Seguir
Gonzalo Lorenzo Lledó
Gonzalo Lorenzo Lledó
Titular de Universidad. Didáctica y Organización Escolar. Universidad de Alicante
Dirección de correo verificada de ua.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Design and application of an immersive virtual reality system to enhance emotional skills for children with autism spectrum disorders
G Lorenzo, A Lledó, J Pomares, R Roig
Computers & Education 98, 192-205, 2016
2932016
Inclusion of immersive virtual learning environments and visual control systems to support the learning of students with Asperger syndrome
G Lorenzo, J Pomares, A Lledó
Computers & Education 62, 88-101, 2013
1432013
An immersive virtual reality educational intervention on people with autism spectrum disorders (ASD) for the development of communication skills and problem solving
JF Herrero, G Lorenzo
Education and Information Technologies 25 (3), 1689-1722, 2020
1272020
Preliminary study of augmented reality as an instrument for improvement of social skills in children with autism spectrum disorder
G Lorenzo, M Gómez-Puerta, G Arráez-Vera, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies 24, 181-204, 2019
1102019
The application of immersive virtual reality for students with ASD: A review between 1990–2017
G Lorenzo, A Lledó, G Arráez-Vera, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies 24, 127-151, 2019
1062019
La clase invertida en la educación superior: percepciones del alumnado
GA Vera, AL Lledó, MG Puerta, GL Lledó
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2018
722018
Redes sociales científicas. La Web social al servicio de la investigación
R Roig-Vila, L Mondéjar, GL Lledó
IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 170-183, 2016
602016
The pedagogical model of hybrid teaching: Difficulties of university students in the context of COVID-19
A Lorenzo-Lledó, A Lledó, A Gilabert-Cerdá, G Lorenzo
European journal of investigation in health, psychology and education 11 (4 …, 2021
572021
Revisión bibliométrica sobre la realidad aumentada en Educación
G Lorenzo, C Scagliarini Galiano
Universidad Complutense de Madrid, 2018
502018
Cansancio emocional, autoestima y satisfacción con los estudios en estudiantes universitarios
AL Carreres, TMP González, LH Torres, GL Lledó
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2014
502014
Inclusive methodologies from the teaching perspective for improving performance in university students with disabilities
AL Lledó, GL Lledó, A Lledó, EP Vázquez
JOTSE 10 (1), 127-141, 2020
362020
A bibliometric study on the use of virtual reality (VR) as an educational tool for high-functioning autism spectrum disorder (ASD) children
J Fernández-Herrero, G Lorenzo-Lledó, AL Carreres
Contemporary perspective on child psychology and education 59, 2018
332018
Las TIC en el contexto educativo a través de la producción científica en español
G Lorenzo, A Lorenzo-Lledó, A Lledó Carreres
Universidad Complutense de Madrid, 2019
292019
Gamificación en el aula a través de las TIC
ML Pertegal Felices, G Lorenzo Lledó
Asociación INFAD, 2019
262019
La acción tutorial como acompañamiento en el alumnado universitario con discapacidad: hacia una educación inclusiva
G Lorenzo-Lledó, AL Carreres, AL Lledó, GA Vera
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2017
242017
Las necesidades del alumnado con síndrome de Asperger: orientaciones y propuestas desde la innovación inclusiva
AL Carreres, GL Lledó, JP Baeza
La práctica educativa en la Sociedad de la Información: Innovación a través …, 2011
242011
Research review on augmented reality as an educational resource for people with intellectual disabilities
M Gómez-Puerta, E Chiner, P Melero-Pérez, G Lorenzo
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia …, 2019
202019
Creación de un entorno de realidad virtual inmersiva para la comunicación e interacción social: estudio piloto en alumnado con trastorno del espectro autista
GL Lledó, A Lorenzo-Lledó, AL Carreres, E Pérez-Vázquez
Revista de Educación a Distancia (RED) 23 (73), 2023
192023
Las redes sociales como herramienta educativa a través de la producción científica
G Lorenzo
Universidad Complutense de Madrid, 2020
192020
Designing virtual reality tools for students with Autism Spectrum Disorder: A systematic review
G Lorenzo, N Newbutt, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies, 1-49, 2023
182023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20