Isidoro Hernán
Isidoro Hernán
Profesor URJC
Dirección de correo verificada de urjc.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Developing a computer science-specific learning taxonomy
U Fuller, CG Johnson, T Ahoniemi, D Cukierman, I Hernán-Losada, ...
ACM SIGCSE Bulletin 39 (4), 152-170, 2007
2902007
On the use of Bloom’s taxonomy as a basis to design educational software on programming
I Hernán Losada, CA Lázaro Carrascosa, JA Velázquez Iturbide
Proceedings of World Conference on Engineering and Technology Education …, 2004
252004
Testing-Based Automatic Grading: a proposal from Bloom's taxonomy
I Hernán-Losada, C Pareja-Flores, JÁ Velázquez-Iturbide
2008 Eighth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies …, 2008
242008
Evaluating the Effect of Program Visualization on Student Motivation
JÁ Velázquez-Iturbide, I Hernán-Losada, M Paredes-Velasco
IEEE Transactions on Education, 1-8, 2017
202017
ClipIt: Supporting Social Reflective Learning through Student-Made Educational Videos
P Llinas, P Haya, MA Gutierrez, E Martin, J Castellanos, I Hernán-Losada, ...
Open Learning and Teaching in Educational Communities, 502-505, 2014
182014
Asistentes interactivos para el aprendizaje de algoritmos voraces
JA Velazquez, C Lazaro, I Hernán-Losada
Revista Iberoamericana de tecnologías del aprendizaje 4, 213-220, 2009
17*2009
Una aplicación educativa basada en la jerarquía de Bloom para el aprendizaje de la herencia de POO
I Hernán-Losada, CA Lázaro-Carrascosa, JÁ Velázquez-Iturbide
Proc. VII Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE 2005), 107-112, 2005
162005
Active learning in telecommunication engineering: A case study
E Martín, C Lázaro, I Hernán-Losada
IEEE EDUCON 2010 Conference, 1555-1562, 2010
132010
Programming learning tools based on Bloom's taxonomy: proposal and accomplishments
I Hernán-Losada, JÁ Velázquez-Iturbide, CA Lázaro-Carrascosa
Proceedings of the 8th International Symposium of Computers in Education …, 2006
132006
Exploring recursion with Fibonacci numbers
M Rubio-Sánchez, I Hernán-Losada
ACM SIGCSE Bulletin 39 (3), 359-359, 2007
122007
Engaging students in creative learning tasks with social networks and video-based learning
J Urquiza-Fuentes, I Hernán-Losada, E Martín
2014 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) Proceedings, 1-8, 2014
102014
A" Multiple Executions" Technique of Visualization
JÁ Velázquez-Iturbide, I Hernán-Losada, A Pérez-Carrasco
Proceedings of the 2016 ACM Conference on Innovation and Technology in …, 2016
92016
Dos herramientas educativas para el aprendizaje de programación: generación de comentarios y creación de objetos
I Hernán, JÁ Velázquez, CA Lázaro
VII Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador, 325-334, 2006
82006
Comparing social factors affecting recommender decisions in online and educational social network
E MartÍn, I Hernán-Losada, PA Haya
New Review of Hypermedia and Multimedia 22 (1-2), 6-26, 2016
72016
Prototype of content-based recommender system in an educational social network
V del Castillo-Carrero, I Hernán-Losada, E Martín
1st Workshop on Video based Learning, 2014
72014
Aplicación de la investigación social a la evaluación y su relación con la taxonomía de Bloom
I Hernán-Losada, JÁ Velázquez-Iturbide
Indagatio Didactica 3 (3), 2011
72011
An educative application based on Bloom’s taxonomy for the learning of inheritance in oriented-object programming
I Hernán-Losada, CA Lázaro-Carrascosa, JÁ Velázquez-Iturbide
Computers and Education, 157-166, 2008
72008
¡ Estudiantes creativos! Creación de vídeos educativos en redes sociales educativas
E Martín, M Gértrudix, J Urquiza-Fuentes, PA Haya, I Hernán-Losada, ...
Universidad Rey Juan Carlos, 2014
52014
Conclusiones sobre la aplicación de la Taxonomía de Bloom al diseño de herramientas pedagógicas
I Hernán-Losada
Dykinson SL, 2009
52009
Diseño de software educativo para la enseñanza de la programación orientada a objetos basado en la taxonomía de Bloom
IH Losada
Universidad Rey Juan Carlos, 2012
42012
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20