Segueix
Maria Gil Izquierdo
Maria Gil Izquierdo
Professor of Statistics, University Autonoma of Madrid
Correu electrònic verificat a uam.es
Títol
Citada per
Citada per
Any
The effect of teaching strategies on student achievement: An analysis using TALIS-PISA-link
JM Cordero, M Gil-Izquierdo
Journal of Policy Modeling 40 (6), 1313-1331, 2018
802018
ICT use at home for school-related tasks: What is the effect on a student’s achievement? Empirical evidence from OECD PISA data
T Agasisti, M Gil-Izquierdo, SW Han
Education Economics 28 (6), 601-620, 2020
752020
Determinants of Internet use in Spain
F Lera-López, M Billon, M Gil
Economics of Innovation and New Technology 20 (2), 127-152, 2011
742011
Financial education and student financial literacy: A cross-country analysis using PISA 2012 data
JM Cordero, M Gil-Izquierdo, F Pedraja-Chaparro
The Social Science Journal 59 (1), 15-33, 2022
652022
Autorregulación del aprendizaje y procesos de evaluación formativa en los trabajos en grupo
J Fraile, M Gil-Izquierdo, D Zamorano-Sande, I Sánchez-Iglesias
RELIEVE. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa 26 (1), 2020
582020
Los determinantes socioeconómicos de la demanda de educación superior en España y la movilidad educativa intergeneracional
MG Izquierdo, L de Pablos Escobar
XVI Encuentro de Economía Pública: Granada, Palacio de Congresos. 5 y 6 de …, 2009
542009
Determinantes de la pobreza extrema en España desde una doble perspectiva: monetaria y de privación
MG Izquierdo, SO Serrano
Estudios de economía aplicada 27 (2), 437-462, 2009
432009
Análisis de los condicionantes socioeconómicos del acceso a la educación superior
L De Pablos Escobar, MG Izquierdo
Presupuesto y gasto público, 37-58, 2007
432007
The evolution of educational inequalities in Spain: dynamic evidence from repeated cross-sections
Á Choi, M Gil, M Mediavilla, J Valbuena
Social Indicators Research 138, 853-872, 2018
422018
El uso de Internet en España: Influencia de factores regionales y socio-demográficos
F Lera-López, MG Izquierdo, M Billón-Currás
Investigaciones Regionales-Journal of Regional Research, 93-115, 2009
402009
Predictors and effects of grade repetition in Spain
AC de Mendizábal, MG Izquierdo, MM Bordalejo, JV Gómez
Revista de economía mundial, 2018
392018
Effects of grade retention policies: A literature review of empirical studies applying causal inference
J Valbuena, M Mediavilla, Á Choi, M Gil
Journal of Economic Surveys 35 (2), 408-451, 2021
312021
Los costes del abandono escolar prematuro
J Calero Martínez, M Gil Izquierdo, M Fernández Gutiérrez
Cuadernos de pedagogía, 2012
242012
Distribución de la renta, condiciones de vida y políticas redistributivas
LA Cañón, JMA Muñoz, EB Martín, AB Eraso, JC Martínez, OC Sánchez, ...
VII Informe sobre exclusión y desarrollo social en España 2014, 65-150, 2014
232014
Guidelines for data fusion with international large scale assessments: Insights from the TALIS-PISA link database
M Gil-Izquierdo, JM Cordero
Studies in Educational Evaluation 59, 10-18, 2018
222018
Intergenerational educational and occupational mobility in Spain: does gender matter?
L De Pablos Escobar, M Gil Izquierdo
British Journal of Sociology of Education 37 (5), 721-742, 2016
202016
Self-regulated learning and formative assessment process on group work.
I Sánchez-Iglesias, D Zamorano-Sande, M Gil-Izquierdo, J Fraile Ruiz
Relieve, 2020
172020
Las estrategias docentes y los resultados en PISA 2015
M Gil Izquierdo, JM Cordero Ferrera, V Cristóbal López
Revista de educación, 2018
172018
Análisis de la incidencia de reformas en el sistema de financiación de la educación universitaria en España a partir de un modelo de comportamiento
LDEP ESCOBAR, MG Izquierdo
Hacienda Pública Española 184, 117-152, 2008
172008
Los costes del abandono escolar prematuro. Una aproximación a las pérdidas monetarias y no monetarias causadas por el abandono prematuro en España
JC Martínez, MG Izquierdo, MF Gutiérrez
Ministerio de Educación, 2011
142011
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20