Seguir
JOSE MIGUEL DIAZ GOMEZ
JOSE MIGUEL DIAZ GOMEZ
Profesor Titular de Psicología Básica, Universidad de La Laguna
Dirección de correo verificada de ull.edu.es
Título
Citado por
Citado por
Año
To know or not to know: Comprehending protagonists’ beliefs and their emotional consequences
M De Vega, JM Diaz, I León
Discourse Processes 23 (2), 169-192, 1997
951997
Le ón, I. 1997. To know or not to know: Comprehending protagonists’ beliefs and their emotional consequences
M de Vega, JM Díaz
Discourse Processes 23, 169-192, 0
95*
The Uncertain Universality of the Macbeth Effect with a Spanish Sample
E Gamez, JM Diaz, H Marrero
The Spanish Journal of Psychology 14 (1), 156-162, 2011
942011
Processing of temporal information: Evidence from eye movements
M Rinck, E Gámez, JM Díaz, M De Vega
Memory & Cognition 31 (1), 77-86, 2003
802003
Procesamiento del discurso
M De Vega, JM Díaz, I León
Psicolingüística del español, 271-306, 1999
801999
Discourse-Based Emotional Consistency Modulates Early and Middle Components of Event-Related Potentials
I Leon, M de Vega, JM Diaz, JA Hernández
Emotion 10 (6), 863-873, 2010
642010
Hábitos lectores y motivación entre estudiantes universitarios
J Díaz, E Gámez
Revista Electrónica de Motivación y Emoción 6 (13), 2003
642003
Hábitos lectores y motivación entre estudiantes universitarios
JMD Gómez, EG Armas
Francesc Palmero Cantero, 2003
64*2003
¿Qué esperan encontrar los alumnos en los estudios de Psicología? Metas y motivos personales de los estudiantes en su primer año en la universidad
E Gamez, JM Diaz, H Marrero, M Urrutia
Anales de Psicología 31 (2), 589-599, 2015
342015
Figure and Ground in Temporal Sentences: The Role of the Adverbs When and While
M Vega, M Rinck, JM Díaz, I León
Discourse Processes 43 (1), 1-23, 2007
252007
Modelos de situación e inferencias en la comprensión de textos
JM Díaz, M de Vega
Conocimiento y discurso. Claves para inferir y comprender, 139-152, 2003
242003
Understanding approach and avoidance in verbal descriptions of everyday actions: An ERP study
H Marrero, M Urrutia, D Beltran, E Gamez, JM Diaz
Cognitive, Affective & Behavioral Neuroscience 17 (3), 612-624, 2017
192017
BIS/BAS individual differences and the verification of conditional hypotheses
H Marrero, E Gamez, JM Diaz
Personality and Individual Differences 45 (4), 296-301, 2008
182008
Carefully Encoding Approach/Avoidance Body Locomotion With Interpersonal Conduct in Narrated Interactions
H Marrero, E Gamez, JM Diaz, M Urrutia, M de Vega
Canadian Journal of Experimental Psychology 69 (2), 190-199, 2015
142015
Relaciones entre el autoconcepto relacional, la elección de metas y la satisfacción de necesidades psicológicas en estudiantes universitarios
E Gamez, JM Diaz, H Marrero, MP Galindo, A Breva
Universitas Psychologica 13 (4), 15-29, 2014
14*2014
Building referents of indeterminate sentences in the context of short narratives
M de Vega, JM Díaz
Advances in Psychology 80, 153-167, 1991
81991
Motivación interpersonal y metas vitales en estudiantes universitarios
E Gámez, H Marrero, JM Díaz
Universidad de la Laguna. Tenerife. Disponible en web: http://webpages. ull …, 2008
72008
Capítulo 15. Motivación interpersonal y metas vitales en estudiantes universitarios
E Gamez, H Marrero, JM Diaz
Emoción y motivación: Contribuciones actuales, 173-184, 2008
72008
Do people reason when they accept tricky offers? A case of approach and avoidance motivated reasoning
H Marrero, E Gamez, JM Diaz
Journal of Economic Psychology 57, 26-38, 2016
32016
What do students expect to find when they enter Psychology studies? Goals and personal motives during the first year at university
E Gámez, H Marrero, JM Díaz, M Urrutia
Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (2), 589-599, 2015
22015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20