Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on experience C Abello-Contesse, PM Chandler, MD López-Jiménez, R Chacón-Beltrán Multilingual Matters 94, 318, 2013 | 53 | 2013 |
A critical analysis of the vocabulary in L2 Spanish textbooks MD López-Jiménez Porta Linguarum: Revista internacional de didactica de las lenguas …, 2014 | 31 | 2014 |
The treatment of vocabulary in EFL textbooks MD López Jiménez Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada (ELIA) 9, 59-81, 2009 | 23 | 2009 |
The treatment of lexical aspects in commercial textbooks for L2 teaching and learning MD López-Jiménez Insights into non-native vocabulary teaching and learning 52, 156-174, 2010 | 22 | 2010 |
From bilingualism to multilingualism: Basque, Spanish and English in higher education J Cenoz, X Etxague, C Abello-Contesse, PM Chandler, ... Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on …, 2013 | 17 | 2013 |
Multi-word lexical units in L2 textbooks MD López-Jiménez Revista Española de Lingüística Aplicada, 333, 2013 | 15 | 2013 |
Age in L2 acquisition and teaching C Abello-Contesse, MD López-Jiménez, R Chacón-Beltrán, ... Peter Lang 22, 220, 2006 | 15 | 2006 |
The treatment of lexical collocations in EFL textbooks C Abello-Contesse, MD López-Jiménez Exploring new paths in language pedagogy: Lexis and corpus-based language …, 2010 | 13 | 2010 |
Intercultural Competence Past, Present and Future: Respecting the Past, Problems in the Present and Forging the Future MD López-Jiménez, J Sánchez-Torres Springer Nature, 2021 | 11 | 2021 |
Grammar instruction and the acquisition of gustar-type verbs by English-speaking learners of Spanish MD López-Jiménez ELIA, 4, 255-279, 2003 | 11 | 2003 |
Colocaciones léxicas: estudio comparativo de libros de texto de inglés y de español como l2 MD López-Jiménez Odisea, 2013 | 7 | 2013 |
Pluralism and diversity in the (inter)cultural content of EFL textbooks in Andalusian bilingual schools. MD López-Jiménez, C Abello-Contesse Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, 199-222, 2016 | 5* | 2016 |
El pluralismo y la diversidad en los contenidos (inter)culturales de los libros de texto para la enseñanza de inglés en los centros bilingües de Andalucía MD López-Jiménez, C Abello-Contesse Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 199-222, 2016 | 5 | 2016 |
Diversidad de los contenidos socioculturales en los libros de texto para la enseñanza del español como L2 MD López-Jiménez Revista de Educación 382, 11-31, 2018 | 4 | 2018 |
A longitudinal study of L2 historical writing A Granados, MD López-Jiménez, F Lorenzo Ibérica, 129-154, 2022 | 3 | 2022 |
Estudio empírico del componente léxico en materiales pedagógicos de inglés y de español como lenguas no maternas (L2) MD López-Jiménez | 2 | 2009 |
Diversity and sociocultural contents in textbooks for teaching Spanish as an L2 MD López-Jiménez Revista de Educación 382, 11-31, 2018 | 1 | 2018 |
Una mirada crítica al componente sociocultural en los libros de texto de español como L2 MD López-Jiménez Peter Lang, Berlin, 2022 | | 2022 |
El vocabulario general y académico en los libros de tec¡ xto en español como L2 para estudiantes en programas internacionales MDL Jiménez El español académico en L2 y LE: Perspectivas desde la educación bilingüe …, 2021 | | 2021 |
Revisiting the Past and Present DL Banegas, MD López-Jiménez, J Sánchez-Torres Intercultural Competence Past, Present and Future, 275, 2021 | | 2021 |