aprendre en una altra llengua/Learning through another language/Aprender en …, 2011
152011
El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera
C Escobar Urmeneta
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2008
152008
Affording students opportunities for the integrated learning of content and language. A contrastive study on classroom interactional strategies deployed by two CLIL teachers
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
Reviving Catalan at School: Challenges and Instructional Approaches, 158-182, 2013
122013
Classroom interactional competence in content and language integrated learning
CE Urmeneta, S Walsh
Applied Linguistics Perspectives on CLIL 47, 183-200, 2017
92017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20