Follow
Jose Mª Chamoso Sánchez
Jose Mª Chamoso Sánchez
Profesor Salamanca University, Spain
Verified email at usal.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Análisis y experimentación de juegos como instrumentos para enseñar matemáticas
JM Chamoso Sánchez, J Durán Palmero, JF García Sánchez, ...
Suma, 2004
1372004
Analysis of the reflections of student-teachers of mathematics when working with learning portfolios in Spanish university classrooms
JM Chamoso, MJ Cáceres
Teaching and Teacher Education 25 (1), 198-206, 2009
982009
Teacher–student interaction in joint word problem solving. The role of situational and mathematical knowledge in mainstream classrooms
J Rosales, S Vicente, JM Chamoso, D Muñez, J Orrantia
Teaching and teacher education 28 (8), 1185-1195, 2012
912012
Reflection on the teaching-learning process in the initial training of teachers. Characterization of the issues on which pre-service mathematics teachers reflect
JM Chamoso, MJ Cáceres, P Azcárate
Teaching and Teacher Education 28 (2), 154-164, 2012
812012
Analysis of the revisions that pre-service teachers of Mathematics make of their own project included in their learning portfolio
MJ Cáceres, JM Chamoso, P Azcárate
Teaching and Teacher Education 26 (5), 1186-1195, 2010
692010
Los Problemas de Matemáticas Escolares de Primaria,¿ son solo Problemas para el aula?
JMC Sánchez, S Vicente, E Manchado, D Múñez
Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, 261-279, 2014
552014
Studying mathematics problem-solving classrooms. A comparison between the discourse of in-service teachers and student teachers
J Rosales, J Orrantia, S Vicente, JM Chamoso
European journal of psychology of education 23, 275-294, 2008
362008
Designing hypermedia tools for solving problems in mathematics
JC Sánchez, LH Encinas, RL Fernández, MR Sánchez
Computers & Education 38 (4), 303-317, 2002
332002
Análisis de la práctica educativa en clases de matemáticas españolas de Educación Primaria: Una posible explicación para el nivel de competencia de los alumnus
S Vicente, J Rosales, JM Chamoso, D Múñez
Cultura y Educación 25 (4), 535-548, 2013
292013
En la búsqueda de lo importante en el aula de Matemáticas
JM Chamoso Sánchez, WB Rawson
Suma, 2001
282001
La resolución de problemas aritméticos en el aula.¿ Qué hacen los profesores cuando trabajan conjuntamente con sus alumnos?
J Rosales, J Orrantia, S Vicente, JM Chamoso
Cultura y Educación 20 (4), 423-439, 2008
262008
Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers
S Paredes, MJ Cáceres, JM Diego-Mantecón, TF Blanco, JM Chamoso
Sustainability 12 (22), 9656, 2020
232020
Interacción en foros virtuales al integrar modelización matemática para formar ingenieros
JA Juárez, J Chamoso, MT González
Enseñanza de las Ciencias 38 (3), 161-178, 2020
232020
Análisis de la interacción de maestros cuando resuelven problemas realistas conjuntamente con sus alumnos en aulas de primaria, teniendo en cuenta su experiencia docente
B Sánchez Barbero, M Calatayud, JM Chamoso Sánchez
UNIPLURIVERSIDAD 19 (2), 40-59, 2019
182019
La evaluación sobre la resolución de problemas de matemática
MJ Cáceres, JM Chamoso
La resolución de problemas en matemáticas en la formación inicial de …, 2015
172015
Análisis de una experiencia de resolución de problemas de matemáticas en secundaria
JM Chamoso Sánchez, L Hernández Encinas, J Orrantia Rodríguez
Revista de educación, 2010
172010
Contando la geometría
JM Chamoso, WB Rawson
Nivola, 2004
172004
Situaciones problemáticas auténticas propuestas por estudiantes para maestro
MJ Cáceres, J Chamoso, JA Cárdenas
Universidad de Alicante, 2015
162015
Analysis of teacher-student interaction in the joint solving of non-routine problems in primary education classrooms
B Sánchez-Barbero, JM Chamoso, S Vicente, J Rosales
Sustainability 12 (24), 10428, 2020
152020
Matemáticas en una tarde de paseo
JM Chamoso, WB Rawson
Nivola, 2003
142003
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20