Cristina Petreñas Caballero
Títol
Citada per
Citada per
Any
Comunidades de aprendizaje
C García Yeste, AL Lastikka, C Petreñas Caballero
Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, 2013 …, 2013
1132013
The role of the Support and Attention to Diversity Teacher (SADT) from a community-based perspective: Promoting educational success and educational inclusion for all
G Gómez-Zepeda, C Petreñas, D Sabando, I Puigdellívol
Teaching and Teacher Education 64, 127-138, 2017
352017
Formas de participación y éxito educativo
S Gatt, C Petreñas
Cuadernos de pedagogía, 50-52, 2012
192012
When community becomes an agent of educational support: communicative research on Learning Communities in Catalonia
I Puigdellívol, S Molina, D Sabando, G Gómez, C Petreñas
Disability & Society 32 (7), 1065-1084, 2017
162017
From educational segregation to transformative inclusion
C Petreñas, I Puigdellívol, R Campdepadrós
International Review of Qualitative Research 6 (2), 210-225, 2013
112013
Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física. Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa
TL Arribas, M Ríos, G Gómez-Zepeda, C Petreñas, I Puigdellívol
Ágora para la educación física y el deporte 19 (2-3), 277-297, 2017
102017
Redefining cultural identity through language in young Romanian migrants in Spain
C Petreñas, C Lapresta, Á Huguet
Language and Intercultural Communication 18 (2), 225-240, 2018
72018
Teacher assistants’ roles in Catalan classrooms: promoting fair and inclusion-oriented support for all
A Jardí, I Puigdellívol, C Petreñas
International Journal of Inclusive Education, 1-16, 2018
42018
El treball en xarxa per a l’èxit educatiu de l’alumnat amb necessitats educatives especials
B Siles, MJ Segura, C Petreñas, I Puigdellívol
Àmbits de psicopedagogia i orientació, 60-68, 2015
42015
Migrant girls in secondary education in Spain: Fighting to transform difficulties into possibilities
G REDONDO
Young Migrant Women in Secondary Education, 125, 2011
42011
Self-identifications of youth in Catalonia: a linguistic acculturation theory approach
C Lapresta-Rey, Á Huguet, C Petreñas, A Ianos
Journal of Multilingual and Multicultural Development 41 (10), 829-843, 2020
32020
Acculturation strategies and attitudes and their relationship with the identification of descendants of migrants in the Catalan school context
C Petreñas, A Ianos, C Lapresta, C Sansó
Journal of Youth Studies, 1-21, 2019
32019
Language attitudes, use, and competences of students of immigrant origin in Catalan secondary education: a moderated mediation model
MA Ianos, C Sansó, À Huguet, C Petreñas
Language and Education 33 (3), 244-262, 2019
32019
El papel de la L1 en la construcción de la auto-identificación cultural: Análisis de las trayectorias de jóvenes rumanos en Cataluña
C Petreñas, C Lapestra, Á Huguet
Working Papers in Educational Linguistics (WPEL) 31 (2), 3, 2016
22016
Do educational support policies always favour overcoming inequalities? The situation in Spain
C Petreñas, I Puigdellívol, A Jardí
Disability & Society, 1-24, 2020
12020
Identity and linguistic acculturation expectations. The attitudes of Western Catalan high-school students towards Moroccans and Romanians
I Sáenz-Hernández, C Lapresta-Rey, MA Ianos, C Petreñas
International Journal of Intercultural Relations 75, 10-22, 2020
12020
Language attitudes of young Romanians in Catalonia (Spain): The role of heritage language maintenance programs
MA Ianos, E Caballé, C Petreñas, Á Huguet
Multilingua 38 (3), 335-355, 2019
12019
Actitudes inclusivas en la formación del profesorado de educación física. Aportaciones desde los Talleres de Acción Directa
T Lleixà Arribas, M Ríos, G Gómez-Zepeda, C Petreñas, I Puigdellívol
Ágora para la educación física y el deporte, 2017, vol. 19, núm. 2-3, p. 277-297, 2018
12018
Pràctiques dialògiques a l’Educació Secundària
C Petreñas Caballero
Universitat de Barcelona, 2014
12014
Grupos interactivos: mejora del aprendizaje de todo el alumnado y de la convivencia en los centros educativos
M Foncillas, C Petreñas, MA Cifuentes
Organización y gestión educativa 20 (2), 23-26, 2012
1*2012
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20