Follow
María Dolores López-Jiménez (ORCID 0000-0001-7240-3157)
María Dolores López-Jiménez (ORCID 0000-0001-7240-3157)
Verified email at upo.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on experience
C Abello-Contesse, PM Chandler, MD López-Jiménez, R Chacón-Beltrán
Multilingual Matters 94, 318, 2013
532013
A critical analysis of the vocabulary in L2 Spanish textbooks
MD López-Jiménez
Porta Linguarum: Revista internacional de didactica de las lenguas …, 2014
312014
The treatment of vocabulary in EFL textbooks
MD López Jiménez
Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada (ELIA) 9, 59-81, 2009
232009
The treatment of lexical aspects in commercial textbooks for L2 teaching and learning
MD López-Jiménez
Insights into non-native vocabulary teaching and learning 52, 156-174, 2010
222010
From bilingualism to multilingualism: Basque, Spanish and English in higher education
J Cenoz, X Etxague, C Abello-Contesse, PM Chandler, ...
Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on …, 2013
172013
Multi-word lexical units in L2 textbooks
MD López-Jiménez
Revista Española de Lingüística Aplicada, 333, 2013
152013
Age in L2 acquisition and teaching
C Abello-Contesse, MD López-Jiménez, R Chacón-Beltrán, ...
Peter Lang 22, 220, 2006
152006
The treatment of lexical collocations in EFL textbooks
C Abello-Contesse, MD López-Jiménez
Exploring new paths in language pedagogy: Lexis and corpus-based language …, 2010
132010
Intercultural Competence Past, Present and Future: Respecting the Past, Problems in the Present and Forging the Future
MD López-Jiménez, J Sánchez-Torres
Springer Nature, 2021
112021
Grammar instruction and the acquisition of gustar-type verbs by English-speaking learners of Spanish
MD López-Jiménez
ELIA, 4, 255-279, 2003
112003
Colocaciones léxicas: estudio comparativo de libros de texto de inglés y de español como l2
MD López-Jiménez
Odisea, 2013
72013
Pluralism and diversity in the (inter)cultural content of EFL textbooks in Andalusian bilingual schools.
MD López-Jiménez, C Abello-Contesse
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, 199-222, 2016
5*2016
El pluralismo y la diversidad en los contenidos (inter)culturales de los libros de texto para la enseñanza de inglés en los centros bilingües de Andalucía
MD López-Jiménez, C Abello-Contesse
Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 199-222, 2016
52016
Diversidad de los contenidos socioculturales en los libros de texto para la enseñanza del español como L2
MD López-Jiménez
Revista de Educación 382, 11-31, 2018
42018
A longitudinal study of L2 historical writing
A Granados, MD López-Jiménez, F Lorenzo
Ibérica, 129-154, 2022
32022
Estudio empírico del componente léxico en materiales pedagógicos de inglés y de español como lenguas no maternas (L2)
MD López-Jiménez
22009
Diversity and sociocultural contents in textbooks for teaching Spanish as an L2
MD López-Jiménez
Revista de Educación 382, 11-31, 2018
12018
Una mirada crítica al componente sociocultural en los libros de texto de español como L2
MD López-Jiménez
Peter Lang, Berlin, 2022
2022
El vocabulario general y académico en los libros de tec¡ xto en español como L2 para estudiantes en programas internacionales
MDL Jiménez
El español académico en L2 y LE: Perspectivas desde la educación bilingüe …, 2021
2021
Revisiting the Past and Present
DL Banegas, MD López-Jiménez, J Sánchez-Torres
Intercultural Competence Past, Present and Future, 275, 2021
2021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20