Eva Aguilar Mediavilla
TítuloCitado porAño
A comparative study of the phonology of pre-school children with specific language impairment (SLI), language delay (LD) and normal aquisition
E Aguilar-Mediavilla, M Sanz-Torrent, M Serra-Raventós
Clinical Linguistics & Phonetics 16 (8), 573-596, 2002
912002
A-RE-HA análisis del retraso del habla: protocolos para el análisis de la fonética y la fonología infantil
E Aguilar-Mediavilla, M Serra-Raventós
Edicions Universitat de Barcelona, Barcelona, 2003
56*2003
Early preschool processing abilities predict subsequent reading outcomes in bilingual Spanish–Catalan children with specific language impairment (SLI)
E Aguilar-Mediavilla, L Buil-Legaz, JA Perez-Castello, E Rigo-Carratalà, ...
Journal of communication disorders 50, 19-35, 2014
34*2014
Influence of phonology on morpho‐syntax in Romance languages in children with Specific Language Impairment (SLI)
E Aguilar‐Mediavilla, M Sanz‐Torrent, M Serra‐Raventós
International Journal of Language & Communication Disorders 42 (3), 325-347, 2007
312007
Phonological profile of Spanish-Catalan children with specific language impairment at age 4: are there any changes over time?
E Aguilar-Mediavilla, M Serra-Raventós
Folia Phoniatrica et Logopaedica 58 (6), 400-414, 2006
302006
Evolución del perfil productivo en el trastorno del lenguaje
M Serra Raventós, EM Aguilar-Mediavilla, M Sanz Torrent
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 22 (2), 77-89, 2002
252002
La relación entre el aprendizaje léxico y el desarrollo gramatical
E Serrat, M Sanz-Torrent, I Badia, E Aguilar, R Olmo, F Lara, L Andreu, ...
Infancia y Aprendizaje 33 (4), 435-448, 2010
23*2010
Prueba de procesamiento fonológico (PROFON)
M Lara, E Aguilar-Mediavilla, M Serra-Raventós
Universidad Nacional de Colombia, Bogotá, Colombia, 2007
15*2007
Is bilingualism losing its advantage? A bibliometric approach
VA Sanchez-Azanza, R López-Penadés, L Buil-Legaz, ...
PloS one 12 (4), e0176151, 2017
132017
Verb type production in Catalan and Spanish children with SLI
M Sanz-Torrent, E Aguilar-Mediavilla, E Serrat, M Serra
Research on child language acquisition 2, 909-922, 2001
132001
The first Spanish version of the NEPSY for the assessment of the neuropsychological development in a sample of Spanish children
Á Aguilar-Alonso, M Torres-Viñals, EM Aguilar-Mediavilla
Anuario de Psicología 44 (2), 185-198, 2014
112014
Reading skills in young adolescents with a history of Specific Language Impairment: The role of early semantic capacity
L Buil-Legaz, E Aguilar-Mediavilla, J Rodríguez-Ferreiro
Journal of communication disorders 58, 14-20, 2015
102015
Diagnóstico diferencial precoz entre el trastorno del lenguaje y el retraso del lenguaje a partir de los procesos de simplificación fonológica
E Aguilar-Mediavilla
Revista de logopedia, foniatría y audiología 22 (2), 90-99, 2002
102002
Oral morphosyntactic competence as a predictor of reading comprehension in children with specific language impairment
L Buil‐Legaz, E Aguilar‐Mediavilla, J Rodríguez‐Ferreiro
International journal of language & communication disorders 51 (4), 473-477, 2016
82016
Versión reducida del Oxford-Liverpool Inventory of Feelings and Experiencies
J Gutiérrez-Maldonado, N Barrantes-Vidal, JE Obiols, A Aguilar, E Aguilar
Fifth Conference on Psychological Assessment, Benalmádena, Málaga, 1999
81999
La persona con trastornos del lenguaje, del habla y de la voz
A Aguilar-Alonso, E Aguilar-Mediavilla
Barcelona: PPU, 2004
72004
Longitudinal trajectories of the representation and access to phonological information in bilingual children with specific language impairment
L Buil-Legaz, E Aguilar-Mediavilla, D Adrover-Roig
International journal of speech-language pathology 18 (5), 473-482, 2016
62016
Habilidades sociales en preadolescentes con trastorno específico del lenguaje
M Valera-Pozo, L Buil-Legaz, E Rigo-Carratalà, A Casero-Martínez, ...
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 36 (2), 55-63, 2016
52016
Comparación entre la adquisición de la fonología castellana y catalana a partir del AREHA y del AREPA
E Aguilar-Mediavilla
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología 25 (3), 104-114, 2005
52005
Efecto de variables de personalidad y motivación sobre el desempeño en tareas cognitivas y de lectura y escritura en niños lectores y disléxicos
E Aguilar-Mediavilla, A Aguilar-Alonso
Análisis y modificación de conducta 30 (133), 693-725, 2004
52004
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20