Job satisfaction of secondary school teachers: Effect of demographic and psycho-social factors E Briones, C Tabernero, A Arenas Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones 26 (2), 115-122, 2010 | 110 | 2010 |
Effects of goal orientation, error orientation and self-efficacy on performance in an uncertain situation A Arenas, C Tabernero, E Briones Social Behavior and Personality: An International Journal 34 (5), 569-586, 2006 | 100 | 2006 |
Development of a cultural self-efficacy scale for adolescents (CSES-A) E Briones, C Tabernero, C Tramontano, GV Caprara, A Arenas International Journal of Intercultural Relations 33 (4), 301-312, 2009 | 82 | 2009 |
Psychological adaptation of Moroccan and Ecuadorean immigrant adolescents in Spain E Briones, M Verkuyten, J Cosano, C Tabernero International Journal of Psychology 47 (1), 28-38, 2012 | 74 | 2012 |
Bullied adolescent’s life satisfaction: personal competencies and school climate as protective factors S Lázaro-Visa, R Palomera, E Briones, AA Fernández-Fuertes, ... Frontiers in psychology 10, 465778, 2019 | 72 | 2019 |
Diseño, desarrollo y resultados de un programa de educación socio-emocional para la formación de docentes a nivel de grado y postgrado RP Martín, EB Pérez, AG Linares Contextos educativos: Revista de educación, 165-182, 2017 | 71 | 2017 |
Formación en valores y competencias socioemocionales para docentes tras una década de innovación R Palomera, E Briones, A Gómez-Linares Praxis & Saber 10 (24), 93-117, 2019 | 63 | 2019 |
The Smartphone as a pedagogic tool. Student profiles as related to its use and knowledge I Salcines-Talledo, N González-Fernández, E Briones Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal) 9 (1), 91-109, 2020 | 50 | 2020 |
Effects of disposition and self-regulation on self-defeating behavior E Briones, C Tabernero, A Arenas The Journal of Social Psychology 147 (6), 657-680, 2007 | 48 | 2007 |
Educación ética en la Universidad a través del diálogo multicultural online= Teaching Ethics in the University through Multicultural Online Dialogue E Briones, L Lara Comunicar: Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación …, 2016 | 40 | 2016 |
Filling the gap: Improving the social and emotional skills of pre-service teachers R Palomera, E Briones, A Gómez-Linares, J Vera Revista de Psicodidáctica (English ed.) 22 (2), 142-149, 2017 | 36 | 2017 |
Dispositional and psychosocial variables as longitudinal predictors of acculturative stress E Cuadrado, C Tabernero, E Briones Applied Psychology 63 (3), 441-479, 2014 | 36 | 2014 |
Social cognitive and demographic factors related to adolescents’ intrinsic satisfaction with school E Briones, C Tabernero Social Psychology of Education 15 (2), 219-232, 2012 | 34 | 2012 |
Students’ perspectives on the processes of supervision and assessment of undergraduate dissertations/Perspectiva del alumnado de los procesos de tutorización y evaluación de … J Vera, E Briones Culture and Education 27 (4), 726-765, 2015 | 32 | 2015 |
Formación cooperativa en grupos heterogéneos EB Pérez, CT Urbieta Psicothema 17 (3), 396-403, 2005 | 32 | 2005 |
Un nuevo reto para las universidades: la evaluación de la calidad de la gestión de los Trabajos de Fin de Grado JV Giménez, EB Pérez Foro de Educación 14 (21), 281-310, 2016 | 26 | 2016 |
Perceived organizational justice in care services: creation and multi-sample validation of a measure D Pérez-Arechaederra, E Briones, A Lind, L García-Ortiz Social Science & Medicine 102, 26-32, 2014 | 26 | 2014 |
Formación en valores y competencias socio-emocionales para docentes tras una década de innovación. Praxis & Saber, 10 (24), 93-117 R Palomera, E Briones, A Gómez-Linares | 24 | 2019 |
Changes in residential satisfaction and place attachment over time C Tabernero, E Briones, E Cuadrado Psyecology 1 (3), 403-412, 2010 | 24 | 2010 |
¿ Qué determina el desempeño en la toma de decisiones de hombres y mujeres? A Arenas Moreno, C Tabernero Urbieta, E Briones Pérez Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones 27 (1), 55-66, 2011 | 23 | 2011 |