Segueix
Silvia Lizette Ramos De Robles
Silvia Lizette Ramos De Robles
Profesor Investigador de la Universidad de Guadalajara
Correu electrònic verificat a academicos.udg.mx
Títol
Citada per
Citada per
Any
The role of language in modeling the natural world: Perspectives in science education
M Espinet, M Izquierdo, J Bonil, SLR De Robles
Second international handbook of science education, 1385-1403, 2012
632012
La noción de sentido de lugar: una aproximación por medio de textos narrativos y fotografías
SL Ramos de Robles, Y Feria Cuevas
Innovación educativa (México, DF) 16 (71), 83-110, 2016
582016
Climate change and flood risk: vulnerability assessment in an urban poor community in Mexico
JA Gran Castro, SL Ramos De Robles
Environment and urbanization 31 (1), 75-92, 2019
502019
Teaching and learning science in linguistically diverse classrooms
E Moore, N Evnitskaya, SL Ramos-de Robles
Cultural Studies of Science Education 13, 341-352, 2018
342018
Discerning contextual complexities in STEM career pathways: Insights from successful Latinas
AJ Gallard Martínez, W Pitts, SL Ramos de Robles, KL Milton Brkich, ...
Cultural Studies of Science Education 14, 1079-1103, 2019
312019
How does one recognize contextual mitigating factors (CMFs) as a basis to understand and arrive at better approaches to research designs?
AJG Martínez, WB Pitts, KM Brkich, SLR de Robles
Cultural Studies of Science Education 15, 545-567, 2020
262020
Detection and concentration of neonicotinoids and other pesticides in honey from honey bee colonies located in regions that differ in agricultural practices: implications for …
G Ponce-Vejar, SL Ramos de Robles, JO Macias-Macias, T Petukhova, ...
International Journal of Environmental Research and Public Health 19 (13), 8199, 2022
172022
Modelización del fenómeno de alimentación humana: de la mirada disciplinar a la multirreferencialidad
M Izquierdo i Aymerich, AA Gómez Galindo, SL Ramos de Robles, ...
Enseñanza de las ciencias, 00252-258, 2013
152013
Modelización científica escolar para explorar el sistema circulatorio en Educación Infantil
V de Alba Villaseñor, SLR de Robles
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2020
132020
Una propuesta fundamentada para analizar la interacción de contextos AICLE en la formación inicial del profesorado de ciencias
SL Ramos, M Espinet
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2013
132013
Reflections on urban science teacher-student self-efficacy dynamics
S Hagiwara, MSR Maulucci, SL Ramos
Cultural Studies of Science Education 6, 999-1018, 2011
132011
Contextos CLIL para la formación inicial del profesorado de ciencias: análisis de la interacción desde una perspectiva sociocultural
SL Ramos De Robles
Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona,, 2011
92011
Utilizar las narrativas en el trabajo experimental
L Ramos, M Espinet
Áreas y estrategias de investigación en la didáctica de las ciencias …, 2008
92008
Expanded agency in multilingual science teacher training classrooms
SLRD Robles, M Espinet
Science Education for Diversity: Theory and Practice, 251-271, 2013
82013
Co-operatives for learning in higher education: Experiences of undergraduate students from environmental sciences
M Espinet, G Llerena, LM Freire dos Santos, SL Ramos de Robles, ...
Teaching in Higher Education 28 (5), 1005-1023, 2023
72023
Identification, collection and consumption of weeds and wild vegetables in Mexican communities: institutionalized local ancestral indigenous knowledge as ecological literacy …
SL Ramos de Robles, G Garibay-Chávez, A Curiel-Ballesteros
Cultural Studies of Science Education 14, 1011-1030, 2019
72019
Bases para una propuesta de alfabetización en salud de niños con enfermedad renal crónica
BV Panduro Espinoza, SL Ramos de Robles
Innovación educativa (México, DF) 18 (77), 13-36, 2018
72018
Multilingual science education contexts: Opportunities for pre-service science teacher learning
M Espinet, L Ramos
symposium Cultural Studies of Science Education in Europe: Mapping Issues …, 2009
62009
La cultura formativa: una hipótesis alterna en la relacion teoria practica de los futuros docentes de ciencias naturales
CM García González, SL Ramos De Robles
Enseñanza de las ciencias, 1-5, 2005
62005
Narrativas experimentales en la formación de docentes deficiencias
L RAMOS, M ESPINET
4th Campus Conference on Teaching Innovation at the Universitat Autònoma de …, 2007
52007
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20