Seguir
Vanesa Sainz López
Vanesa Sainz López
Otros nombresGrupo ADIAD (Atención a la Diversidad, Inclusión y Acompañamiento Educativo)
Dirección de correo verificada de ufv.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Evaluation of a blended learning model for pre-service teachers.
L Martín Martínez, V Sáinz López, F Rodríguez Legendre
Knowledge Management & E-Learning, 2020
222020
Representations of social justice amongst Spanish teachers and students
L Jacott, A Maldonado, V Sainz, A Juanes, T García-Vélez, V Seguro
Innovative practice and research trends in identity, citizenship and …, 2014
212014
The importance of prevention programs to reduce bullying: A comparative study
V Sainz, B Martín-Moya
Frontiers in psychology 13, 1066358, 2023
152023
Representaciones de la justicia social en profesores y estudiantes de Educación Secundaria
VS López
Universidad Autónoma de Madrid, 2017
112017
Social justice: A qualitative and quantitative study of representations of social justice in children of primary education
AJ García, VS López, TG Vélez, AM Rico, LJ Jiménez
SHS Web of Conferences 26, 01054, 2016
112016
Knowledge of child abuse among trainee teachers and teachers in service in Spain
V Sainz, M González-Sánchez, C Ruiz-Alberdi
Sustainability 12 (19), 8040, 2020
82020
What do secondary education students understand about social justice? Students representations of social justice in different regions of Spain
V Sainz, L Jacott
Interchange 51 (2), 157-178, 2020
72020
Social justice representations of students and teachers in Spain
V Sainz, A Juanes, T García-Vélez, L Jacotta, A Maldonadoa
SHS Web of Conferences 26, 01056, 2016
62016
Representations of social justice
M Preckler, V Sainz, T García, A Juanes Garcia, E Ordoñez
Creating communities: Local, national and global, 538-547, 2012
62012
Relación entre empleo y bienestar emocional en personas con trastorno mental grave
O Finol, A Perdigón, V López, S Carralón, D Fraguas
Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría 41 (140), 113-129, 2021
32021
La educación emocional desde la visión de las pedagogías Montessori, Reggio Emilia y Waldorf en educación infantil
PC Hontanar, VS López
Nuevas formas de aprendizaje en la era digital: en busca de una educación …, 2021
32021
Social justice in education: Capabilities, well-being, and social justice-oriented citizens
L Jacott, A Maldonado, T García-Vélez, E Pérez Manjarrez, V Sainz, ...
Education, citizenship and social justice: Innovation, practices and …, 2019
32019
From traditional to cosmopolitan views on citizenship education: a new instrument for evaluation
T García, E Ordoñez, M Preckler, V Sainz, E Perez Manjarez, ...
Creating Communities: Local, National and Global, 528-537, 2012
32012
Citizenship education in non-formal contexts: The role of city councils
V Seguro, S Agustín, M Preckler, V Sainz, L Jacott
Creating Communities: Local, National and Global. London: CiCe, 555, 2012
32012
Análisis y recomendaciones para la mejor regulación y cumplimiento de la normativa nacional e internacional sobre el trabajo de los niños, niñas y adolescentes en Paraguay serie
V López
Documentos de Trabajo 183, 2004
32004
The TEI program for peer tutoring and the prevention of bullying: its influence on social skills and empathy among secondary school students
OH Soto-García, V Sainz, A Maldonado, J Calmaestra
Social Sciences 13 (1), 51, 2024
22024
Impact of the TEI peer tutoring program on coexistence, bullying and cyberbullying in Spanish schools
V Sainz, OH Soto-García, J Calmaestra, A Maldonado
International journal of environmental research and public health 20 (19), 6818, 2023
22023
First report of double carbapenemases-producing Enterobacterales in hospitals of Paraguay. Year 2021.
NM Touchet, S Busignani, P Dunjo, M Brítez, A Kawabata, M Silvagni, ...
Memorias del Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Salud 19 (3), 35-43, 2021
22021
Diseño y validación de los cuestionarios de representaciones de justicia social para estudiantes de educación secundaria (CRJSES) y para profesores (CRJSP)
V Sainz, L Jacott
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 9 (2), 351-381, 2020
22020
The TEI Program for Peer Tutoring and the Prevention of Bullying: Its Influence on Social Skills and Empathy among Secondary School Students
V Sainz, A Maldonado, J Calmaestra
Social Sciences 13 (1), 1-16, 2024
12024
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20