Seguir
Marcel Pagès
Marcel Pagès
Otros nombresMarcel Pagès Martín
Universitat de Girona - Universitat Autònoma de Barcelona
Dirección de correo verificada de uab.cat - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Common standards, different stakes: A comparative and multi-scalar analysis of accountability reforms in the Spanish education context
A Verger, M Prieto, M Pagès, P Villamor
European Educational Research Journal 19 (2), 142-164, 2020
332020
Teacher Autonomy in the Age of Performance-Based Accountability: A Review Based on Teaching Profession Regulatory Models (2017-2020).
L Parcerisa, A Verger, M Pagès, N Browes
Education Policy Analysis Archives 30 (100), 2022
202022
The instrumentation of global education reforms: an analysis of school autonomy with accountability policies in Spanish education
M Pagès, M Prieto
Educational Review 72 (6), 671-690, 2020
202020
Enacting performance-based accountability in a Southern European school system: Between administrative and market logics
M Pagès
Educational Assessment, Evaluation and Accountability 33 (3), 535-561, 2021
172021
New public management and its effects in the teaching profession: Recent trends in Spain and Catalonia
A Verger, M Pagès
Education policies and the restructuring of the educational profession, 119-135, 2018
132018
Teachers gaming the system: exploring opportunistic behaviours in a low-stakes accountability system
G Ferrer-Esteban, M Pagès
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 1-31, 2023
12023
At the crossroad of performativity and the market: schools’ logics of action under a hybrid accountability regime
M Pagès, G Ferrer-Esteban, A Verger, M Prieto
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 1-21, 2023
12023
Why do opt-out movements succeed (or fail) in low-stakes accountability systems? A case study of the Network of Dissident Schools in Catalonia
L Parcerisa, M Pagès, A Termes, J Collet-Sabé
Education Policy Analysis Archives= Archivos Analíticos de Políticas …, 2022
12022
La historia oculta de EDUCO y sus resultados desconocidos: conexiones entre EDUCO, el apoderamiento comunitario y la guerra civil en El Salvador.
DB Edwards Jr, M Pagès
Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, 13-57, 2017
12017
Navigating Educational and Urban Landscapes: Middle-Class School Choice Strategies in Local Education Markets
X Bonal, S González, A Montes, M Pagès
Journal of School Choice, 1-26, 2024
2024
The Professionalism, Accountability, and Work of Teachers in Different Regulatory Regimes
L Parcerisa, A Verger, M Pagès, N Browes
Professionalism and Social Change: Processes of Differentiation Within …, 2023
2023
Regional Policy Trajectories in the Spanish Education System: Different Uses of Relative Autonomy.
X Bonal, A Verger, A Zancajo
Education Policy Analysis Archives 31 (68), 2023
2023
Teacher autonomy in the age of performance-based accountability: a review based on teaching profession regulatory models (2017-2020)
AV Planells, M Pagès, N Browes
Archivos Analíticos de Políticas Educativas= Education Policy Analysis …, 2022
2022
¿ Por qué tienen éxito (o fracasan) los movimientos opt-out en sistemas de rendición de cuentas con bajas consecuencias?: un estudio de caso de la Red de Escuelas Insumisas en …
M Pagès, AT López, JC i Sabé
Archivos Analíticos de Políticas Educativas= Education Policy Analysis …, 2022
2022
¿ Por qué tienen éxito (o fracasan) los movimientos opt-out en sistemas de rendición de cuentas con bajas consecuencias? Un estudio de caso de la Red de Escuelas Insumisas en …
L Parcerisa, M Pagès, A Termes, J Collet-Sabé
Archivos Analíticos de Políticas Educativas 30 (133), 2, 2022
2022
Mercats educatius i desigualtats a l’estat espanyol: estat de la qüestió i futures línies de recerca
M Pagès, L Parcerisa, A Termes
Quaderns d’Educació Contínua, 5-21, 2022
2022
La fórmula de l'equitat: Un finançament més just dels centres educatius
M Pagès, MÀ Alegre
Informes Breus, 75, 2021
2021
Examining Teacher Professionalism Under Data-Based Managerial Regimes: A Realist Synthesis
M Pagès, L Parcerisa, N Browes
IV ISA Forum of Sociology (February 23-28, 2021), 2021
2021
Dilemas educativos y conflictos políticos en torno a la segregación escolar en Cataluña después del Covid-19
A Termes, M Barbeta, M Pagès
L'Ospite Ingrato, 75-94, 2021
2021
LA NOUVELLE GESTION PUBLIqUE ET SES EFFETS SUR LA PROFESSION ENSEIGNANTE: LES TENDANCES RÉCENTES EN ESPAGNE ET EN CATALOGNE
A Verger, M Pagès
Les politiques de restructuration des professions de l'éducation. Une mise …, 2020
2020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20