Isabel Martínez Álvarez
TítuloCitado porAño
Learning history by composing synthesis texts. Effects of an instructional programme on learning, reading and writing processes and text quality
G Martínez, I., Mateos, M, Martín, E. & Rijlaarsdam
Journal of Writing Research 7 (2), 275-302, 2015
342015
Enseñar a leer y escribir para aprender en la Educación Primaria
I Martínez, E Martín, M Mateos
Cultura y educación 23 (3), 399-414, 2011
202011
Enseñar a leer y escribir para aprender en la Educación Primaria: diseño y evaluación de un programa de intervención de escritura de síntesis a partir de varios textos
I Martínez
Universidad Autónoma, Madrid, España. Recuperado de https://dialnet …, 2012
132012
A. aAsenjo, and M. Vázquez
WO Rosa, L Martínez, M Jaafar
J. Appl. Phys 106, 103906, 2009
112009
Creative literacies and learning with latino emergent bilinguals
I Martínez, P., Ghiso, M.P. & Martínez
LEARNing Landscapes 6, 273-298, 2012
92012
Collaborative Writing of Argumentative Syntheses from Multiple Sources: The Role of Writing Beliefs and Strategies in Addressing Controver
I Cuevas, I., Mateos, M., Martín, E., Luna, M., Martín, A., Solari, M ...
Journal of Writing Research 8 (2), 205-226, 2016
82016
Improving written argumentative synthesis by teaching the integration of conflicting information from multiple sources
M Mateos, E Martín, I Cuevas, R Villalón, I Martínez, J González-Lamas
Cognition and Instruction 36 (2), 2018
72018
Improving written argumentative synthesis by teaching the integration of conflicting information from multiple sources
J Mateos, M., Martín, E., Cuevas, I., Villalón, R., Martínez, I., & González ...
Cognition and Instruction, 2018
72018
Analysis of Effective Instructional Sequences in Upper Primary Education (11–12 Years Old Students) to Enhance Content-Learning through the Integrated Use of Reading and Writing
I Martínez, M Mateos, E Martín
Design Principles for Teaching Effective Writing, 179-200, 2017
32017
Procesos y Programas neuropsicológicos para la lectura.
I Martínez
Procesos y programas de neuropsicología educativa, 2015
3*2015
Inteligencia emocional percibida y rendimiento académico en estudiantes de psicología
MJ Sospedra-Baeza, S Hidalgo-Fuentes, I Martínez-Álvarez
Departamento de Magisterio de Educación Primaria, 2018
22018
Estudio neuropsicológico de la funcionalidad visual, las estrategias de aprendizaje y la ansiedad en el rendimiento académico
I Martínez-Álvarez, A Lajo
Departamento de Magisterio de Educación Primaria, 2018
22018
A Study of 16 years old student learning strategies from a neuropsychological perspective: an intervention proposal
P Martín-Lobo, I Martínez-Álvarez, Á Muelas, S Pradas, A Magreñán
Trends in Neuroscience and Education, 2018
22018
Analysis of effective instructional sequences in upper primary education to enhance content-learning through the integrated use of reading and writing; key components and …
E Martinez, I., Mateos, M. & Martín
Design principles for teaching effective writing. Studies in Writing Series, 2018
2*2018
Análisis de las inteligencias múltiples y creatividad en universitarios
S Hidalgo Fuentes, MJ Sospedra-Baeza, I Martínez-Álvarez
Ciencias Psicológicas 12 (2), 271-280, 2018
12018
Necesidades del alumnado y el profesorado universitario a distancia para trabajar en equipo
I Martínez-Álvarez, L Granizo, M de la Cueva
Departamento de Magisterio de Educación Primaria, 2019
2019
Desemulsificación de petróleo crudo con soluciones de tensoactivo
FDR Apodaca, EM Martin, LA Martínez
Revista Cubana de Ingeniería 10 (1), 33-41, 2019
2019
How undergraduates use an online written guide scaffold when they need to write an argumentation?
M Luna, R Villalón, I Martínez-Álvarez, M Mateos, E Martín
Departamento de Magisterio de Educación Primaria, 2019
2019
Representación de la tarea de síntesis y uso de una guía de escritura por parte de estudiantes universitarios a distancia
M Luna, R Villalón, I Martínez-Álvarez, M Mateos, E Martín
Departamento de Magisterio de Educación Primaria, 2019
2019
Neuropsicología de las estrategias de aprendizaje y la atención en alumnos de 6º de Primaria
I Martínez-Álvarez
Revista de Estilos de Aprendizaje 12 (24), 63-74, 2019
2019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20