Follow
Alicia Fernández Oliveras
Alicia Fernández Oliveras
Universidad de Granada, Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales Profesora Ayudante Doctora
Verified email at ugr.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Estudio de una propuesta lúdica para la educación científica y matemática globalizada en infantil / Study of a playful proposal to globalized science and mathematics education …
A Fernández-Oliveras, V Molina Correa, ML Oliveras
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 13 (2), 373-383, 2016
69*2016
Formación de Profesores de Matemáticas desde la Etnomatemática: estado de desarrollo / Mathematics Teacher Training from Ethnomathematics: a developmental state
H Blanco-Álvarez, A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Boletim de Educação Matemática 31 (58), 564-589, 2017
47*2017
Scattering anisotropy measurements in dental tissues and biomaterials
A Fernandez-Oliveras, M Rubiño, MM Perez
Journal of the European Optical Society-Rapid publications 7, 2012
352012
Pre-service kindergarten teachers’ conceptions of play, science, mathematics, and education
A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Procedia-Social and Behavioral Sciences 152, 856-861, 2014
282014
Implementation of a playful microproject based on traditional games for working on mathematical and scientific content
A Fernández-Oliveras, MJ Espigares-Gámez, ML Oliveras
Education Sciences 11 (10), 624, 2021
242021
Conceptions of science, mathematics, and education of prospective kindergarten teachers in a play-based training
A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
International Journal on Advances in Education Research 2 (1), 37-48, 2015
242015
Scattering and absorption properties of biomaterials for dental restorative applications
A Fernández-Oliveras, M Rubiño, MM Pérez
Journal of the European Optical Society-Rapid publications 8, 13056, 2013
242013
Trabajar la argumentación a través de un juego de rol:¿ debemos instalar el cementerio nuclear?
B Crujeiras-Pérez, C Martín-Gámez, N Díaz-Moreno, ...
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2020
212020
Games as STEAM learning enhancers. Application of traditional Jamaican games in Early Childhood and Primary Intercultural Education
MJ Espigares-Gámez, A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Acta Scientiae 22 (4), 28-50, 2020
202020
Using a cooperative educational game to promote pro-environmental engagement in future teachers
M Vázquez-Vílchez, D Garrido-Rosales, B Pérez-Fernández, ...
Education Sciences 11 (11), 691, 2021
192021
Comparison of spectacle-lens optical quality by modulation transfer function measurements based on random-dot patterns
A Fernández-Oliveras, AM Pozo, M Rubiño
Optical Engineering 49 (8), 083603-083603-6, 2010
182010
Formación de maestros y Microproyectos curriculares/Teacher training and curricular Microproject
A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Revista Latinoamericana de Etnomatemática 8 (2), 472, 2015
152015
Elementos para la formación de maestros de matemáticas desde la etnomatemática
HB Álvarez, MLO Contreras, A Fernández-Oliveras
Universidad de Granada, 2017
132017
Medidas de capacidad volumétrica no convencionales: aportes a la Educación Primaria
H Blanco-Álvarez, A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Enseñanza de las ciencias, 2071-2078, 2017
13*2017
Playing for science and mathematics education: an experience for pre-service kindergarten teacher training
A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Hands-on Science. Science Education with and for Society, 180-183, 2014
132014
Evaluación de una clase de matemáticas diseñada desde la etnomatemática
H Blanco-Álvarez, A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Actas del Segundo Congreso International Virtual sobre el Enfoque …, 2017
122017
Instrumento para evaluar competencias matemáticas y científicas del alumnado que inicia Educación Primaria, mediante juegos
MJ Espigares-Gámez, A Fernández-Oliveras, ML Oliveras
Paradigma 41, 326-359, 2020
112020
Modelo semipresencial para la formación universitaria: aplicación a titulaciones técnicas
P Fernández Oliveras, MC Rodríguez Ponce, A Fernández Oliveras
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, 2020
92020
Speckle-based modulation transfer function measurements for comparative evaluation of CCD and CMOS detector arrays
A Fernández-Oliveras, AM Pozo, M Rubiño
Optical review 20, 41-49, 2013
82013
Aplicación de un instrumento para valorar la idoneidad didáctica etnomatemática a una propuesta de enseñanza-aprendizaje sobre patrones de medida no convencionales
A Fernández-Oliveras, H Blanco-Álvarez, ML Oliveras
Bolema: Boletim de Educação Matemática 35, 1845-1875, 2022
72022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20