Seguir
CÉSAR LÓPEZ RODRÍGUEZ
Título
Citado por
Citado por
Año
Estudios cognitivos sobre el conocimiento histórico: aportaciones para la enseñanza y alfabetización histórica.
M Carretero, CL Rodríguez
Enseñanza de las ciencias sociales: revista de investigación, 75-89, 2009
1542009
Conquest or reconquest? Students’ conceptions of nation embedded in a historical narrative
C Lopez, M Carretero, M Rodriguez-Moneo
Journal of the Learning Sciences 24 (2), 252-285, 2015
982015
Students’ historical narratives and concepts about the nation
M Carretero, C López, MF González, M Rodríguez-Moneo
History education and the construction of national identities, 153-170, 2012
822012
Identity construction and the goals of history education
C López, M Carretero
History education and the construction of national identities, 139-150, 2012
422012
Telling a national narrative that is not your own. Does it enable critical historical consumption?
C Lopez, M Carretero, M Rodriguez-Moneo
Culture & Psychology 20 (4), 547-571, 2014
382014
Concept Acquisition and Conceptual Change in History
M Rodríguez Moneo, C Lopez
Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education, 469-490, 2017
362017
Repensando las narrativas nacionales: Un análisis del origen, transmisión e influencia en el aprendizaje histórico
CL Rodríguez
Panta Rei. Revista Digital de Historia y Didáctica de la Historia 9, 77-92, 2015
242015
The narrative mediation on historical remembering
M Carretero, CL Rodríguez
Yearbook of Idiographic Science III, 285-294, 2011
242011
Fostering national identity, hindering historical understanding
C Lopez, M Carretero, M Rodriguez-Moneo
The Catalyzing Mind: Beyond Models of Causality, 211-221, 2014
162014
Las narrativas nacionales en la enseñanza y el aprendizaje de la historia: Una revisión sobre los libros de texto y las narrativas de los estudiantes
CL Rodríguez
Panta Rei. Revista Digital de Historia y Didáctica de la Historia 14 (2 …, 2020
92020
Estudios sobre el aprendizaje y la enseñanza de la historia: implicaciones para el desarrollo de la alfabetización histórica
M Carretero, CL Rodríguez
Ciências & Letras, 2011
92011
When ‘we’are the alien forces: Misremembering the Conquest of America through the ‘Triumph over alien forces’ schematic narrative template
C Lopez
Culture & Psychology 27 (1), 3-17, 2021
72021
Proud but ashamed: narratives and moral emotions about the troubled national past in Spain
C Lopez, MG Márquez
International Journal of Heritage Studies 27 (2), 200-215, 2021
52021
Aportaciones de la psicología a la comprensión de las narrativas nacionales y la identidad nacional: pensamiento narrativo, identidades sociales y emociones colectivas.
C Lopez, MG Márquez
¿Qué saben de su historia nuestros jóvenes? Enseñanza de la historia e …, 2018
42018
Studies in learning and teaching history: Implications for the development of historical literacy
M Carretero, C Lopez
Begreppsbildning i intentionellt perspektiv, 167 - 187, 2010
42010
Emotions in Collective Identity: Group-based Emotions, Empathy and Emotion Regulations toward the Past.
C Lopez, SP Vilas, MG Márquez
Understanding Emotions, 79-112, 2021
32021
Schematic narrative templates and national narratives: a mutually supporting relationship and its impact on historical thinking.
C Lopez
Reproducing, rethinking, resisting national narratives. A sociocultural …, 2022
22022
LAS NARRATIVAS NACIONALES EN LA MENTE DE LOS ESTUDIANTES: PRINCIPALES CARACTERÍSTICAS Y PAUTAS PARA EL DESARROLLO DEL PENSAMIENTO HISTÓRICO
CL Rodríguez
Campo Abierto. Revista de Educación 40 (3), 293-306, 2021
2*2021
Narrativas y Memoria Colectiva: Entender cómo Narramos para Entender cómo Recordamos
C López
Las narrativas del terrorismo. Cómo contamos, cómo transmitimos, cómo …, 2020
22020
Aprendizaje de la historia e identidades nacionales: reflexiones sobre el punto de vista de los estudiantes
CL Rodríguez
Clío: History and History Teaching., 2, 2015
22015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20