Follow
Santiago Garcia-Calvo
Santiago Garcia-Calvo
Professor of Physical Education and English
Verified email at edu.jccm.es
Title
Cited by
Cited by
Year
CLIL CURRICULUM DESIGN IN PHYSICAL EDUCATION: TRANSFORMING THEORY INTO PRACTICE
S GARCÍA-CALVO
TAUJA, 2015
132015
Satisfaction’ study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning
S García-Calvo, DL Banegas, MS Salaberri
Sportis, Scientific Journal of School Sport, Physical Education and …, 2019
92019
Educación Física Bilingüe en el siglo XXI. Investigación-acción.
S García-Calvo, S. and Salaberri
Editorial Académica Española, 2018
9*2018
Estudio de Satisfacción en Educación Física Bilingüe tras aplicar una programación basada en el aprendizaje integrado de contenidos y lengua. Sportis
S García-Calvo, D Banegas, M Salaberri
Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity 5 …, 2019
62019
Physical Education and English: constructivist vs traditional approaches in bilingual and non-bilingual education
S García-Calvo, MS Salaberri
Scientific Tehnical Journal of School sport, Physical Education and …, 2018
62018
(2018). Didactic proposal in bilingual Physical Education on Content and Language Integrated Learning (CLIL).
S García-Calvo
European Journal of Physical Education and Sport Science. 4 (5), 13, 2018
5*2018
Educación Física Bilingüe-AICLE a través de la enseñanza comprensiva de los juegos: análisis comparativo de la satisfacción intrínseca por edad y género
SG Calvo, ENM de Diezmas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 458-466, 2022
42022
Asignaturas de Educación Física e Inglés. Enfoque constructivista vs enfoque tradicional en la educación bilingüe y no bilingüe
S García-Calvo
Sportis 4 (2), 364-387, 2018
42018
Satisfaction index in bilingual and non-bilingual Physical Eduaction.
S García-Calvo, S Salaberri
Actas VII Jornadas doctorales 43, 2017
32017
Can translation be useful in a second language teaching? A proposal for using translation in bilingual Physical Education through content and language integrated learning
S García-Calvo
European Journal of Foreign Language Teaching 4 (2), 113-125, 2019
22019
Efectos psicoemocionales del aprendizaje integrado de contenido y lengua considerando la edad y el género
S Garcia-calvo
Aula de Encuentro 24 (2), 4-22, 2022
12022
RENEWED METHODOLOGICAL PERSPECTIVES IN PHYSICAL EDUCATION: ANALYSIS OF TEACHING GAMES FOR UNDERSTANDING AND CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING
S Garcia-Calvo
Ensayos 37 (2), 1-18, 2023
2023
García-Calvo Rojo, S. (2022). PSYCHOEMOTIONAL EFFECTS OF CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING BY AGE AND GENDER. Aula de Encuentro, volumen 24 (2), Investigaciones pp. 1-19
S Garcia-Calvo
Aula de Encuentro 24 (2), 1-19, 2022
2022
Nuevas perspectivas metodológicas en Educación Física: análisis de enseñanza comprensiva del deporte y aprendizaje integrado de contenido y lengua:[Renewed methodological …
SGC ROJO
ENSAYOS. Revista de la Facultad de Educación de Albacete 37 (2), 1-18, 2022
2022
Translation integrated in a non-linguistic discipline
MS García-Calvo, S. and Salaberri
Escuela Internacional de Doctorado, 34, 2018
2018
Determinantes de la tasa de interés de los bonos soberanos argentinos: una aproximación a través del indicador riesgo país
SF García Calvo
Universidad de San Andrés. Departamento de Economía, 2017
2017
PSYCHOEMOTIONAL EFFECTS OF CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING BY AGE AND GENDER
S García-Calvo Rojo
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–17