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Laura Alonso-Muñoz
Laura Alonso-Muñoz
Department of Communication Science - Universitat Jaume I de Castelló (Spain)
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Communication of European populist leaders on Twitter: Agenda setting and the 'more is less' effect
L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
El profesional de la información (EPI) 27 (6), 1193-1202, 2018
159*2018
Political leaders in (inter)action. Twitter as a strategic communication tool in electoral campaigns
L Alonso-Muñoz, S Marcos-García, A Casero-Ripollés
Trípodos, 71-90, 2016
133*2016
Un potencial comunicativo desaprovechado. Twitter como mecanismo generador de diálogo en campaña electoral.
L Alonso-Muñoz, S Miquel-Segarra, A Casero-Ripollés
Obra Digital, 39-58, 2016
892016
Buscando la interacción. Partidos y candidatos en Twitter durante las elecciones generales de 2015
S Miquel-Segarra, L Alonso-Muñoz, S Marcos-García
Revista Prisma Social, 34-54, 2017
85*2017
Populism against Europe in social media: The Eurosceptic discourse on Twitter in Spain, Italy, France, and United Kingdom during the campaign of the 2019 European Parliament …
L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Frontiers in communication 5, 54, 2020
752020
Political agenda on Twitter during the 2016 Spanish elections: issues, strategies, and users' responses.
L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Communication & Society 31 (3), 2018
682018
La influencia del discurso sobre cambio social en la agenda de los medios. El caso de la Plataforma de Afectados por la Hipoteca
L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
OBETS. Revista de Ciencias Sociales 11 (1), 25-51, 2016
582016
Campañas electorales y Twitter. La difusión de contenidos mediáticos en el entorno digital
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Cuadernos. info, 27-47, 2021
472021
Transparency and political monitoring in the digital environment. Towards a typology of citizen-driven platforms
L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Universidad de La Laguna (Tenerife, Islas Canarias). LAboratorio de …, 2017
47*2017
El tratamiento en la prensa del movimiento independentista en Cataluña
L Alonso-Muñoz
Sphera Publica 2 (14), 104-126, 2014
422014
Usos ciudadanos de Twitter en eventos políticos relevantes. La #SesiónDeInvestidura de Pedro Sánchez
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Comunicación y Hombre, 25-49, 2017
352017
Periodismo y nuevas narrativas. Storytelling como formato de difusión informativa en redes sociales
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Estudios sobre el mensaje periodístico, 553-567, 2021
342021
What is behind the entrepreneurship intention in journalism? Entrepreneur typologies based on student perceptions
A López-Meri, L Alonso-Muñoz, A Casero-Ripollés
Journalism Practice 15 (3), 402-419, 2021
272021
Bursting the filter bubble: the mediating effect of discussion frequency on network heterogeneity
N Strauß, L Alonso-Muñoz, H Gil de Zúñiga
Online Information Review 44 (6), 1161-1181, 2020
232020
La gestión de la imagen en campaña electoral. El uso de instagram por parte de los partidos y líderes políticos españoles en el 26J
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz
Uso y aplicación de las redes sociales en el mundo audiovisual y …, 2017
232017
The Influence of Political Actors in the Digital Public Debate on Twitter About the Negotiations for the Formation of the Government in Spain
A Casero-Ripollés, L Alonso-Muñoz, S Marcos-García
American Behavioral Scientist 66 (3), 307-322, 2022
222022
El discurso populista en Twitter. Un análisis comparado del estilo comunicativo de los actores políticos populistas de España, Italia, Francia y Reino Unido
L Alonso Muñoz
Universitat Jaume I, 2018
222018
New formats for local journalism in the era of social media and big data: From transmedia to storytelling
A Casero-Ripollés, S Marcos-García, L Alonso-Muñoz
Journalistic metamorphosis: Media transformation in the digital age, 69-83, 2020
212020
Extending influence on social media: The behaviour of political talk-show opinion leaders on Twitter
S Marcos-García, L Alonso-Muñoz, A López-Meri
Communication & Society 33 (2), 277-293, 2020
182020
The ‘More is more’effect: a comparative analysis of the political agenda and the strategy on Twitter of the European populist parties
L Alonso-Muñoz
European Politics and Society 21 (5), 505-519, 2020
162020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20