Development, education and gender: challenging the empowerment rhetoric from an ethnographic study in rural Nepal A Castellsagué, S Carrasco Ethnography and Education 16 (1), 92-108, 2021 | 10 | 2021 |
Schooling and development: global discourses and women’s narratives from Nepal A Castellsagué, S Carrasco Compare: A Journal of Comparative and International Education 51 (7), 1058-1076, 2021 | 5 | 2021 |
Nomadisme dels pobles gitanos? Formació en situ amb estudiants del segon cicle a Romania BÁ Bereményi, A Castellsagué Perifèria: revista de recerca i formació en antropologia 18 (2), 0104-115, 2013 | 5 | 2013 |
Construyendo la experiencia: narrativas colectivas sobre la perspectiva de género en la formación MM Yuste, AC Bonada, MR Valls, MP i Llombart III Xornada de Innovación Educativa en Xénero: docencia e investicación, 57-75, 2014 | 3 | 2014 |
La retórica del retorno: Mingma o las contradicciones del desarrollo en Nepal A Castellsagué Disparidades. Revista de Antropología 75 (2), e025-e025, 2020 | 1 | 2020 |
Progress and challenges of gender mainstreaming in Spanish university cooperation for international development: the technical staff’s viewpoints A Castellsagué, P Szyszlo International Journal of Sustainability in Higher Education, 2024 | | 2024 |
The rhetoric of return: Mingma or the contradictions of development in Nepal A Castellsagué Mobilities 19 (2), 296-311, 2024 | | 2024 |
Cooperación universitaria y género: en la encrucijada de la Agenda 2030 A Castellsagué, CS Salamé, JF Gelis Revista Internacional de Cooperación y Desarrollo 11 (1), 8-18, 2024 | | 2024 |
Co-education and the feminist perspective in centres of pedagogical renewal: A critical analysis PA Morales, A Castellsagué Journal of Technology and Science Education 14 (3), 844-860, 2024 | | 2024 |
‘The City’ and ‘the Easy Life’. Work and Gender among Sherpa in Nepal A Castellsagué Gendered Lives: Global Issues, 116-132, 2022 | | 2022 |
Explorando los límites de la emancipación educativa desde la teoría interseccional A Castellsagué Universitat Autònoma de Barcelona, 2019 | | 2019 |
Schooling, Gender and Mobility in Nepal: At The Crossroads towards Development? A Castellsagué | | 2016 |
Views, events, and debates L Cooke, SG Justice, L Harris, A Castellsagué Gender & Development 25 (2), 331-340, 0 | | |