Nuria Calet
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Año
A cross‐sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
N Calet, N Gutiérrez‐Palma, S Defior
Journal of Research in Reading 38 (3), 272-285, 2015
722015
Suprasegmental phonology development and reading acquisition: A longitudinal study
N Calet, N Gutiérrez-Palma, IC Simpson, MC González-Trujillo, S Defior
Scientific Studies of Reading 19 (1), 51-71, 2015
692015
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
N Calet, N Gutiérrez-Palma, S Defior
Learning and Instruction 52, 59-68, 2017
402017
Intervención en Atención Temprana: Enfoque desde el ámbito familiar
A Martínez Moreno, N Calet
Escritos de Psicología (Internet) 8 (2), 33-42, 2015
382015
Escala de fluidez lectora en español: midiendo los componentes de la fluidez
MC González-Trujillo, N Calet, S Defior, N Gutiérrez-Palma
Estudios de Psicología 35 (1), 104-136, 2014
382014
Habilidades fonológicas suprasegmentales y desarrollo lector en niños de Educación Primaria
N Calet, M Flores, G Jiménez-Fernández, S Defior
Anales de Psicología/Annals of Psychology 32 (1), 72-79, 2016
332016
Learning to read and write in Spanish: phonology in addition to which other processes?/Aprendiendo a leer y escribir en español: además de la fonología,¿ qué otros procesos?
S Defior, G Jiménez-Fernández, N Calet, F Serrano
Estudios de Psicología 36 (3), 571-591, 2015
26*2015
Efectos del entrenamiento en fluidez lectora sobre la competencia lectora en niños de educación primaria: el papel de la prosodia
N Calet
Departamento de Psicología Evolutiva. Universidad de Granada, 2013
172013
Linguistic rhythm and literacy
J Thomson, L Jarmulowicz
John Benjamins Publishing Company, 2016
142016
Do reading comprehension assessment tests result in the same reading profile? A study of Spanish primary school children
N Calet, R López‐Reyes, G Jiménez‐Fernández
Journal of Research in Reading, 2020
122020
CEG 2-4 (test de comprensión de estructuras gramaticales de 2 a 4 años): estudio piloto
NC Ruiz, EM Lara, GC García, MDF López, JM López
Revista de Logopedia, foniatría y audiología 30 (2), 62-72, 2010
112010
Intervención en un paciente con Enfermedad de Alzheimer: anomia léxica
AB Sánchez, CG Dumitrache, N Calet, M de los Santos
Revista de Investigación en Logopedia, 70-87, 2016
102016
Efectos del entrenamiento en fluidez lectora sobre la competencia lectora en niños de educación primaria: el papel de la PROSOD
NC Ruiz
Universidad de Granada, 2013
10*2013
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
N Calet, N Gutiérrez-Palma, S Defior, G Jiménez-Fernández
Research in developmental disabilities 90, 92-100, 2019
92019
Overcoming reading comprehension difficulties through a prosodic reading intervention: A single-case study
N Calet, MC Pérez-Morenilla, M De los Santos-Roig
Child Language Teaching and Therapy 35 (1), 75-88, 2019
92019
Prosodic sensitivity and the acquisition of punctuation marks in Spanish
N Gutiérrez-Palma, S Defior, N Calet
Poster presented at the seventeenth annual meeting of the Society for the …, 2010
52010
Intervention programs in Educational Psychology: Bridging research and practice
C Gomes-Koban, N Calet, S Defior
Anales de Psicología/Annals of Psychology 35 (3), 378-388, 2019
42019
Mental health symptoms and verbal fluency in elderly people: Evidence from the Spanish longitudinal study of aging
IC Simpson, CG Dumitrache, N Calet
Aging & mental health 23 (6), 670-679, 2019
42019
Características de los Estudiantes de Grado de las áreas Ciencias Sociales y Salud: autoconcepto, motivación y estrategias de aprendizaje
N Calet, CG Dumitrache
REDU. Revista de Docencia Universitaria 14 (2), 245-260, 2016
42016
Nuevas tecnologías empleadas en la intervención de la tartamudez: una revisión
MF Martín, NC Ruiz, JA González
Revista de investigación en Logopedia 6 (2), 88-106, 2016
42016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20