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Nuria Calet
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A cross‐sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
N Calet, N Gutiérrez‐Palma, S Defior
Journal of Research in Reading 38 (3), 272-285, 2015
1102015
Suprasegmental phonology development and reading acquisition: A longitudinal study
N Calet, N Gutiérrez-Palma, IC Simpson, MC González-Trujillo, S Defior
Scientific Studies of Reading 19 (1), 51-71, 2015
1062015
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
N Calet, N Gutiérrez-Palma, S Defior
Learning and Instruction 52, 59-68, 2017
852017
Intervención en Atención Temprana: Enfoque desde el ámbito familiar
A Martínez Moreno, N Calet
Escritos de Psicología (Internet) 8 (2), 33-42, 2015
832015
Escala de fluidez lectora en español: midiendo los componentes de la fluidez
MC González-Trujillo, N Calet, S Defior, N Gutiérrez-Palma
Estudios de Psicología 35 (1), 104-136, 2014
65*2014
Habilidades fonológicas suprasegmentales y desarrollo lector en niños de Educación Primaria
N Calet, M Flores, G Jiménez-Fernández, S Defior
Anales de Psicología/Annals of Psychology 32 (1), 72-79, 2016
612016
Overcoming reading comprehension difficulties through a prosodic reading intervention: A single-case study
N Calet, MC Pérez-Morenilla, M De los Santos-Roig
Child Language Teaching and Therapy 35 (1), 75-88, 2019
392019
Learning to read and write in Spanish: phonology in addition to which other processes?/Aprendiendo a leer y escribir en español: además de la fonología,¿ qué otros procesos?
S Defior, G Jiménez-Fernández, N Calet, F Serrano
Studies in Psychology 36 (3), 571-591, 2015
37*2015
Do reading comprehension assessment tests result in the same reading profile? A study of Spanish primary school children
N Calet, R López‐Reyes, G Jiménez‐Fernández
Journal of Research in Reading, 2020
342020
Linguistic rhythm and literacy
J Thomson, L Jarmulowicz
John Benjamins Publishing Company, 2016
242016
Efectos del entrenamiento en fluidez lectora sobre la competencia lectora en niños de educación primaria: el papel de la prosodia
N Calet, S Defior, N Gutiérrez-Palma
Departamento de Psicología Evolutiva. Universidad de Granada, 2013
232013
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
N Calet, N Gutiérrez-Palma, S Defior, G Jiménez-Fernández
Research in Developmental Disabilities 90, 92-100, 2019
222019
CEG 2-4 (test de comprensión de estructuras gramaticales de 2 a 4 años): estudio piloto
NC Ruiz, EM Lara, GC García, MDF López, JM López
Revista de Logopedia, foniatría y audiología 30 (2), 62-72, 2010
192010
Efectos del entrenamiento en fluidez lectora sobre la competencia lectora en niños de educación primaria: el papel de la prosodia
N Calet Ruiz
Universidad de Granada, 2014
162014
Scale of reading fluency in Spanish: measuring the components of fluency
M Carmen Gonzalez-Trujillo, N Calet, S Defior, N Gutierrez-Palma
Estudios de Psicología 35 (1), 104-136, 2014
132014
Intervención en un paciente con Enfermedad de Alzheimer: anomia léxica
AB Sánchez, CG Dumitrache, N Calet, M de los Santos
Revista de Investigación en Logopedia, 70-87, 2016
122016
Mental health symptoms and verbal fluency in elderly people: Evidence from the Spanish longitudinal study of aging
IC Simpson, CG Dumitrache, N Calet
Aging & Mental Health 23 (6), 670-679, 2019
112019
Phonological suprasegmental skills and reading development in primary school children
N Calet, M Flores, G Jiménez-Fernández
Anales de Psicología 32 (1), 72, 2016
102016
Características de los Estudiantes de Grado de las áreas Ciencias Sociales y Salud: autoconcepto, motivación y estrategias de aprendizaje
N Calet Ruiz, CG Dumitrache Dumitrache
92016
Intervention programs in Educational Psychology: Bridging research and practice
C Gomes-Koban, N Calet, S Defior
Anales de psicología/Annals of psychology 35 (3), 378-388, 2019
82019
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Artículos 1–20