Ergonomics factors in English as a foreign language testing: The case of PLEVALEX J Garcia Laborda, T Magal-Royo, JM de Siqueira Rocha, ... Computers & Education 54 (2), 384-391, 2010 | 53 | 2010 |
El rol de las e-rúbricas en la evaluación de materiales digitales para la enseñanza de lenguas en entornos virtuales de aprendizaje E Vázquez-Cano, E Martín-Monje, M Fernández Álvarez REDU. Revista de docencia universitaria 12 (1), 135-157, 2014 | 31 | 2014 |
Peer assessment of language learning resources in virtual learning environments with e-rubrics E Martín-Monje, E Vázquez-Cano, M Fernández International Journal of Technology Enhanced Learning 6 (4), 321-342, 2014 | 20 | 2014 |
Teachers' Opinions towards the Integration of Oral Tasks in the Spanish University Examination. J García Laborda, M Fernandez Alvarez Online Submission 5 (3), 1-12, 2011 | 13 | 2011 |
Differences between CLIL and non-CLIL students: motivation, autonomy and identity LR Buckingham, M Fernández Álvarez, A Halbach Journal of Multilingual and Multicultural Development 44 (7), 626-640, 2023 | 12 | 2023 |
Actitudes de los profesores de Bachillerato adscritos a la Universidad de Alcalá ya la Universidad Pública de Navarra ante la preparación y efecto de la Prueba de Acceso a la … J García Laborda, M Fernández Álvarez Revista de educación 357, 29-54, 2012 | 12 | 2012 |
Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato J García Laborda, M Fernández Álvarez Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2010 | 12 | 2010 |
Web-based tests in second/foreign language self-assessment M Fernández Alvarez The 29th Annual Proceedings 2, 13-21, 2006 | 11 | 2006 |
Propuesta metodológica para la creación de un nuevo examen de inglés en las pruebas de acceso a la universidad M Fernández Álvarez Propuesta metodológica para la creación de un nuevo examen de inglés en las …, 2007 | 10 | 2007 |
Teachers’ perceptions of linguistic mediation in the curriculum for advanced English in Madrid secondary schools M Fernandez Alvarez, S Garcia Hernandez Language Teaching Research 28 (2), 389-412, 2024 | 9 | 2024 |
Multilevel language tests: Walking into the land of the unexplored J Garcia Laborda, M Fernandez Alvarez University of Hawaii National Foreign Language Resource Center, 2021 | 7 | 2021 |
Metodología para el diseño de una prueba de inglés en selectividad M Fernández Álvarez, I Sanz Sainz Estudios y criterios para una selectividad de calidad en el examen de inglés …, 2005 | 7 | 2005 |
Markers’ criteria in assessing English essays: an exploratory study of the higher secondary school certificate (HSCC) in the Punjab province of Pakistan M Fernandez, AM Siddiqui Language Testing in Asia 7, 1-13, 2017 | 6 | 2017 |
Language testing in the digital era M Fernández Álvarez Technology-Enhanced Language Learning for Specialized Domains, 83-94, 2016 | 6* | 2016 |
Teachers' interest in a computer EFL university entrance examination M Fernández Álvarez, J García Laborda British Journal of Educational Technology 42 (6), E136-E140, 2011 | 6 | 2011 |
Underrepresentation of the construct in Spanish standardized foreign language exams: A computer assisted exam proposal M Fernández Álvarez, J García Laborda, T Magal Royo Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2022 | 5 | 2022 |
Computer Adaptive Tests (CATs) and their Paper and Pen Versions: A Case Study M Fernández Álvarez, I Sanz Sainz | 4* | |
Las percepciones de profesores bilingües sobre el clima y políticas educativas en Estados Unidos y España M Fernández Álvarez, J Paz Albo, MA Hervás Escobar, A Montes Revista complutense de educación 33 (1), 13-25, 2022 | 3 | 2022 |
Student engagement in the online classroom: The student perspective M Fernández Álvarez, A Montes Medios digitales y metodologías docentes: Mejorar la educación desde un …, 2021 | 3 | 2021 |
Breve historia del examen de Selectividad M Fernández Álvarez, I Sanz Sainz Estudios y criterios para una Selectividad de calidad en el examen de Inglés …, 2005 | 3 | 2005 |