Follow
Elisabeth Alomar Kurz
Elisabeth Alomar Kurz
Professora Titular FPCEE Blanquerna
Verified email at blanquerna.url.edu
Title
Cited by
Cited by
Year
Prevalence of challenging behaviors exhibited by children with disabilities: Mapping the literature
D Simó-Pinatella, C Mumbardó-Adam, E Alomar-Kurz, G Sugai, ...
Journal of behavioral education 28, 323-343, 2019
562019
El trabajo de jóvenes con discapacidad intelectual en entornos normalizados
E Alomar, M Cabré
Investigación 22, 118-124, 2005
512005
Needs and supports of people with intellectual disability and their families in Catalonia
R Vilaseca, M Gràcia, FS Beltran, M Dalmau, E Alomar, AL Adam‐Alcocer, ...
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities 30 (1), 33-46, 2017
502017
Teachers Attitudes and Beliefs about Homosexuality
SS Carles Pérez -Testor, Julia Behar, Montse Davins
The Spanish Journal of Psychology 13 (1), 138-155, 2010
472010
Types of motivating operations in interventions with problem behavior: A systematic review
D Simó-Pinatella, J Font-Roura, J Planella-Morató, P McGill, ...
Behavior Modification 37 (1), 3-38, 2013
292013
El treball dels joves amb retard mental en entorns normalitzats: anàlisi d'una realitat de treball amb suport
E Alomar
Universitat Ramon Llull, 2007
292007
The Portrait Values Questionnaire: A bibliographic and bibliometric review of the instrument
J Simón Llovet, C Pérez Testor, E Alomar Kurz, F Danioni, L Iriarte, ...
Aloma, 2017, Vol. 35, Núm. 1, 2017
182017
Antecedent events as predictive variables for behavioral function
D Simó-Pinatella, J Font-Roura, E Alomar-Kurz, C Giné, JL Matson, I Cifre
Research in Developmental Disabilities 34 (12), 4582-4590, 2013
142013
Functional variables of challenging behavior in individuals with intellectual disabilities
D Simó-Pinatella, J Font-Roura, E Alomar-Kurz, C Giné, JL Matson
Research in developmental disabilities 35 (11), 2635-2643, 2014
132014
Questions About Behavioral Function (QABF): adaptation and validation of the Spanish version.
D Simó-Pinatella, E Alomar-Kurz, J Font-Roura, C Giné, JL Matson, I Cifre
Research in developmental disabilities 34 (4), 1248-1255, 2013
132013
L'Escala d'Intensitat de Suports (EIS): un instrument per promoure el benestar de les persones arnb discapacitat intel· lectual
G Giné, E Alomar Kurz, A Balcells-Balcells, E Borràs, P Carasa, MS Carbó, ...
Suports, 2006, Vol. 10, Núm. 6, 2006
102006
El rol de los centros de educación especial en cataluña: perspectivas de futuro
MP Josep Font, David Simó, Elisabeth Alomar, Climent
Siglo Cero. Revista Española sobre discapacidad intelectual, 34-54, 2013
8*2013
Spanish validation of Bad Sobernheim Scoliosis Questionnaire for adolescents wearing braces
E Alomar, JA Castillo, E D'Agata, CP Testor, M Rigo
Scoliosis 4 (Suppl 2), P3, 2009
62009
Gordillo,… González, M.(2007)
C Giné, E Alomar, P Carasa, J Font, M García
Escala d’intensitat dels suports. Manual de l’usuari. Traducció i adaptació …, 2012
52012
Eines digitals per a l’avaluació des d’una perspectiva del DUA
I Sala Bars, M Macià-Golobardes, J Simón Llovet, E Alomar Kurz
Aloma, 2020, Vol. 38 (2), 2020
42020
Exploring youth’s problem behavior prevalence in educational settings: Piloting the process
D Simó-Pinatella, C Mumbardó-Adam, K Lowe, E Jones, A Cortina, ...
Advances in neurodevelopmental disorders 2, 142-150, 2018
42018
La evaluación de la calidad en los centros de educación especial. una prueba piloto
J Font, E Alomar, J Mas
42012
Metric goodness of the adult prosocialness scale. Comparative study of Italy and Spain
A Martínez-Pampliega, S Cormenzana, M Sanz, D Barni, J Simon, ...
The Spanish Journal of Psychology 21, E29, 2018
32018
Efectos de las operaciones motivadoras en una conducta autolesiva mediante las presesiones
D Simó-Pinatella, E Alomar-Kurz, J Font-Roura, C Giné, P McGill
Escritos de Psicología (Internet) 8 (3), 58-65, 2015
32015
Una proposta d’ensenyament aprenentatge basada en l’aprenentatge cooperatiu i el wiki com a eina afavoridora del treball compartit en els estudis de magisteri.
E Alomar Kurz, J Simón Llovet, A Fontanet Caparrós, F Riera i Piferrer
Aloma, 2011, Núm. 29, 2012
32012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20