Iniciación al álgebra MMS Robayna, MC Machin, MMP Medina, JH Dominguez Síntesis, 1996 | 222 | 1996 |
Sobre la investigación en didáctica del análisis matemático CA Giménez, MC Machın Edición Especial: Educación Matemática 135, 2003 | 165 | 2003 |
Didáctica de las matemáticas para maestros de educación primaria JC Yáñez, LCC González, NC Rodríguez, MAM Navarro, DIE Ávila, ... Didáctica de las matemáticas para maestros de educación primaria, 2016 | 69 | 2016 |
Problem solving and the use of digital technologies within the mathematical working space framework M Santos-Trigo, L Moreno-Armella, M Camacho-Machín ZDM 48, 827-842, 2016 | 63 | 2016 |
Students’ use of Derive software in comprehending and making sense of definite integral and area concepts MC Machín, RD Rivero, M Santos-Trigo Research in collegiate mathematics education 7, 29-62, 2010 | 63 | 2010 |
Framing the use of computational technology in problem solving approaches M Santos-Trigo, MC Machín The Mathematics Enthusiast 10 (1), 279-302, 2013 | 59 | 2013 |
Towards the construction of a framework to deal with routine problems to foster mathematical inquiry M Santos-Trigo, M Camacho-Machín Primus 19 (3), 260-279, 2009 | 57 | 2009 |
Mathematical understanding in problem solving with GeoGebra: a case study in initial teacher education A Hernández, J Perdomo-Díaz, M Camacho-Machín International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 51 …, 2020 | 49 | 2020 |
Conocimiento matemático y enseñanza de las matemáticas en la educación secundaria. Algunas reflexiones MMS Robayna, MC Machın Edición Especial: Educación Matemática 151, 2003 | 46 | 2003 |
Students' attitudes towards Mathematics and computers when using DERIVE in the learning of calculus concepts MC Machin, RD Rivero The International Journal for Technology in Mathematics Education 9 (4), 259, 2002 | 45 | 2002 |
Dificultades de los estudiantes en la interpretación de las soluciones de ecuaciones diferenciales ordinarias que modelan un problema C Guerrero Ortiz, M Camacho Machín, HR Mejía Velasco Enseñanza de las Ciencias 28 (3), 0341-352, 2010 | 42 | 2010 |
Un estudio gráfico y numérico del cálculo de la Integral Definida utilizando el Programa de Cálculo Simbólico (PCS) Derive M Camacho, R Depool Educación Matemática 15 (3), 119-140, 2003 | 41 | 2003 |
Análisis didáctico del lenguaje algebraico en la enseñanza secundaria JH Domínguez, MMS Robayna, MC Machín RIFOP: Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación …, 1998 | 38 | 1998 |
La relevancia de los problemas en el aprendizaje de las matemáticas a través de la resolución de problemas MC Machín, LMS Trigo Números: Revista de didáctica de las matemáticas, 45-60, 2004 | 37 | 2004 |
Sobre la comprensión en estudiantes de matemáticas del concepto de integral impropia. Algunas dificultades, obstáculos y errores A González-Martín, MC Machín Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2005 | 36 | 2005 |
An exploration of students' conceptual knowledge built in a first ordinary differential equations course (Part I) M Camacho-Machín, J Perdomo-Díaz, M Santos-Trigo The teaching of mathematics, 1-20, 2012 | 35 | 2012 |
Teachers’ use of technology affordances to contextualize and dynamically enrich and extend mathematical problem-solving strategies M Santos-Trigo, F Barrera-Mora, M Camacho-Machín Mathematics 9 (8), 793, 2021 | 34 | 2021 |
La resolución de problemas matemáticos y el uso de tecnología digital en el diseño de libros interactivos MS Trigo, MC Machín Educatio Siglo XXI 36 (3 Nov-Feb1), 21-40, 2018 | 31 | 2018 |
Identifying and exploring relationships between contextual situations and ordinary differential equations M Camacho-Machín, C Guerrero-Ortiz International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 46 …, 2015 | 26 | 2015 |
Revisiting university students’ knowledge that involves basic differential equation questions M Camacho, J Perdomo-Díaz, M Santos-Trigo Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico,(FQM …, 2009 | 26 | 2009 |