DESIDERIO GUTIERREZ TAÑO
DESIDERIO GUTIERREZ TAÑO
Associate Professor of Marketing. Universidad de La Laguna
Dirección de correo verificada de ull.edu.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Social media in travel, tourism and hospitality: Theory, practice and cases
M Sigala, E Christou, U Gretzel
Ashgate Publishing, Ltd., 2012
5782012
Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips
E Parra-López, J Bulchand-Gidumal, D Gutiérrez-Taño, R Díaz-Armas
Computers in Human Behavior 27 (2), 640-654, 2011
5612011
Gestión y dirección de empresas turísticas.
E Parra López, F Calero Garcia
McGraw Hill, 2006
1592006
Economic crisis and residents’ perception of the impacts of tourism in mass tourism destinations
JB Garau-Vadell, D Gutierrez-Taño, R Diaz-Armas
Journal of Destination Marketing & Management 7, 68-75, 2018
1092018
Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media
E Parra-López, D Gutiérrez-Taño, RJ Diaz-Armas, J Bulchand-Gidumal
Social media in travel, tourism and hospitality: Theory, practice and cases …, 2012
892012
Special Issue on Web 2.0 in travel and tourism: Empowering and changing the role of travelers
M Sigala
Computers in Human Behavior 2 (27), 607-608, 2011
72*2011
La actitud del residente en el destino turístico de Tenerife: evaluación y tendencia
R Díaz Armas, D Gutiérrez Taño
Instituto Universitario de Ciencias Politicas y Sociales. Universidad de La …, 2010
722010
Residents' perceptions of tourism impacts on island destinations: A comparative analysis
JB Garau‐Vadell, R Díaz‐Armas, D Gutierrez‐Taño
International Journal of Tourism Research 16 (6), 578-585, 2014
692014
Residents’ support for P2P accommodation in mass tourism destinations
JB Garau-Vadell, D Gutiérrez-Taño, R Díaz-Armas
Journal of Travel Research, 0047287518767067, 2019
552019
Advances in social media for travel, tourism and hospitality: New perspectives, practice and cases
M Sigala, U Gretzel
Routledge, 2017
552017
Entrepreneurial process in peripheral regions: the role of motivation and culture
FJ García-Rodríguez, E Gil-Soto, I Ruiz-Rosa, D Gutiérrez-Taño
European Planning Studies 25 (11), 2037-2056, 2017
462017
La cultura como componente de la oferta de los destinos turísticos maduros
IM Muradas, DG Taño, RD Armas
Estudios turísticos, 41-56, 2001
342001
Predicting the intentions to use chatbots for travel and tourism
S Melián-González, J Gutiérrez-Taño, D. & Bulchand-Gidumal
Current Issues in Tourism, 2019
322019
Airbnb como nuevo modelo de negocio disruptivo en la empresa turística: Un análisis de su potencial competitivo a partir de las opiniones de los usuarios
RJD Armas, DG Taño, FJG Rodríguez
Análisis turístico 12, 2014
302014
The Influence of Knowledge on Residents’ Perceptions of the Impacts of Overtourism in P2P Accommodation Rental
RJDA Desiderio Gutiérrez-Taño, Joan B. Garau-Vadell
Sustainability, 2019
282019
Antecedentes del uso de los medios sociales por el turista: motivación, oportunidad y capacidad
DG Taño, JB Gidumal, RJD Armas, EP López
Cuadernos de turismo, 153-173, 2013
282013
Destinos turísticos maduros ante el cambio: reflexiones desde Canarias
R Hernández Martín, A Santana Talavera
Universidad de La Laguna, Instituto Universitario de Ciencias Políticas y …, 2010
262010
Entrepreneurial potential in less innovative regions: the impact of social and cultural environment
FJ García-Rodríguez, E Gil-Soto, I Ruiz-Rosa, D Gutiérrez-Taño
European Journal of Management and Business Economics, 2017
252017
Social Entrepreneurial Intention and the Impact of COVID-19 Pandemic: A Structural Model
I Ruiz-Rosa, D Gutiérrez-Taño, FJ García-Rodríguez
Sustainability 12 (17), 6970, 2020
212020
Las actitudes de los residentes ante el turismo
D Gutiérrez Taño
Universidad de La Laguna, Servicio de Publicaciones, 2011
182011
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20