Miguel Angel Martín Cárdaba
Miguel Angel Martín Cárdaba
Profesor Psicología de la Comunicación (Centro Universitario Villanueva)
Verified email at villanueva.edu
Title
Cited by
Cited by
Year
Changing prejudiced attitudes by thinking about persuasive messages: Implications for resistance
MAM Cárdaba, P Briñol, J Horcajo, RE Petty
Journal of Applied Social Psychology 44 (5), 343-353, 2014
272014
The effect of need for cognition on the stability of prejudiced attitudes towards South American immigrants
RE Cárdaba, M. A., Briñol, P., Horcajo, J., y Petty
Psicothema, 73-78, 2013
232013
La nueva comunicación
A Lucas, J Ruiz
Madrid: Trotta. Obtenido de http://bvirtual. uce. edu. ec 2057, 2009
17*2009
Communicating Corporate Social Responsibility: re-assessment of classical theories about fit between CSR actions and corporate activities
MAMCUV Cárdaba
Communication & Society 29 (2), 133-146, 2016
152016
The moderating role of aggressiveness in response to campaigns and interventions promoting anti‐violence attitudes
MAM Cárdaba, P Briñol, G Brändle, JA Ruiz‐SanRomán
Aggressive behavior 42 (5), 471-482, 2016
132016
Comunicación de RSC: una revisión de las tesis clásicas sobre la coherencia entre la acción de RSC y la actividad organizacional
N Villagra, MAM Cárdaba, JA Ruiz San Román
Communication & Society 29 (2), 133-146, 2016
122016
La advertencia del intento persuasivo en contextos publicitarios
P Briñol, MA Cárdaba, I Gallardo, J Horcajo
Anales de psicología 31, 184-189, 2015
122015
Riesgo de aparición del efecto boomerang en las comunicaciones contra la violencia
G Brändle-Señán, MÁ Martín-Cárdaba, JA Ruiz-San-Román
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación 19 (37), 161-168, 2011
102011
Artivism and NGO: Relationship between image and'engagement'in Instagram
R Carrasco-Polaino, E Villar-Cirujano, MÁ Martín-Cárdaba
Comunicar. Media Education Research Journal 26 (2), 2018
92018
Design effectiveness analysis of a media literacy intervention to reduce violent video games consumption among adolescents: The relevance of lifestyles segmentation
R Rivera, D Santos, G Brändle, MÁM Cárdaba
Evaluation review 40 (2), 142-161, 2016
92016
The risk of emergence of boomerang effect in communication against violence
G Brändle-Señán, MÁ Martín-Cárdaba, RS Román
Revista Comunicar 19 (37), 161-168, 2011
92011
Violent audiovisual content and social consequences: The moderating role of aggression in adolescents
G Brändle, MAM Cardaba, RG Rivera
Communications 40 (2), 199-218, 2015
72015
Buscando la inclusión de las minorías en un contexto multicultural. Una revisión teórica del prejuicio y de las estrategias para reducirlo
MÁM Cárdaba, G Brändle
Papers. Revista de Sociología, 79-102, 2013
7*2013
Redes, tweets y engagement: análisis de las bibliotecas universitarias españolas en Twitter
R Carrasco-Polaino, E Villar-Cirujano, MÁ Martín-Cárdaba
El profesional de la información (EPI) 28 (4), 2019
62019
Nuevos modelos de docencia en Grados de Comunicación: Portales informativos digitales como herramienta de motivación/New models of teaching in Communication Degrees: digital …
RC Polaino
Historia y Comunicación Social 18, 421-432, 2013
32013
New models of teaching in Communication Degrees: Digital information media as a motivational tool
R Carrasco Polaino, MA Martin Cardaba
HISTORIA Y COMUNICACION SOCIAL 18, 421-432, 2013
22013
Networks, tweets and engagement: Analysis of Spanish university libraries on Twitter
R Carrasco-Polaino, E Villar-Cirujano, MÁ Martín-Cárdaba
PROFESIONAL DE LA INFORMACION 28 (4), 2019
12019
Artivismo y ONG: Relación entre imagen y «engagement» en Instagram
RC Polaino, E Villar, MAM Cárdaba
Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, 29-38, 2018
12018
Forewarning of the Persuasive Attempt in Advertising Contexts
P Brinol, MA Cárdaba, I Gallardo
Anales de Psicología 31 (1), 184, 2015
12015
Redes, tweets y engagement: análisis de las bibliotecas universitarias españolas en Twitter
RC Polaino, EV Cirujano, MÁM Cárdaba
El profesional de la información 28 (4), 10, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20