Narratives of migration: Emotions and the interweaving of personal and cultural identity through narrative BM Gómez-Estern, ML de la Mata Benitez Culture & Psychology 19 (3), 348-368, 2013 | 49 | 2013 |
Literacy and the formation of cultural identity BM Gómez-Estern, JG Amián, JA Sánchez Medina, MJ Marco Macarro Theory & Psychology 20 (2), 231-250, 2010 | 26 | 2010 |
Generating transworld pedagogy: Reimagining la clase mágica KD Gutiérrez, MM Avidad, P López, A Valenzuela, L Claeys, H Muñoz, ... Lexington Books, 2014 | 20 | 2014 |
La entrevista en profundidad como recurso pedagógico en los estudios de Trabajo Social y Educación Social. Potencialidades y retos para el aprendizaje teórico-práctico M Jordi Sánchez, B Macias Gómez-Estern Universidad de Vigo. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte, 2014 | 14 | 2014 |
La Clase Mágica goes international: Adapting to new sociocultural contexts B Macías-Gómez-Estern, O Vásquez Generating Transworld Pedagogy: Reimagining La Clase Mágica, 193-208, 2014 | 11 | 2014 |
Cultural identity and immigration B Macías, J García, JA Sánchez The transformation of learning. Perspectives from activity theory, 201-218, 2008 | 11 | 2008 |
‘And now I am here…, but then we were there’: space and social positioning in Andalusian migrants' narratives B Macías Gómez-Estern Journal of Multicultural Discourses 8 (3), 195-212, 2013 | 10 | 2013 |
Identidad cultural y alfabetización JA Sánchez-Medina, BM Gómez-Estern, MJM Macarro, JG Amián Vygotsky en la psicología contemporánea: cultura, mente y contexto, 241-262, 2005 | 10 | 2005 |
Narrative as a sense-making tool in the construction of migrants’ identities. Apprehending emotions B Macías-Gómez-Estern Procedia-Social and Behavioral Sciences 173, 168-175, 2015 | 9 | 2015 |
Real learning B Macías Gómez-Estern, V Martínez-Lozano, OA Vásquez Service Learning: Lessons from La Clase Mágica in the US and Spain. IJREE …, 2014 | 8 | 2014 |
Etnografía de la interculturalidad: analizando buenas prácticas en escuelas multiculturales andaluzas BM Gómez-Estern, JA Sánchez-Medina, MC Romero Actas del I Congreso Internacional Sobre Migraciones en Andalucía, 639-648, 2011 | 8 | 2011 |
“Real Learning” in Service Learning: Lessons from La Clase Mágica in the US and Spain BM Gómez-Estern, V Martínez-Lozano, OA Vásquez IJREE–International Journal for Research on Extended Education 2 (2), 13-14, 2015 | 7 | 2015 |
El Aprendizaje-Servicio en Educación Superior como escenario de aprendizaje y de construcción identitaria M Marco-Macarro, V Martínez-Lozano, BM Gómez-Estern Papeles de Trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano: Working …, 2016 | 5 | 2016 |
Does service learning make a difference? comparing students’ valuations in service learning and non-service learning teaching of psychology B Macías Gomez-Estern, S Arias-Sánchez, MJ Marco Macarro, ... Studies in Higher Education, 1-11, 2019 | 4 | 2019 |
“Clase Mágica-Sevilla”. Una experiencia de aprendizaje-servicio y de transformación identitaria BM Gomez-Estern, VM Lozano, CM Gutiérrez Psicología, Conocimiento y Sociedad 4 (2), 109-137, 2014 | 4 | 2014 |
The transition of Roma children into school: Working relationally across cultural boundaries in Spain JL Lalueza, V Martínez-Lozano, B Macías-Gómez-Estern Supporting difficult transitions: Children, young people and their carers …, 2019 | 3 | 2019 |
Yo soy lo que tú no eres: la alteridad en la definición de la identidad andaluza B Macías-Gómez-Stern, S Arias-Sánchez Avances en Psicología Latinoamericana 36 (3), 493-509, 2018 | 3 | 2018 |
Usos de la etnografía en un proyecto de Aprendizaje-Servicio en el contexto universitario BM Gómez-Estern, V Martínez-Lozano, CM Gutiérrez Aprendizaje de la ciudadanía y la participación: Contextos múltiples de …, 2014 | 3 | 2014 |
Percepciones del alumnado universitario sobre el aprendizaje-servicio como herramienta para su desarrollo personal y profesional VM Lozano, RMR Izquierdo, MM Macarro, BM Gómez-Estern RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje-Servicio, 81-101, 2020 | 1 | 2020 |
La etnografía como instrumento didáctico para una formación integral MJ Sánchez, BM Gómez-Estern Miradas y voces etnográficas en educación, 63-70, 2014 | 1 | 2014 |