Digital and information literacy inside and outside Spanish primary education schools C Moreno-Morilla, F Guzmán-Simón, E Garcia-Jimenez Learning, Culture and Social Interaction 28, 100455, 2021 | 62 | 2021 |
Los hábitos de lectura y escritura en los estudiantes de Educación Primaria: un análisis Dentro y Fuera de la escuela C Moreno-Morilla, F Guzmán-Simón, E García Jiménez Universidad de Granada, 2017 | 33 | 2017 |
La construcción de las identidades étnicas y culturales en niños y niñas migrantes: Un enfoque desde la etnografía colaborativa SR Rodríguez, C Moreno-Morilla, EG Jiménez Revista de investigación Educativa 39 (2), 483-501, 2021 | 17 | 2021 |
La alfabetización como práctica social en Educación Infantil: Un estudio de casos en zonas en riesgo de exclusión social E García Jiménez, F Guzmán Simón, C Moreno Morilla Ocnos: Revista de estudios sobre lectura, 2018 | 15 | 2018 |
Career development learning in childhood: A collaborative guidance approach in Spanish low-income contexts S Romero-Rodríguez, C Moreno-Morilla, E García-Jiménez British Journal of Guidance & Counselling 50 (3), 425-442, 2022 | 12 | 2022 |
Relationships between self-efficacy, job instability, decent work, and life satisfaction in a sample of Italian, Swiss, and Spanish students A Zammitti, C Moreno-Morilla, S Romero-Rodríguez, P Magnano, ... European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 13 (2 …, 2023 | 10 | 2023 |
Literacy practices of primary education children in Andalusia (Spain): A family‐based perspective C Moreno‐Morilla, F Guzmán‐Simón, E García‐Jiménez British Educational Research Journal 45 (1), 117-136, 2019 | 8 | 2019 |
Career exploration as social and emotional learning: A collaborative ethnography with Spanish children from low-income contexts S Romero-Rodríguez, C Moreno-Morilla, D Muñoz-Villaraviz, ... Education Sciences 11 (8), 431, 2021 | 6 | 2021 |
Analysis of different views and conceptualizations of the literacy practices of pupils, families, and teachers in Costa Rican Primary Education F Guzmán-Simón, C Moreno-Morilla, E García-Jiménez Journal of Research in Childhood Education 32 (3), 268-282, 2018 | 6 | 2018 |
Relationship between literacy events and low socio-economic status in primary education: analysis of different views of Spanish-speaking pupils, families, and teachers C Moreno-Morilla, E Garcia-Jimenez Ricercazione 10 (2), 149-169, 2018 | 4 | 2018 |
Aportaciones de la investigación colaborativa para el co-diseño de planes estratégicos de orientación: El caso de la Formación Profesional Andaluza (FPA) S Romero Rodríguez, T Mateos Blanco, C Moreno Morilla Revista complutense de educación, 2022 | 3 | 2022 |
La alfabetización en el dominio hogar: el papel de las familias en las prácticas letradas AM Flores, C Moreno-Morilla Edunovatic 2016. I Congreso Virtual internacional de Educación, Innovación y …, 2016 | 3 | 2016 |
" Mi mapa": Programa para el desarrollo de competencias de carrera en la transición de educación infantil a primaria C Moreno-Morilla, SR Rodríguez La alfabetización para un cambio social: Un enfoque desde los nuevos …, 2021 | 2 | 2021 |
Career guidance: A key factor in success pathways in VET (Andalusia, Spain) S Romero-Rodríguez, E García-Jiménez, C Moreno-Morilla, ... Trends in Vocational Education and Training Research 3, 248-257, 2020 | 2 | 2020 |
Volviendo a pensar la alfabetización a través de los métodos mixtos: un estudio desde la mirada de los alumnos, las familias y el profesorado en la Educación Primaria en España C Moreno-Morilla, F Guzmán-Simón, E García-Jiménez RELIEVE. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa 26 (2), 2020 | 2 | 2020 |
Las inferencias de comprensión textual y los géneros discursivos: Un estudio comparado entre Costa Rica y España F Guzmán Simón, C Moreno Morilla, I Gallardo Álvarez, E García Jiménez Revista de educación, 2019 (385), 59-86., 2019 | 2 | 2019 |
“Laying bricks to build integrated career guidance plans”: Best practices in vocational education and training in Andalusia, Spain S Romero-Rodríguez, C Moreno-Morilla, T Mateos-Blanco Frontiers in Psychology 13, 1001836, 2022 | 1 | 2022 |
Orientación para la construcción de la carrera y justicia social: Una experiencia de investigación-acción en las Escuelas de Segunda Oportunidad (E2O) S Romero-Rodríguez, C Moreno-Morilla, T Mateos-Blanco Ediciones Octaedro, 2022 | 1 | 2022 |
Rethinking literacy from a mixed-methods approach: Through the lens of pupils, families, and teachers in Spanish primary education C Moreno Morilla, F Guzmán Simón, E García Jiménez Universitat de València, 2020 | 1 | 2020 |
Rethinking literacy in Spanish primary education from mixed methods approach: Through lens of pupils, families and teachers C Moreno Morilla | 1 | 2019 |