Caracterización y contextualización de la traducción financiera: estudio empírico-descriptivo de la situación académica y profesional en España E Alcalde Peñalver Universidad de Granada, 2016 | 31* | 2016 |
Escaping from the English classroom. Who will get out first? AS Urbieta, EA Peñalver Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport …, 2019 | 28 | 2019 |
ONLINE LEARNING DURING THE COVID-19 PANDEMIC: HOW HAS THIS NEW SITUATION AFFECTED STUDENTS’ORAL COMMUNICATION SKILLS? PE Alcalde, LJ García Journal of Language and Education 7 (4 (28)), 30-41, 2021 | 26 | 2021 |
Multimodal discourse in digital storytelling: an assessment tool proposal AS Urbieta, EA Peñalver Computer Assisted Language Learning Electronic Journal 22 (2), 14-25, 2021 | 15 | 2021 |
Teaching English to Adults with Disabilities: A Digital Solution through EN-ABILITIES. L Blázquez Arribas, MA Barros del Río, E Alcalde Peñalver, CM Sigona Teaching English with Technology 20 (1), 80-103, 2020 | 15 | 2020 |
Digital storytelling in ESP: Towards a new literacy in hybrid language learning E Alcalde Peñalver, A Santamaría Urbieta Aula abierta, 2021 | 14 | 2021 |
La doble especialización en traducción jurídica y financiera: vínculos y necesidades formativas en España EA Peñalver MonTI. Monografías de Traducción e Interpretación, 279-300, 2016 | 13 | 2016 |
¿ Qué es la traducción financiera? Limitación del concepto mediante la aplicación de diversos parámetros EA Peñalver Estudios de traducción 5, 119-131, 2015 | 13 | 2015 |
Empathy in PSI: Where we stand and where to go from here C Valero-Garcés, EA Peñalver FITISPos International Journal 8 (1), 17-27, 2021 | 12 | 2021 |
Financial translation: First steps towards curricular design EA Peñalver Handbook of research on teaching methods in language translation and …, 2015 | 12 | 2015 |
A systematic review of generative AI and (English medium instruction) higher education P Bannister, AS Urbieta, EA Peñalver Aula Abierta 52 (4), 401-409, 2023 | 11 | 2023 |
La ortografía en redes sociales:¿ una nueva carta de presentación? EA Peñalver Caracteres: estudios culturales y críticos de la esfera digital 8 (2), 156-177, 2019 | 11 | 2019 |
Teaching English to special educational need students through an online tool MA Barros del Río, CM Sigona, L Blázquez Arribas, E Alcalde Peñalver Tesol Quarterly 55 (3), 694-707, 2021 | 10 | 2021 |
Traducción financiera: bases para un diseño curricular E Alcalde Peñalver | 10 | 2013 |
Enhancing medical translation skills through a gamified experience. Failure or success? E Alcalde Peñalver, A Santamaria-Urbieta Tremédica. Asociación Internacional de Traductores y Redactores de Medicina …, 2020 | 8 | 2020 |
Teaching poetry through songs in a virtual environment: from students’ reluctance to their acquiescence C Marías, E Alcalde Peñalver, A Portela Lopa Teaching language and teaching literature in virtual environments, 255-275, 2019 | 8 | 2019 |
Constraining issues in face-to-face and Internet-based language testing J García Laborda, E Alcalde Peñalver Universidad de Granada, 2018 | 8 | 2018 |
El storytelling digital en el aula de inglés para fines específicos:¿ una nueva alfabetización en la formación híbrida en lenguas? EA Peñalver, AS Urbieta Aula abierta 50 (2), 567-576, 2021 | 7 | 2021 |
Retos ante la reescritura del cuerpo sexuado de la mujer y la prostitución femenina: estudio de caso AJM Pleguezuelos, EA Peñalver, AS Urbieta Vivat Academia, 59-80, 2020 | 7 | 2020 |
Translation and communication in the promotion of business tourism: emerging research and opportunities E Alcalde Peñalver, A Santamaría Urbieta IGI Global, 2020 | 7* | 2020 |