The world told and the world shown: Multisemiotic issues E Ventola, AJM Guijarro Springer, 2009 | 80 | 2009 |
Compositional, interpersonal and representational meanings in a children's narrrative: A multimodal discourse analysis JM Guijarro, MJP Sanz Journal of Pragmatics 40 (9), 1601-1619, 2008 | 70 | 2008 |
La interacción texto/imagen en el cuento ilustrado. Un análisis multimodal AJM Guijarro, MJP Sanz Ocnos: Revista de estudios sobre lectura, 21-38, 2007 | 51 | 2007 |
A multimodal analysis of picture books for children: A systemic functional approach AJ Moya-Guijarro | 36 | 2016 |
Engaging readers through language and pictures. A case study AJM Guijarro Journal of Pragmatics 43 (12), 2982-2991, 2011 | 36 | 2011 |
La reducción del grado de transitividad en la oración del discurso científico en lengua inglesa A Hernández, J Ignacio, AJ Moya-Guijarro Revista Española de Lingüística 30 (1), 445-468, 2000 | 33 | 2000 |
Points of departure in news items and tourist brochures: Choices of theme and topic AJM GUIJARRO, JOSIA HERNáNDEZ Text & Talk 21 (3), 347-371, 2001 | 32 | 2001 |
Visual Metonymy in Children's Picture Books AJ Moya Guijarro Benjamins Current Topics 78, 115-130, 2015 | 26* | 2015 |
Visual metonymy in children’s picture books AJM Guijarro Review of Cognitive Linguistics. Published under the auspices of the Spanish …, 2013 | 26 | 2013 |
The continuity of topics in journal and travel texts: a discourse functional perspective AJ Moya Guijarro Functions of language 13 (1), 37-76, 2006 | 23 | 2006 |
Visual metonymy in children’s picture books AJM Guijarro Review of Cognitive Linguistics. Published under the auspices of the Spanish …, 2013 | 19 | 2013 |
La adquisición/aprendizaje de la pronunciación, del vocabulario y de las estructuras interrogativas en lengua inglesa. Un estudio por edades AJ MOYA GUIJARRO Didáctica (Madrid) 15, 161-177, 2003 | 18 | 2003 |
Narración Infantil y Discurso: estudio lingüístico de cuentos en castellano e inglés JIA Hernández, AJM Guijarro Univ de Castilla La Mancha, 2001 | 18 | 2001 |
A multimodal analysis of picture books for children AJM Guijarro Sheffield/Bristol: Equinox, 2014 | 16 | 2014 |
A Multimodal Analysis of" The Tale of Peter Rabbit" within the Interpersonal Metafunction/" Un análisis multimodal" de El cuento de Peter Rabbit desde una perspectiva interpersonal AJM Guijarro Atlantis, 123-140, 2010 | 16 | 2010 |
Thematic progression of children's stories as related to different stages of cognitive development AJM Guijarro, JÁÁ Zamorano Walter de Gruyter GmbH & Co. KG 29 (6), 755-774, 2009 | 15 | 2009 |
Choice in language: Applications in text analysis G O’Grady, T Bartlett, L Fontaine Equinox, 2013 | 14 | 2013 |
The Role of Semiotic Metaphor in the Verbal-Visual Interplay of Three Children's Picture Books. A Multisemiotic Systemic-Functional Approach/La función de la metáfora semiótica … AJM Guijarro Atlantis, 33-52, 2016 | 13 | 2016 |
El proceso de interlengua en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en edades tempranas AJM Guijarro, MJJ Puado Glosas didácticas, 2004 | 13 | 2004 |
La enseñanza de la lengua extranjera en la educación infantil AJM Guijarro, JIA Hernández Univ de Castilla La Mancha, 2003 | 11 | 2003 |